acupunctuur of toch iets anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: acupunctuur of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 09:07

Misschien ben ik eigenwijs, maar ondanks dat je niks aan de situatie kan veranderen, kan je wel degelijk iets aan de spanning veranderen. De oorzaak zit niet in de situatie, maar in hoe jij op de situatie reageert. En dát kan je echt waar veranderen! Waarmee de situatie op zich nog steeds k*t en kl*te is, maar jij desondanks niet je hele lichaam vastzet. Ik wil dus absoluut niks aan de situatie afdoen, maar denk dat er op het gebied van copings-mechanismen wel wat winst te behalen is.

En het voordeel daarvan boven DryNeedling (wat overigens aan te raden is om in elk geval de cirkel te doorbreken!) is dat het blijvend is, voor heel veel mogelijke situaties in de toekomst. Terwijl DryNeedling nu alleen symptoombestrijding is en dus langdurig nodig zal zijn.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:11

Ik ben het met je eens, maar het hangt ook een beetje van de situatie af.
Komt het door spanning/stress of door bv een ongeluk.

Zo ie zo is het voor ieder mens heel belangrijk om om te leren gaan met spanningen/stress.
In geval van de TS zou ik daar idd ook mee aan de gang gaan.
En je zal dan iets moeten doen/vinden wat bij je past. Dat kan Joga zijn, maar ook wandelen of tekenen bv

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 08:56

Ik ga ook elke dag naar de paarden. Die zorg heb je gewoon maar daar haal ik ook veel ontspanning uit hoor.
Alleen liep hij kreupel de afgelopenn weken maar we gaan nu weer de goede kant op dus daar ook minder zorgen over.
Het is moeilijk nu nog iets erbij te zoeken wat ik kan gaan doen. Wandelen kost niet veel tijd is ook een idee.
Ik werk fulltime, nu meerdere keren in de week richting Nijmegen rijden is ook 2 uur heen en terug bij elkaar en dan nog zitten bij me zusje (ze is helaas van de week weer opgenomen in het umc) en dan nog elke dag naar de paarden. Van de week een stalgenoot een keer gevraagd om zijn artrose medicijnen te geven. Maar hij is ook volop aan het verharen borstelen en beweging geven moet ik zelf doen. En beweging is belangrijk want hij heeft artrose.

Ik moet even wat prioriteiten gaan stellen zodat ik ergens een plekje tijd heb voor mezelf en iets kan doen.
Morgen in ieder geval al een dagje vrij gevraagd van me werk zodat ik lekker lang weekend heb! (2e paasdag ook vrij) Een begin is gemaakt daarna maar even zien hoe het weer loopt.
Bedankt in ieder geval voor jullie tips.
Ik ga er zeker wat mee doen maar nog even kijken hoe en wat allemaal!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 20:00

Ik heb vanmiddag mijn eerste dry needling behandeling gehad.
Vond het niet prettig en heb best wel last.
Stalgenoot moest helpen met paard opzadelen :+
Morgen in de loop van de dag moet ik er geen last meer van hebben.

Volgende week donderdag een tweede behandeling.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:12

Ik heb niet alle antwoorden zitten lezen, maar laat voor de gein eens een voedsel intolerantie test doen (of een bioresonantie scan als je daarvoor open staat). Als je iets blijft eten waar je niet helemaal lekker tegen kan (maar niet allergisch voor bent, want dan had je dat al wel geweten), ga je afvalstoffen aanmaken die je lijf opslaat in de grootste bindweefsels in je lijf: Je schouders... Daar kun je ook veel hoofdpijn door krijgen. Dat blijft zich ook opvouwen en eens in de zoveel tijd lig je dan plat met klachten als migraine...

Daarnaast zou je Magnesium citraat of chelaat kunnen gaan gebruiken (géén oxide!). Hiermee laat je je spieren in je schouders ontspannen. Al is dit een symptoombestrijding, het kan we echt verlichting geven.
Voel je een migraine oid opkomen, neem dan 3 of pillen in 1x en ga even liggen. Magnesium neem je, buiten acute klachten, het beste in vlak voordat je naar bed gaat.
Magnesium neutraliseert je maagzuur en voorkomt dat je je voeding goed verwerkt. Maar zo 's avonds heb je daar geen last meer van.

Stress en een slechte lichaamshouding helpen natuurlijk ook niet mee. Lichaamshouding kun je zelf wat aan doen. Stress ook, maar niet altijd. Goede Vit. B complex kan je wat energie in je lijf en rust in je hoofd geven. Als je 3 a 4x in de week sport en daarbij veel zweet verliest, is het sowieso wel verstandig om een verhoogde (!) vitamine complex te gaan gebruiken. Kan je ook een hoop onrust en schouder-/hoofdpijn schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:16

Ontgiften, op je voeding letten en door een goede masseur je spieren los laten masseren, dan op je houding letten als je achter je buro en pc zit....

Dan kan je zorgen dat je klachten wegblijven. Acupunctuur is goed als je dat gaat inzetten voor specifieke klachten met je gezondheid, spierspanning is iets wat je zelf kan beinvloeden zoals hierboven genoemd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:34

.....mij is geleerd: magnesium slikken is nuttig tegen stijve spieren (= die worden stijf als er te weinig magnesium is). (Dat mag iedereen symptoombestrijding noemen, maar je hebt als mens sowieso die magnesium nodig. )

Maar: slik GEEN magnesium als je een migraine aanval voelt opkomen, dat werkt contraproductief.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:14

Janneke2 schreef:
Maar: slik GEEN magnesium als je een migraine aanval voelt opkomen, dat werkt contraproductief.

