Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:26

Hier gaat het ook perfect nog steeds.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:28

Ik kwam dit topic tegen en besefte ineens dat die pijnlijke lippen, loopneus, moeheid en juikende ogen hooikoorts zijn.
Heb het al een paar jaar maar niet zo erg en daarom vergeet ik het steeds :+

Ben zo'n pot bijenpollen gaan halen, vanaf deze avond ga ik het proberen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:01

Waar halen jullie die bijenpollen? Kan je ze ook ergens bestellen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:10

Het is een superfood, ik heb ze gehaald bij de etos maar gezien de hype van de superfoods moet het vrij makkelijk te krijgen zijn.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:12

Gewoon honing uit jouw streek eten helpt ook. (theelepeltje per dag) dan heb je er een jaar later ook stukken minder last van. Omdat je dan resistent wordt voor de pollen uit jouw omgeving.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:14

Dit is hetzelfde principe, alleen dit werkte bij mij al meteen in plaats van het jaar erna.
Maar hierbij heb je hetzelfde qua resistentie voor de pollen.
Het zijn immers bolletjes pollen, maar deze bevatten ook quercetine die histamine remmend zijn.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:26

Let eigenlijk wel op dat je alleen pollen gebruikt van een imker bij jou in de buurt. Bijen hebben dan stuifmeel uit planten uit jou buurt waar jij mm heftig op reageert. Vaak komen de pollen uit een potje uit de winkel uit Amerika. Dus let daarop omdat het dan weinig zin heeft.

Evt voor Utrecht hangers laat maar weten heb zat. Ik zat er zelf ook aan te denken. Aangezien ik zelf imker ben is dat nogal makkelijk om het uit mijn eigen volken te halen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:28

Klopt dus niet kennelijk, ik heb gewoon uit een potje in de winkel en waar het vandaan komt geen flauw idee. Maar het werkt dus wel gewoon, en heel goed zelfs. :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:12

Ik vind die theorie helemaal zo gek nog niet. Anders krijg je pollen binnen die hier misschien helemaal niet voorkomen. Dus waarom een resistentie opbouwen? Hetzelfde verhaal voor die honing. Dat werkt ook alleen als het uit jouw eigen omgeving komt omdat het dan vol zit met stuifmeel uit de omgeving.

Maar goed, je zegt geen idee te hebben waar het vandaan komt. Dus het kan wel degelijk kloppen, want misschien heb je nu wel een product hier vandaan waardoor het werkt. Maar als je dus een potje uit amerika of iets dergelijks hebt het niet werkt. Wel fijn dat floorsil hier even een opmerking over maakt +:)+ +:)+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:51

Ik vind het altijd leuk als andere mensen zich in bijen interessen! Dus hopelijk kan ik soms wat mensen extra helpen met informeren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:14

floorsil schreef:
Let eigenlijk wel op dat je alleen pollen gebruikt van een imker bij jou in de buurt. Bijen hebben dan stuifmeel uit planten uit jou buurt waar jij mm heftig op reageert. Vaak komen de pollen uit een potje uit de winkel uit Amerika. Dus let daarop omdat het dan weinig zin heeft.

Evt voor Utrecht hangers laat maar weten heb zat. Ik zat er zelf ook aan te denken. Aangezien ik zelf imker ben is dat nogal makkelijk om het uit mijn eigen volken te halen.

Uit de buurt kun je ruim nemen, aangezien pollen ook heel wat kilometers maken :) hier komen ze ook rustig over uit Duitsland.
Amerika is wel te ver haha

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:19

stuifmeel zal inderdaad wel goed verspreid worden via de lucht. bijen vliegen zo'n 6km dus dat is ook al wel ruim.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:21

Als je het zo extreem hebt is dit het ultieme redmiddel:

De vloeistof 5 jaar lang laten inspuiten van 'Hal Allergy Therapeutic Vaccines'

Dit gaat via je huisarts.

