Vreemde kiespijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Vreemde kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:10

Deze pijn heb ik in een aantal kiezen ondat de vulling op mijn zenuw drukt.. En dat is ook niet meer op te lossen helaas. Maar jij hebt geen vulling in die kies. Ben benieuwd wat het wel is!

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:53

ik zou voor de zekerheid toch even snel een afspraak maken bij je tandarts voordat je weggaat. Je wil echt niet in Turkije op vakantie met bonkende kiespijn komen te zitten. Voor hetzelfde geld is er niks aan de hand en ga je in ieder geval een stuk rustiger weg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:31

Ik heb dit in drie gezonde kiezen gehad en alle drie zijn uiteindelijk gebroken. Dat wel je echt niet, dus lekker naar de TA :)

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:34

niveau in Turkije qua kennis van de tanden en tandartsen ligt veel hoger dan hier + meer dan de helft goedkoper :D (Ik kan het weten) Dus mocht je in Turkije ergens mee zitten, zoek in de grote steden een goed aangeschreven tandarts op!
Maar toch zou ik het zekere voor het onzekere nemen en hier gaan met zo'n geval :j

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 09:33

Ik mag om half 12 bij de tandarts komen:) ben benieuwd
De pijn is wat erger geworden gedurende de nacht dus ben blij dat ik nog terecht kan!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:19

Ik heb wel bij bepaalde snoepjes (zoals kersen) pijn. Ook van die pijnscheuten, 1 minuut en dan is het weer weg.

Heb het nu 2 jaar maar er zit niets ben vorige week nog bij de tandarts geweest.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:23

ik wilde neerzetten ga ajb naar de tandarts voor je op vakantie gaat maar je gaat gelukkig heen vandaag. Verstandig!

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:37

Nou ik ben dus naar de tandarts geweest en hij kon niets vinden.
Foto gemaakt, niets te zien.
Met zn haakje zitten schrapen, erop kloppen en tikken. Droogblazen.
Doet allemaal niet zeer.

Tandvlees om de kies was wel iets geirriteerd, maar of dat er iets mee te maken heeft?
Hij adviseerde om de kies gewoon even wat rust te geven, dus aan de andere kant te kauwen.

Weet verder ook niet wat ik er mee aan moet haha. Zolang ik de harde dingen aan de andere kant eet heb ik ook geen pijn dusja.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:58

wat vaag!! hopen dat je kies zich rustig houd tijdens je vakantie!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:55

Soms gaan dingen gewoon over. Ik had iets soortgelijks na het verwijderen van mijn beugel, even niet al te veel belast en toen ging het vanzelf over.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:55

Zou als ik jou was na je vakantie als je er nogsteeds last van hebt langs de tandarts-gnatholoog, als het probleem daar wel zit heb je er veel aan als het snel herkend wordt. Ook kun je je vraag hier plaatsen: http://www.tandarts.nl/phpBB/index.php

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:39

Geïtriteerd tandvlees geeft eerder een doffe pijn.
Tandarts-gnatholoog heb je een verwijzing van je eigen tandarts voor nodig.
Ik kan het op mobiel niet terugzoeken, maar ben je bekend met klemmen/knarsen? Of hoofdpijn als je wakker wordt? Of stijve kaken als je wakker wordt?

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 10:42

Nee daar heb ik allemaal geen last van.
Ik heb toch echt het gevoel dat er iets van de zenuw geirriteerd is, want t voelt als een stroomstoot door de zenuw heen.
Daar begon mijn eerdere kiespijn aan een andere kies ook mee. Ook mee naar de tandarts geweest, foto gemaakt, ook niets te zien.
Maar 4 weken later wel een wortelkanaalbehandeling gehad, hij boorde de kies open en t zag er niet uit van binnen.
Kan t zijn dat zulke dingen op de foto niet te zien zijn, of is er in 4 weken tijd gewoon echt een ontsteking ontstaan.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:54

Als het een ontsteking van de tandzenuw zou zijn, moet daar een oorzaak voor zijn. Dit kan niet ontstaan aan het kies zonder gaatjes, vullingen of tandvlees/kaakbotproblemen. Wat nog wel kan is een fractuur, maar die kans lijkt me erg klein, aangezien je daar dan een trauma aan vooraf gegaan zou zijn. Ik zou eerder denken aan overbelasting, veroorzaakt door knarsen of doordat de vulling in de andere kies te laag is. Er kan dan meer kracht komen op deze kies. Maar ik neem aan dat je tandarts daar ook naar gekeken heeft.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:56

Geryon schreef:
Deze pijn heb ik in een aantal kiezen ondat de vulling op mijn zenuw drukt.. En dat is ook niet meer op te lossen helaas. Maar jij hebt geen vulling in die kies. Ben benieuwd wat het wel is!

Ja wel hoor.. Met wortelkanaalbehandeling.
Ik had hetzelfde. Steeds kiespijn als ik met die kant at. Dus oude vulling eruit gehaald, bleek die te dicht op wortel te liggen, waardoor die al geïrriteerd was.
Gister wortel eruit laten halen. Dus nu moet ik gewoon weer kunnen eten met die kies.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:00

Angietje schreef:
Nee daar heb ik allemaal geen last van.
Ik heb toch echt het gevoel dat er iets van de zenuw geirriteerd is, want t voelt als een stroomstoot door de zenuw heen.
Daar begon mijn eerdere kiespijn aan een andere kies ook mee. Ook mee naar de tandarts geweest, foto gemaakt, ook niets te zien.
Maar 4 weken later wel een wortelkanaalbehandeling gehad, hij boorde de kies open en t zag er niet uit van binnen.
Kan t zijn dat zulke dingen op de foto niet te zien zijn, of is er in 4 weken tijd gewoon echt een ontsteking ontstaan.

