Lekker , dat verse maisbrood...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Lekker , dat verse maisbrood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:44

Verstandskiezen halen ze er vaak uit, omdat die bijna altijd wel een keer problemen gaan veroorzaken.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:45

Amandavd schreef:
HorseChica schreef:
Oja.. natuurlijk :=

TS probeer jezelf niet gek te maken. Ik weet het, dat is moeilijk. ( Ben zelf in de periode van afgelopen sept tot en met nu 7 x bij de tandarts geweest :') )

Als jij je erg druk maakt over het eten, dan eet zachte dingen. Yoghurt, danootjes, brood maar dan geen mais :P aardappeltjes, etc. En kauw harde dingen voor met de andere kant :P

Jep dat is heel moeilijk haha. :P
Moet zeggen dat ik er nu al beter aan toe ben qua zenuwen dan toen het net gebeurd was. :')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:46

Ik heb het ook wel eens gehad denk dat het nu een jaar geleden is dat die afgebroken is. Mijn laatste kies boven aan. Enne tja moet er nog steeds mee naar de tandarts :S was verhuisd en alles binnenkort maar ff een nieuwe tandarts zoeken.

Heb trouwens geen enkele pijn eraan.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:02

wistje dat de na met een verdoving erger is dan zonder verdoving? hier met gaatjes boren ook geen verdoving meer. vind die prikken erger dan het ff boren

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 15:12

Oeh nee.
Die verdoving doet me niks.
Daar kan ik me ook echt geen zorgen over maken gelukkig.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:19

Gaatje vullen doe ik zelf ook liever zonder verdoving, heb uren later nog last van de verdoving. Alleen wortelkanaalbehandelingen doe ik wel met verdoving.
Gelukkig heb ik een tandarts gevonden die heel rustig is en alles uitlegt voordat hij wat doet, dat scheelt voor mij een hoop.

Welk maisbrood was het? Ik ben ook als de dood dat ik een keer een hard stukje tref. Heb 1 zwakke kies die om de haverklap afbreekt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:22

Ik heb een half jaar zonder vulling gelopen, eruit geknald door een MC flurry, ben gewoon echt geen fan van de tandarts. Heb het uiteindelijk laten verhelpen aangezien ik mijn bed niet meer uitkwam van de pijn op een gegeven moment. Heb het dubbel laten verdoven en nog deed het godsgruwelijke pijn (ik ben kleinzerig hoor := ). Wel blij dat ik weer normaal kan eten, maar nu een paar maanden verder eet ik nog steeds bijna nooit met die kant :o

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:17

LynnDenise schreef:
Gaatje vullen doe ik zelf ook liever zonder verdoving, heb uren later nog last van de verdoving. Alleen wortelkanaalbehandelingen doe ik wel met verdoving.
Gelukkig heb ik een tandarts gevonden die heel rustig is en alles uitlegt voordat hij wat doet, dat scheelt voor mij een hoop.

Welk maisbrood was het? Ik ben ook als de dood dat ik een keer een hard stukje tref. Heb 1 zwakke kies die om de haverklap afbreekt.

Die van de AH, vers ovengebakken staat erop geloof ik.
Kijk zo'n rustige fijne tandarts scheelt natuurlijk ook weer. Die van mij is echt zo'n terrorvrouw haha.

En gefeliciteerd trouwens :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:31

Ik mag denk ik deze week ook weer, de kies die zit voor de verstandskies voelt vreemd aan, alsof er bovenop een scherp randje zit, voelt aan als een gaatje. Kan ook mijn verbeelding zijn, sinds ik de afgelopen maanden een flinke tandvleesontsteking heb gehad ben ik bang bij ieder vreemd gevoel. Maak mijzelf ook gek.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:53

Ik ben op deze manier een kies kwijt geraakt :') . Tijdens het eten van een Snickers viel MN vulling eruit, maar geen last van gehad. Tot ik na maanden kiespijn kreeg aan die kies. Toen moest ik wel naar de ta, stelde het zo lang mogelijk uit :D . Toen ik dus pas ging met vreselijke kiespijn had ik 2 opties, kies eruit of wortel kanaal behandeling. Ik wou graag van de pijn af, dus koos voor trekken. Was MN achterste kies bovenaan, dus kon prima. Daar na dus nooit meer last van gehad _O- .Dus moraal van dit verhaal, die 3 dagen kun je echt wel wachten zolang je geen pijn hebt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:54

TS, heel veel sterkte, ik snap precies wat je meemaakt. Is er niemand die mee kan gaan? Die je in de stoel houd?

