Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:HorseChica schreef:Oja.. natuurlijk
TS probeer jezelf niet gek te maken. Ik weet het, dat is moeilijk. ( Ben zelf in de periode van afgelopen sept tot en met nu 7 x bij de tandarts geweest)
Als jij je erg druk maakt over het eten, dan eet zachte dingen. Yoghurt, danootjes, brood maar dan geen maisaardappeltjes, etc. En kauw harde dingen voor met de andere kant

). Wel blij dat ik weer normaal kan eten, maar nu een paar maanden verder eet ik nog steeds bijna nooit met die kant
LynnDenise schreef:Gaatje vullen doe ik zelf ook liever zonder verdoving, heb uren later nog last van de verdoving. Alleen wortelkanaalbehandelingen doe ik wel met verdoving.
Gelukkig heb ik een tandarts gevonden die heel rustig is en alles uitlegt voordat hij wat doet, dat scheelt voor mij een hoop.
Welk maisbrood was het? Ik ben ook als de dood dat ik een keer een hard stukje tref. Heb 1 zwakke kies die om de haverklap afbreekt.
. Tijdens het eten van een Snickers viel MN vulling eruit, maar geen last van gehad. Tot ik na maanden kiespijn kreeg aan die kies. Toen moest ik wel naar de ta, stelde het zo lang mogelijk uit
. Toen ik dus pas ging met vreselijke kiespijn had ik 2 opties, kies eruit of wortel kanaal behandeling. Ik wou graag van de pijn af, dus koos voor trekken. Was MN achterste kies bovenaan, dus kon prima. Daar na dus nooit meer last van gehad
.Dus moraal van dit verhaal, die 3 dagen kun je echt wel wachten zolang je geen pijn hebt.
HorseChica schreef:...Totdat je een hap neemt en je merkt dat dat harde stukje alles behalve mais is.
Doei doei vulling!
Hallooo kwetsbare holle gatenkaas kies met dunne scherpe rand. Op jouw zat ik niet te wachten!
Direct de tandarts maar gebeld en kan niet eerder dan donderdag terecht.
holymoly... nog 3 dagen de tijd om mezelf nog banger te maken dan ik altijd al geweest ben voor überhaupt de controle..
![]()
ik durf nu alleen helemaal niks meer te eten en / of te drinken.
Ik heb nu nog geen last en ben zo bang dat mijn kies af gaat breken.
Volgens de tandartsassistente kon het voor mijn kies geen kwaad die 3 dagen . Er liepen immers ook mensen rond die het langer dan een half jaar zonder vulling volhielden.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom ik dit topic open..
de vulling groeit vast en zeker niet spontaan weer aan. En ik gok zo maar dat mijn tandartstrauma's er ook niet minder van worden.
Heeft er iemand wellicht nog een lading kalmeringstabletten , spuiten enz liggen?!
Die ga ik donderdag zeer zekers te weten keihard nodig zijn, want ik sta nu al doodsangsten uit.
ik kan je vertellen dat die kies niet meer gered kon worden, ze hebben hem met heel veel moeite nog kunnen trekken.

pretty schreef:Fijn dat je het overleefd hebt!
Hier ook tandartsangst en een vulling die er nu al meer dan 6 maanden uit is.
Ben ook niet van plan te laten hervullen,heb geen last..
.
pretty schreef:Fijn dat je het overleefd hebt!
Hier ook tandartsangst en een vulling die er nu al meer dan 6 maanden uit is.
Ben ook niet van plan te laten hervullen,heb geen last..
.
.