Verstandskies eruit, wat is wijsheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

scrappiecoco

Re: Verstandskies eruit, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:26

Extracties worden altijd vergoed dus het maakt niet uit of de kc het doet of de ta. De narcose (als je dat wilt) wordt niet vergoed als dat niet nodig is.

Het lijkt misschien enger, maar ik zou dan liever bij de kc de kiezen laten verwijderen dan de ta. Niet dat een ta het niet goed doet, maar een kc heeft hele dagen die behandeling.

Ook doen ze idd eerst links dan rechts, anders kan je je tong inslikken. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je verdoofd word.

Vind je het eng? Groeien de andere 3 kiezen goed? Dan zou ik er gewoon 1 laten verwijderen. :-)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:34

Alles eruit halen door een kaakchirurg! Vroeg of laat ga je een keer last krijgen van die kiezen... Ontstekingen, scheef groeien. Qua onsteking achteraf; vaak krijg je wat mee om te spoelen.

Hoe jonger je bent, hoe makkelijker ze eruit gaan. Ik heb ze voor mijn 18e er allemaal uit laten halen en er echt geen dag spijt van gehad. Drie dagen voor kerst beide kiezen aan de rechterkant laten trekken en mijn kerstdiner smaakte heerlijk! Bij mij was één kies nodig en toen ervoor gekozen om direct alles te laten doen (wel in twee of drie keer, ik weet het niet eens meer :P ). Ik was doodsbenauwd bij het trekken van eerste kies maar het viel me zo mee! Zou het zo weer doen :)

Ik hoor veel uit mijn omgeving van volwassenen die ze nog hebben dat ze gaan ontsteken en als ze er dan uit moeten; tja dat zitten ze al snel muurvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:37

Ik zou indd ook fijn vragen of die erboven ook gelijk eruit kan, ben je er zowiezo van af, ze dragen toch geen bijdrage in je mond en stel dat die er uiteindelijk toch uit zal moeten ben je er dus in 1x al vanaf.. Bij mij kon dit helaas niet omdat ze nog niet goed doorgezakt waren maar anders had ik blij geweest..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 03:32

Scrappiecoco de KC kan beide kanten verdoven zonder dat je je tong in gaat slikken.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 05:27

Ik heb ze allevier bij de KC laten doen onder narcose. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat mijn tandarts dat mag doen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 05:43

Kaakchirurg gaat altijd van je eigen bijdrage af.

Daarnaast ben ik wel benieuwt waarom je denkt dat een tandarts geen pijnstilling mag voorschrijven en een kaakchirurg wel. Dit is namelijk onjuist. Tandarts schrijft net als een kaakchirurg ook wel Ibuprofen 600 Mg bruis voor. Wanneer dat niet kan, iets anders.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 07:41

Ik hoef niet onder narcose, ben niet bang voor de tandarts en vind dit ook niet heel eng. Rechtsonder is mijn tandvlees al zwaar geirriteerd, die moet er zsm uit. Ik ga vandaag proberen te regelen dat de rechterkant in een keer gedaan wordt. Op links mag mijn TA dan z'n best gaan doen :)

Lithya, dat was ik niet. Een andere bokker zei dat ;)

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:14

imd schreef:
Ik hoef niet onder narcose, ben niet bang voor de tandarts en vind dit ook niet heel eng. Rechtsonder is mijn tandvlees al zwaar geirriteerd, die moet er zsm uit. Ik ga vandaag proberen te regelen dat de rechterkant in een keer gedaan wordt. Op links mag mijn TA dan z'n best gaan doen :)

Doe dat maar :-) eerst rechts dan links..

Je vroeg nog of het verdoofd kon worden zonder dat je je tong slikt. Dat Gaat hem sowieso niet worden omdat je kies onder er eerst uit moet. De kc verdoofd een zenuw zo ver mogelijk achter in je mond. Deze zenuw schakelt precies de helft van je kaak uit. Deze zenuw loopt dieper vandaar dat deze verdoofd word. Wel grappig, als je je vinger verticaal op je mond legt (hoe je ook "ssssssst" uitbeeld) dan zul je zien dat dat echt de middenlijn is. :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:23

imd schreef:

Voor geïrriteerd tandvlees. Ga naar de super. Koop waterstofperoxide 3% en verbandgaasjes. Meng de waterstofperoxide met evenveel water. Drenkt het gaasje erin. Op het geïrriteerde tandvlees leggen en een aantal keer op dichtbijten.

Zag het van iemand staan met die pijnstilling en was benieuwt. Zou diegen dat misschien kunnen beantwoorden?