Mag ik me ook melden? Heb een giga angst voor de tandarts, een paar keer geleden hyperventilerend gestopt bij de mondhygeïniste, daarna alleen gegaan na het vullen van mijn kiezen, zodat de verdoving nog werkte. Ik heb voor 16 april weer een afspraak staan bij de mh, onder het motto van, hoe vaker ik ga, hoe minder werk het is (volgens de mh dan, ik vind 1 x in de 6 jaar wel genoeg). Mijn gebit is echt extreem gevoelig en door mijn angst voel ik alles nog wat erger. Het schoonmaken is echt hell, die vijl over mijn tanden doet ontzettend veel pijn. Heb nu echt een hele fijne tandarts en mh, maar ik durf gewoon niet. hoe vol goede moed ik ook naar binnen ga, zodra ik in die stoel ga liggen, hyperventileer ik. Ik ga trillen, de tranen biggelen over mijn wangetjes en ik wil het liefst heel hard opstaan. Mijn vorige ta heeft hier niet aan meegeholpen, die heeft mijn gebit verkloot, vullingen fout gezet en gezorgd voor continue kiespijn.

ik heb overigens wel 1 heel erg groot geluk. Ik heb nogal weinig ruimte in mijn mond, en heb dus ook 0 verstandskiezen. Toen ze op mijn 26e nog niet door waren maar een foto gemaakt en er waren dus echt geen verstandskiezen zichtbaar .
*\%/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:59

HorseChica schreef:
...Totdat je een hap neemt en je merkt dat dat harde stukje alles behalve mais is.

Doei doei vulling!
Hallooo kwetsbare holle gatenkaas kies met dunne scherpe rand. Op jouw zat ik niet te wachten! ;(

Direct de tandarts maar gebeld en kan niet eerder dan donderdag terecht.

holymoly -O- ... nog 3 dagen de tijd om mezelf nog banger te maken dan ik altijd al geweest ben voor überhaupt de controle.. 8)7

ik durf nu alleen helemaal niks meer te eten en / of te drinken.
Ik heb nu nog geen last en ben zo bang dat mijn kies af gaat breken.

Volgens de tandartsassistente kon het voor mijn kies geen kwaad die 3 dagen . Er liepen immers ook mensen rond die het langer dan een half jaar zonder vulling volhielden.

Ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom ik dit topic open..
de vulling groeit vast en zeker niet spontaan weer aan. En ik gok zo maar dat mijn tandartstrauma's er ook niet minder van worden.

Heeft er iemand wellicht nog een lading kalmeringstabletten , spuiten enz liggen?!

Die ga ik donderdag zeer zekers te weten keihard nodig zijn, want ik sta nu al doodsangsten uit. :(

Die illusie heb ik ook gehad. Ik kan je uit ervaring vertellen, als hij vanzelf aangroeit duurt dat minimaal meer dan 2 jaar.
Na 2 jaar was de kiespijn zo dramatisch dat is toch maar besloot langs te gaan bij de tandarts :o ik kan je vertellen dat die kies niet meer gered kon worden, ze hebben hem met heel veel moeite nog kunnen trekken.

Meestal kunnen ze het gaatje bijboren en er vervolgens een nieuwe vulling in zetten. Zolang je geen pijn hebt is de kans klein dat het een wortelkanaalbehandeling wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:01

Gatver Utixo, dat je zo bang bent! Kun je daarvoor geen professionele hulp krijgen? Ik ben niet echt bang, wel iemand die zichzelf gek maakt en constant denkt dat er.iets mis.is.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 06:46

Oke.... de dag des oordeels :+
20 over 9 moet ik er zijn. Ik hoop dat ze een beetje lief zullen zijn ;(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:53

HorseChica schreef:

Een knuffel voor jou en komt goed, gaat reuze meevallen. Ik dadelijk om kwart over tien.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:55