Grote kans dat je voor de rest van je leven van de ellende (want dat is het) af bent, evt met ondersteuning van lichte medicatie die je nu wslk ook al gebruikt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:18

Maar met die bijenpollen maakt de herkomst toch helemaal niet uit? Het is juist de quercetine toch die de allergische reactie remt, dus voor het korte termijn effect maakt het niet uit lijkt mij. Maar voor de lange termijn zijn die uit je eigen omgeving wel handig lijkt mij, zodat je resistentie kan opbouwen.

Ik neem nu trouwens al meer dan een maand achtereen die anti-allergie pilletjes van Kruidvat (met een geel doosje). Er staat op dat dit max 2 weken achtereenvolgend mag, maar ik kan dus niet zonder eigenlijk. Weten jullie of dit kwaad kan, om het zo lang achter elkaar te nemen? (Hierom wou ik dus ook eigenlijk over op de bijenpollen.)

floorsil: Is er zoveel verschil per gebied dan? Ik woon bijv in het noorden maar ben een paar keer per week in het midden van het land. Dus dan zou je eigenlijk gemixt moeten nemen ofzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:17

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:44

Overigens, op mijn pot staat dat ze uit Nederland komen, dus soms wordt het wel vermeld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 12:24

Ik heb ze van lucovitaal geen idee waar die vandaan komen. :-)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:43

ik heb vorig jaar ook bijenpollen geslikt tegen de hooikoorts.
Ik heb het idee dat het zeker hielp, maar of het ook echt daardoor kwam durf ik niet te zeggen±

Het voorjaar was vorig jaar heel laat
Ik heb ook chlorella-spirulina tabletten geslikt
ik hoop dat de hooikoorts ieder jaar minder erg wordt....

maar ik volg dit topic, ik eet ze nu ook lekker door de yoghurt, is ook lekker, dus al het niet helpt heb ik toch lekker gegeten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:45

Loose schreef:
Waar halen jullie die bijenpollen? Kan je ze ook ergens bestellen?

inderdaad je kunt ze tegenwoordig bijna overal krijgen, ze kocht ze voorheen altijd bij De Tuinen, tegenwoordig bestel ik mijn superfood altijd via Body en Fit shop, is veel goedkoper, geen verzendkosten en achteraf betalen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 12:46

Ik slik loratadine en ketotifen. Nog een antihistamine. Laatst met de erge hooikoorts mocht ik 3 keer daags loratadine plus ketotifen. En toen dat niet hielp de hoge dosis telfast en ketotifen. Dus als je verder gezond en niet zwanger bent zou ik me om dat ene tabletje.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 13:16

Ik vind het heel erg interessant. Ik heb denk ik wel last van hooikoorts, maar ik heb dit jaar niet de gebruikelijke symptomen. Wel eventjes verkouden geweest. Wel heb ik heel erg last van een stekende hoofdpijn, voornamelijk bij mijn ogen en tussen mijn wenkbrauwen (voorhoofd). Verder voel ik me erg koortsig en erg moe en lusteloos.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die dit herkennen? Is dit hooikoorts of heb ik iets anders onder de leden? Het is nu zo'n 3 weken geleden (sinds de week dat het heel erg warm werd) dat de zware symptomen doorkomen en ik erg veel last heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 16:40

Ik.. Ik was ondanks de bovenstaande medicijnen nog steeds ziek. Griep, gruwelijk moe, hoofdpijn. Binnen 1 dag was het 70% minder en vanaf dag 2 klachtenvrij. En nog steeds. Ik ben inmiddels weer terug op mijn ketotifen wat ik gebruik voor het slapen en alleen 5 mg loratadine voor vermoeidheid, ik heb lyme namelijk. (Histamine zit ook in alles wat we eten )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:42

Hoeveel neem je er eigenlijk van per dag?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 16:49

Een eetlepel. Ben gestart met twee maar nu nog een. Verhoogt ook je weerstand dus als ik wil neem ik er twee. Maar de hooikoorts is met een al weg.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:52

A oké, bij mij op het potje stond een theelepel, maar niet of dat 1 of meermaals per dag moet.