Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(Ik kan het weten) Dus mocht je in Turkije ergens mee zitten, zoek in de grote steden een goed aangeschreven tandarts op!
Geryon schreef:Deze pijn heb ik in een aantal kiezen ondat de vulling op mijn zenuw drukt.. En dat is ook niet meer op te lossen helaas. Maar jij hebt geen vulling in die kies. Ben benieuwd wat het wel is!
Angietje schreef:Nee daar heb ik allemaal geen last van.
Ik heb toch echt het gevoel dat er iets van de zenuw geirriteerd is, want t voelt als een stroomstoot door de zenuw heen.
Daar begon mijn eerdere kiespijn aan een andere kies ook mee. Ook mee naar de tandarts geweest, foto gemaakt, ook niets te zien.
Maar 4 weken later wel een wortelkanaalbehandeling gehad, hij boorde de kies open en t zag er niet uit van binnen.
Kan t zijn dat zulke dingen op de foto niet te zien zijn, of is er in 4 weken tijd gewoon echt een ontsteking ontstaan.
Dispar_Vulgo schreef:Geryon schreef:Deze pijn heb ik in een aantal kiezen ondat de vulling op mijn zenuw drukt.. En dat is ook niet meer op te lossen helaas. Maar jij hebt geen vulling in die kies. Ben benieuwd wat het wel is!
Ja wel hoor.. Met wortelkanaalbehandeling.
Ik had hetzelfde. Steeds kiespijn als ik met die kant at. Dus oude vulling eruit gehaald, bleek die te dicht op wortel te liggen, waardoor die al geïrriteerd was.
Gister wortel eruit laten halen. Dus nu moet ik gewoon weer kunnen eten met die kies.
Uppojono schreef:Als het een ontsteking van de tandzenuw zou zijn, moet daar een oorzaak voor zijn. Dit kan niet ontstaan aan het kies zonder gaatjes, vullingen of tandvlees/kaakbotproblemen. Wat nog wel kan is een fractuur, maar die kans lijkt me erg klein, aangezien je daar dan een trauma aan vooraf gegaan zou zijn. Ik zou eerder denken aan overbelasting, veroorzaakt door knarsen of doordat de vulling in de andere kies te laag is. Er kan dan meer kracht komen op deze kies. Maar ik neem aan dat je tandarts daar ook naar gekeken heeft.

) Kwam bij mij naar voren door foto's te maken van die hele kaakhelft. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is natuurlijk. Heb je je verstandskiezen nog/komen die door? En als je het niet vertrouwd zou ik zeggen, gewoon weer een belletje naar de tandarts plegen.