Ik was ook altijd bang om naar de tandarts te gaan. En niet eens om de tandarts maar meer om de verdoving. Mijn hele bek zit vol gaten, en ik ben toch echt super zuinig op mn tanden, heb ook echt geen idee hoe het kan maargoed het is zo :(
Maar ik heb de eerste 2 keer een drankje gehad zodatbik er niks meer van zou weten maar dat heeft niet helemaal gewerkt en ik weet dus alles nog. En stiekem ben ik daar heel blij mee, die verdoving voel je niks van. Ik was echt super bang en ga nu nog net niet met 'plezier' naar de tandarts. Vorige week voor het eerst een wortelkanaalbehandeling gehad maar viel me alles mee :)

Succes!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:02

Het ligt ook aan je gebit zelf, als je van nature al sterkere tanden hebt dan is het gemakkelijker schoon te houden. Als jij van nature een wat kwetsbaarder gebit hebt, dan is het ook moeilijker. Ik ken een iemand die een x per dag poetst, niet flost of spoelt, die een x per jaar naar de tandarts gaat en nooit wat heeft. En ik poets 2 x per dag, flos 1 x per dag en spoel 2 x, en ik heb om de haverklap wel iets.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 07:06

Amandavd schreef:
HorseChica schreef:

Een knuffel voor jou en komt goed, gaat reuze meevallen. Ik dadelijk om kwart over tien.

Dankje :)
Jij ook heel veel succes!

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:15

Nou ik heb het overleefd!! *\%/*
Het is me meer dan 100% meegevallen.
Heb een stuk of 4 verdovings gehad.
Mijn hele mond hangt nu scheef ,maar wat maakt het uit. Ik heb namelijk helemaaal niks gevoeld +:)+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:43

Fijn dat je het overleefd hebt!

Hier ook tandartsangst en een vulling die er nu al meer dan 6 maanden uit is.
Ben ook niet van plan te laten hervullen,heb geen last.. :o

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:58

SUPER!!!!
Altijd fijn als iets meevalt :D :D

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 14:59

pretty schreef:

Gewoon een afspraak maken, om een flinke verdoving vragen , de hand van de assistente fijn knijpen van de zenuwen en blijven ademen :D .

Het is mij ook gelukt en heb van het hele boren, krassen en weet ik veel wat niks vernomen. Had niet eens door dat de tandarts al aan het vullen was totdat ze vroeg of ik mijn tanden eens op elkaar wou zetten :+

ja echt sabbientje , heb ze wel tig keer bedankt haha.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:10

Ik krijg echt nooit een verdoving als ik een gaatje laat vullen... Ik voel dat er wat gebeurt, maar dat is het.... Is het zo gebruikelijk dat mensen verdoving krijgen bij een gaatje vullen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:24

Zonder verdoving mag de tandarts niet eens in mijn mond komen :o
De laatste keer heb ik gevraagd zonder verdoving omdat hij aan de andere kant een verstandskies moest trekken en ik dan aan beide kanten verdoofd zou zijn. Hij heeft een fractie van een seconde geboort en toen mocht die verdoving er alsnog in, ik ging compleet over de rooje.

pretty schreef:

Je moet het helemaal zelf weten, ik heb ook een eeuwigheid gelopen met een missende vulling, dus ga je zeker niet vertellen dat je naar de tandarts moet.
Ik kan je echter wel vertellen, uiteindelijk gaat het zeer doen, echt heel veel zeer. En dan moet je hopen dat je thuis bent...
Bij mij begonnen ineens op vakantie er gigantische pijnscheuten door mijn mond te trekken, zodanig dat ik alleen nog maar kon huilen van de pijn. Echt out of nowhere, nooit een beetje pijn gehad en toen ineens dat.
Helaas waren we op vakantie in hongarije, zelfs het (van oorsprong nederlandse) gezin waar we een appartement van huurden ging nog naar nederland voor tandartszorg omdat die in hongarije zo slecht was.
Uiteindelijk heb ik anderhalve week gelopen met die plotse pijnscheuten. Soms 1x per dag, soms 1x per uur. Echt, ik had zoveel spijt dat ik niet direct in nederland was gegaan...

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 15:47

Oh jeetje secricible dat is helemaal een horror verhaal!
Gadverdarrie.. wat ben ik dan toch blij dat ik direct heen gegaan ben.

Ze begon bij mij ook al dat 1 verstandskies een heel klein beetje scheef zat.
Toen kneep ik m wel flink.. dat ik boren voor deze keer overwonnen heb betekend niet dat ik de volgende keer een verstandskies wil laten trekken :') .
Gelukkig mag hij gewoon blijven zitten als het niet erger word en ik geen last krijg :) .