Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Woogy schreef:is ze dan niet gruwelijk verwend? Als je gewend bent altijd ja te horen is ene keer 'nee' horen, alsof je wereld vergaat. Waarom heb je haar altijd haar zin gegeven??
Lante schreef:Borderline is erg complex om mee om te gaan, zowel voor degene die het heeft als voor de omgeving. Het is moeilijk de weegschaal in balans te houden en op een gegeven moment voel je dat het niet meer kan en is er geen andere keus dan tijdelijk afstand te nemen is mijn ervaring. Mensen met borderline leven intens, meestal vanwege gebeurtenissen uit het verleden. Dat mag je nooit veroordelen. Het is moeilijk voor de omgeving, maar bovenal voor degene zelf.
Deugenietje schreef:Trouwens nog een stukje wat bij borderliner hoort.
Het niet goed voor jezelf zorgen terwijl je heel goed weet hoe het wel hoort.
Ik heb dus een prikkelbare darm. Zoals vanavond voel ik me niet super. Wat ga ik doen. Allemaal dingen eten en drinken die niet goed zijn voor mij,.
Geryon schreef:Hier nog zo'n typetjeNatuurlijk moet je het niet als excuus gebruiken, maar je gedrag komt voort uit de stoornis en dat mag je best duidelijk maken.
Is ook fijn voor de mensen zelf.
Bij mij verschilt mijn gedrag enorm van tijd tot tijd. Het gaat nu een tijdje goed! Hiervoor was het verschrikkelijk.. Je mag me altijd een pbtje sturen als je meer wilt weten!
gohya schreef:[quote="hanny_jelke"
mijn gedrag kan ook in eens om slaan, en dat is best heftig ook voor mij zelf.
ik bied achteraf ook wel altijd me excuus aan, waarom? omdat ik weet dat ik fout bezig was.
ik heb het geluk dat de mensen om mijn heen vrienden en familie het bij mij "accepteren"
ze zeggen wel het zal een hoop verklaren en jou hopelijk wat rust geven omdat je er dan iets mee kan.
maar we weten van jou al heel lang dat je zo kan schommelen en in een klap kan omslaan.
en ik heb dan niet heel veel vrienden hoor, maar die ik heb zijn er ook echt altijd voor mij, en dat is wel fijn