Hoezo dan?

Migraine komt 9 van de 10x voort uit (over)gespannen schouder spieren (wat de oorzaak dan ook mag zijn). Als je die laat ontspannen, kun je een hoop narigheid voorkomen. We adviseren dit ook in de winkel en heb al veel mensen terug gehad dat ze het een erg fijne tip vonden. Zelf heb ik er ook goede ervaring mee. Sterker nog, we hebben dit als advies gekregen van het bedrijf wat MetaRelax heeft ontwikkeld. Dus ik ben wel erg benieuwd naar je uitleg.

Wel werkt Moederkruid beter. Dit voorkomt dat de aderen te snel van groot naar klein gaan, waardoor je hersenen een stof aanmaakt waar je dus die vreselijke hoofdpijn van krijgt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:10

Ik heb dus dry needling geprobeerd gisteren.
Zie mijn bericht van gisteren.
Spieren zijn nog stijf kan denk ik volgende week pas zeggen of het geholpen heeft.

Ik moet inderdaad ook op mijn houding letten.
Ik heb me schouders te ver naar voren. Ik moet leren me schouders te ontspannen en naar achteren te hebben

Kan magnesium slikken geen kwaad als je geen tekorten daarvan hebt?
Ik heb dat natuurlijk niet laten testen.

Bioresonatie 2 jaar teurg denk ik nu eens geprobreerd maar kwam niks uit.
Had wel wat vitamines toen afgenomen bij die vrouw.
Ik dacht vitamine C en een multi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:14

Hoofdpijn door spierspanning is wat anders dan migraine.

Migraine als verzamelnaam voor hoofdpijn te benoemen is meer een benoeming.

Waarom Dry neeling? Is er aan je spieren geconstateerd dat zo een best wel flinke impact nodig was?

Een simpele maar goede massage kan ook je spieren losmaken en de afvalstoffen laten afvloeien, maar zal niet met 1 keer genoeg zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:54

Kala schreef:
Janneke2 schreef:

Hoezo dan?

Migraine komt 9 van de 10x voort uit (over)gespannen schouder spieren (wat de oorzaak dan ook mag zijn).

Klopt.
Magnesium is er om te voorkomen, niet om te genezen. De kramp in de hrrsenvliezen die die vreselijke pijn geeft, is een soort allergische reactie, was het verhaal. Op dat moment dus maar het beste de pijn dempen.

Magnesium mag je slikken tot het punt dat je er diarree van krijgt - tot dat punt kan het geen kwaad. (En zo kwalijk is diarree nou ook weer niet, maar dan weet je dus dat je echt te hoog zit.)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 14:10

Ik laat mij al jaren masseren.
Eerst was dit elke week toen om de 2 weken en nu nog 1x in de maand.
Dit was altijd genoeg.
Tot een tijdje terug dat ik echt elke dag weer met hoofdpijn liep.
Ik dacht eens wat anders proberen.
Omdat mijn schouders ook altijd heel hard zijn en die spieren voel je naar je nek lopen en bij mijn schouderbladen en je volgt het zo naar benenden op sommige dagen.

Woensdag weer naar de massage.
En dan maak ik altijd weer gelijk een afspraak voor de maand erop.
http://www.praktijkcerpentier.nl/

migraine heb ik niet.

Ik ga er vanuit als dry needlig geen optie was dat ze mij niet behandeld had?
Ze heeft 1 kant gedaan en volgende week donderdag weer een nieuwe afspraak staan.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:13

Dryneedling helpt die spieren ontspannen te maken, vanaf dan moet je ze zelf los houden. Dus goed op je houding letten, warm houden, etc. Mij heeft het enorm geholpen, zag best snel resultaat, na een paar behandelingen al. Voor de rest helpt het mij enorm om onder een warme douche te staan als het weer wat gespannen raakt.

Je weet dat je 24 uur na die behandeling geen gekke dingen mag doen hea? Dus niet sporten en die spier(en) belasten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 14:22

Ze zei wel rustig aan doen en warme kruik erop.
Heb wel een stap rondje gemaakt met mijn bijrijpaard.
Wist het niet van te voren dat je rustig aan moest doen en dat ik er last van zou hebben en op oa maandag heb ik mijn bijrijpaard. Zo op het laatste moment afzeggen vind ik ook wat..
Stalgenoot heeft het paard op en af gezadeld want dat was inderdaad geen doen.
Vanochtend nog wat last collega's hebben de zwaardere dingen voor mij gedaan.
En het gaat nu al veel beter!
Als ik mijn schouder nu bv optrek of me jas aantrek voel ik het nog wel.
Gisteravond er wel een kruik op gehad en spiroflor gesmeerd.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:25

Ja je kan indd na de tijd wat last hebben, moet indd wel gauw wegtrekken :) Hoop dat je er wat baat bij hebt joh, er is niks minders dan lichamelijk ongemak. Ik heb af en toe nog wat last van hoofdpijn, maar het is stukken minder, echt niet meer elke dag :D