losse teennagel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

Re: losse teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:50

Ik zou alleen het noodzakelijke knippen, als er een stuk uitsteekt. Dat zou in principe pijnloos moeten zijn, aangezien het toch al niet meer aan je teen zit, en het je teen is die pijn doet en niet je nagel. Maar als ik naar de foto kijk zie ik niets uitsteken, zou het gewoon bij de pleister houden en dan morgen lekker los laten weken in de soda.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:59

Niet er af trekken joh! Als hij nog vast zit, dan gewoon laten zitten, desnoods pleister erover.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:26

Niet trekken! Dan trek je je nagelbed kapot en ben je verder van huis. Desinfecteren en pleister erop. Hij valt er vanzelf af en als de ergste pijn over is kan je m kort knippen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:29

Inderdaad, gewoon een pleister erop en afwachten of hij eraf valt of niet.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:32

Niet trekken hoor! Nagels uittrekken is niet voor niets een marteltechniek. Ik heb dit ook een keer gehad omdat ik mijn grote teen vreselijk hard had gestoten. Ik durf je foto's niet te kijken, maar is het onder je nagel blauw? Dan raad ik je aan om even naar de huisarts te gaan en een gaatje in je nagel te laten branden, dan is de druk er iig af. En nee, dat doet gelukkig geen pijn. Daarna gewoon twee pleisters over je nagel tot de dag dat ie er vanzelf vanaf valt. Wel elke dag even wisselen hoor, anders wordt het ook zo'n vieze bende :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:33

Ik heb ze er altijd nog afgesloopt, maar die zaten volgens mij ook losser dan die van jou.
Werd gek van die losse nagel die overal aan bleef hangen.
Ferme ruk met combinatie tang en klaar. (maar zoals gezegd, mijn paarden hadden er al goed hun best op gedaan, was steeds niet zo'n uitdaging.. en ja.. bij herhaling... paard erop..hindernis met voet geramd, collega die er stalen hek op laat vallen en elke keer als ik hem net weer terug had, heel leuk!)
Na 4 jaar heb ik eindelijk weer 2 grote teen nagels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:06

Brr Sjolvir ik wordt spontaan misselijk , bahhh ik ga niet trekken maar een pleister is ook niet dragelijk wordt nog wat komende dagen :P Uhm het bloedde een tijdje , ik heb nu pleister en sok erover ik kijk voorlopig niet meer . Heb er ook 2 pleisters over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:31

Updated : hij doet niet meer pijjn , dat is slecht want dan ga ik prutsen . Ik heb gekeken of ie echt los zat , ja hij kraakte erover :') . Ik heb het bijgeknipt en ik week dagelijks in soda :) . Ziet er nog lang niet mooi uit en door het gepulk voel ik hem alweer opspelen :o

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:45

ohh dat had ik ook een keer! op vakantie.. ik struikelde over een takje :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:29

Fijn he die deuren. Ik krijg het altijd weer voor elkaar om zoiets met mijn kleine teen te doen. Die blijft vaak aan de deurpost hangen als ik voorbij loop. En hoppa nagel er weer af *\o/*
Vooral 's zomers erg leuk met nagellak _O- gewoon lakken over teen zonder nagel :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:14

Ik heb zo'n duim (heeft paard op gekauwd) en zo'n grote teen (paard op gestaan). Maar het duurt wel een tijdje voor het er weer knap uitziet hoor.. ;) .
Wel fijn dat het niet zo'n pijn meer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:15

Paard op je duim gekauwd? := , nah hij was al niet knap dus hij kan er alleen maar op vooruit gaan! Heb weleens mijn vinger met hout kloven (hydraulisch ding achter de trekker , ik blok hout neergelegd maar vinger ging langs het scherpe stuk dus stukje vinger weg en de nagel is helemaal gewisseld en heb nog steeds een deuk in de vinger) beschadigd dat duurde ook eeuwen met de nagel..

Ik heb amper tot geen nagel op de kleinste teen , die pulk ik er altijd af doet geen pijn niks :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:21

takkie_muis schreef:
Paard op je duim gekauwd? := ,

Ja, ze beet zo hard dat zelfs het bot van mijn duimkootje open gespleten was. Deed flink pijn kan ik je vertellen.. :j Het is nu paar weken terug maar het ziet er nog steeds "bijzonder" uit :D
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 14-04-14 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:23

Aukelizzy schreef:
takkie_muis schreef:
Paard op je duim gekauwd? := ,

Ja, ze beet zo hard dat zelfs het bot van mijn duimkootje open gespleten was. Deed flink pijn kan ik je vertellen.. :j Het is nu paar weken terug maar het ziet er nog steeds "bijzonder" :D

Ik klaag niet meer := , had laatst al een 'horror' verhaal gehoord (meneer ging zagen op een zaagtafel een draaiende 1 maar die is zijn middelvinger kwijt nu ook doormidden)maar dat auww :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:04

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:13

Dat ziet er echt vies uit :') hopelijk valt de pijn wat mee! Ik zou persoonlijk wel wat voorzichtig zijn met douchen, meer qua pijn enzo, als er shampoo of zeep in druipt... Misschien beter eerst een paar plakkers rond.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:19

Gewoon douchen zonder afdekken. Voorzichtig droogdeppen en zoveel mogelijk op blote voeten lopen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:10

Ja hoor, daar kun je gewoon mee douchen. Pas nu op met een gewone pleister erop plakken want die blijft er snel in vast kleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:12

Ik zie er wel mega tegenop := (kan me gelukkig vasthouden aan de muur dus op 1 been douchen als het niet meer wil) , zowieso na het douchen liep ik al op blote voeten dus nu ook gewoon :)

Pijn doet het dus niet ,misschien een beetje waar die niet helemaal los zat en ik wat harder trekken moest maar dat valt reuze mee !

Oh nee dat wou ik niet weten , vindt deze fase even niet leuk :7

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:21

Edit had niet het hele topic gelezen :Y) .

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:59

Als je schoenen aan wil doen zou ik wel een gaasje (ademend) met wat tape om je teen doen. Komt er minder vuil in en is de teen toch iets beschermd.

Ook nog een keertje weken zou niet gek zijn. Die gele prut lijkt op een ontsteking.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:00

Idd, even in de soda?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 11:43

Ik heb ooit een keer mijn voet tussen de spaken van een fiets gekregen..nagel was er niet af (maar had zelf niet door dat hij nog nauwelijks vastzat). Op naar ome dokter…die niks zei en voordat ik het doorhad trok hij de nagel eraf. Ik kreeg toen een of ander zalfje en moest de teen afdekken met gaasjes en daarop de zalf, dat werkte als een tierelier. Misschien toch maar even de huisarts vragen hoe je dit verder moet behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:47

Ik vondt douchen al drama , had dapper de pleister eraf maar deed echt pijn als de straal erop ging.. Ik moet me weer vermannen en hem maar weer even in de soda >< , Ik merk dat veel lopen al snel beetje pijn doet.. Maandag is het pasen en dan zou het dinsdag worden , nu weet ik wat ik vergeten ben een nieuwe dokter in dit dorp regelen -zucht- . Maar geen gek idee idd

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:54

Gewoon laten zitten groeit er vanzelf uit, niet teveel gaan prutsen want dan ben je verder van huis.
Heb het zelf ook eens gehad, paard ging op mijn teen staan, teen gekneusd en even later nagel er uit gegroeid, is helemaal goed gegaan :)