Een beginnende wortelpuntontsteking is vaak NIET te zien op de foto, ik heb nl nu precies hetzelfde bij mijn linkervoortand.
Gisteren een foto laten maken, geen ontsteking op te zien, tand is echter dood en reageert niet op kou-prikkel met stikstof maar...wel een behoorlijke pijn.
Enige optie: ontstoken wortelpunt dus ik heb morgen om 11 uur mijn WKB, lovely -O-
Indien de pijn aan blijft houden, teruggaan en eisen dat er iets aan gedaan wordt, sterkte!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:02

Dispar_Vulgo schreef:
Geryon schreef:

Ja wel hoor.. Met wortelkanaalbehandeling.
Ik had hetzelfde. Steeds kiespijn als ik met die kant at. Dus oude vulling eruit gehaald, bleek die te dicht op wortel te liggen, waardoor die al geïrriteerd was.
Gister wortel eruit laten halen. Dus nu moet ik gewoon weer kunnen eten met die kies.

Ja klopt inderdaad, maar ik wil liever geen wortelkanaalbehandelingen. Vandaar. Er is wel geprobeerd bij een kies de vulling er opnieuw in te zetten maar helaas niet gewerkt.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:06

Uppojono schreef:
Als het een ontsteking van de tandzenuw zou zijn, moet daar een oorzaak voor zijn. Dit kan niet ontstaan aan het kies zonder gaatjes, vullingen of tandvlees/kaakbotproblemen. Wat nog wel kan is een fractuur, maar die kans lijkt me erg klein, aangezien je daar dan een trauma aan vooraf gegaan zou zijn. Ik zou eerder denken aan overbelasting, veroorzaakt door knarsen of doordat de vulling in de andere kies te laag is. Er kan dan meer kracht komen op deze kies. Maar ik neem aan dat je tandarts daar ook naar gekeken heeft.

Ik heb wel t gevoel dat de vulling in mijn kies boven de kies waar ik nu pijn heb wat afgebrokkeld is.
De rand voelt ook veel scherper.
Maar daar heeft de tandarts ook naar gekeken en die zei dat dat niet het geval was.

Het is ook vreemd dat ik zo gewoon mijn kaken op elkaar kan klemmen, dan heb ik geen pijn.
Ik kan ook op de achterkant een pen kauwen zeg maar haha.
Maar zodra er iets van eten tussen komt ( hard voedsel ) dan krijg ik wel een pijnscheut.
Toch vreemd dat de kies daar wel op reageert en niet op het kauwen op een pen.
Ook op het kloppen van de kies ( wat de tandarts gedaan heeft ) reageert de kies niet.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:44

Ik heb iets nieuws uitgevonden,, blijf ermee in mijn maag zitten namelijk.
Als ik op aan de binnenkant van mijn mond op het tandvlees druk bij de kies vóór de kies waar ik pijn heb dan krijg ik ook stroomstootjes. Dat lijkt het triggerpunt te zijn.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:50

Hier precies hetzelfde gehad! Flinke druk op 1 tand, pijnlijk als ik met mn tong tegen de zijkant aan drukte. De tandarts wist het niet, maar dacht dat het aan mijn doorkomende verstandkiezen lag of doordat de tand aan de binnenkant van de mond iets bloot lag.

Bij mij was het na een paar dagen over, nu soms nog last van!

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:54

Hmmm, ik heb er al sinds zondag last van en echt beter word het niet.. en dan moet ik nog op vakantie.
Kent er iemand een goede tandarts in Antalya, voor het geval dat haha :P

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:57

Dit heb ik ook gehad nadat er een kroon geplaatst is wat bij mij hielp is flossen en daarna spoelen met listerine, gewoon even elke dag doen. Als ik het nu voel opkomen ga ik flossen en spoelen en weg is het. Meestal komt er dan en vliesje van graan van het brood uit bij mij.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:59

Hmm okee.. en dan voelde je ook echt van stroomschokjes dan? Want ik associeerde dat altijd direct met zenuwpijn.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:06

Ik heb het ook gehad, en soms nu nog. Bij mij ligt het aan mijn verstandskiezen die plat liggen en tegen de rest van mijn tanden aanduwen daardoor. Daardoor ontstaat er druk en dat kan pijn geven bij het kauwen. (Ik moet ze er nog steeds uit laten halen maar ik durf niet :o ) Kwam bij mij naar voren door foto's te maken van die hele kaakhelft. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is natuurlijk. Heb je je verstandskiezen nog/komen die door? En als je het niet vertrouwd zou ik zeggen, gewoon weer een belletje naar de tandarts plegen.

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:09

Mijn verstandskiezen komen heel lichtjes door, maar de tandarts zei wel dat er genoeg ruimte was.
Je ziet een minuscuul wit puntje boven komen haha