Advies bij twee gebroken armen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Advies bij twee gebroken armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 21:07

En hoe kom je daar aan? Heb je wat meer informatie?

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:08

Ah wat erg... Ik wens haar veel sterkte.

Ik was altijd helemaal gek van hollywood heights. Maar daar moet je van houden, het is wel romantiek (las dat ze daar van houd?). Alleen het is maar 1 seizoen.. Verder kijk ik eigenlijk niet echt series oid..

Netflix is idd een goed idee! Heeft ze geen tablet ofzo? Dan kan je haar een pennetje (toevallig weet ik dat de action die heeft) geven voor bij haar tablet, zo is het misschien handiger wat aan te klikken/tikken :-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:41

Choiix schreef:
Als ik een tip mag geven: Nuance NaturallySpeaking. Één dag goed oefenen en ze kan letterlijk ALLES met haar computer doen. Geeft haar ook een stuk communicatievrijheid! :)

Bedoel je deze bijvoorbeeld: http://shopnl.nuance.com/store/nuanceeu ... A_DNS_Home ?

Of dat voor een week of zes lonend is weet ik niet hoor, misschien is het verbeterd, maar ik weet dat het vroeger erg nauw kwam met je uitspraak.

Ik denk inderdaad dat luisterboeken wel leuk kunnen zijn, of een leuke door jou samengestelde cd. Lekker rustig liggen luisteren naar muziek zal wel gaan als iemand de cd voor haar opstart.

Zolang ze echt allebei haar armen/handen niet echt kan gebruiken vrees ik dat er eigenlijk geen hulpmiddelen voor haar zijn. Meestal zijn dat zaken die heel veel tijd nodig hebben om te kunnen gaan gebruiken en dan is zes weken echt tekort.

Iedere week een leuk kaartje met een kleinigheidje erbij, een stukje chocola bv. is ook leuk hoor, als ze maar weet dat je aan haar denkt! Als je wel een keer lang gaat kan je iets groters voor haar meenemen of iets leuks met haar in een rolstoel gaan doen, helemaal met dit mooie weer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 00:00

Er vooral voor haar zijn! En niet na een tijd x denken van ik ben het beu. Er zijn helaas mensen die toch echt zo denken als iemand langdurig ziek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 01:37

The OC! Geen idee hoe oud je vriendin is, maar ik kan mezelf hier al 10 jaar mee vermaken en ken alle dvd's zo'n beetje uit mn hoofd :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:31

Sanniej_ schreef:
@vuurneon: goede ga ik onthouden maar 1 arm wordt nog geopereerd dus dat lijkt me geen goed plan.
@mooney: ze zit (gelukkig) niet in een rolstoel :)

Ik heb net een heel leuk kaartje gemaakt voor der en wordt dinsdag bij haar bezorgd. Dat is dan net na haar operatie ongeveer.

Dat ze niet in een rolstoel zit had ik al begrepen:)
Maar je zou wel een rolstoel kunnen huren of lenen om lekker samen te wandelen zo met dit weer. Makkelijker voor haar dan lopen lijkt me.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:09

Zo heb ik ook eens beide armen gebroken, je kan inderdaad helemaal niets.
Ik ben de tijd doorgekomen met veel tv. Destijds ging ik net naar de middelbare school dus ik werd iedere dag gebracht en gehaald en op school geholpen met tassen dragen en eten enzo. Zo had ik niet meteen een grote achterstand en had ik toch wat afleiding op de dagen :j

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 08:46

Ja ik ben ook bang dat er niet echt hulpmiddelen zijn voor haar..
Ik ga even kijken naar die serie.
En heb ook een paar handige pb's ontvangen :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:53

Jeetje, daar ben je dan maar mooi klaar mee zeg... :( Heeft ze nu wel iemand die haar 24/7 kan helpen, of zijn er momenten waarop ze echt alleen is terwijl ze eigenlijk hulp nodig heeft? Anders zou ik met vriendinnen en familie een roulatie schema maken met haar erbij uiteraard. Dat wil ik ook vaak helpen, dan is zij niet alleen en kan ze toch geholpen worden en zo is haar familie ook niet altijd diegene wat haar te hulp moet staan.

Jeetje ik zou echt hartstikke doordraaien, wat erg zeg. :n

Misschien is 2x per week een (verplicht) uitje plannen ook niet verkeerd, kan me voorstellen dat je jezelf met dit soort letsel toch al snel afzonderd van de bewoonde wereld, je word toch een soort attractie. Maar toch lijkt het mij belangrijk om haar alsnog buiten te laten komen, al is het maar voor een wandeling of de boodschappen te halen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:59

Jeetje, dat is wel erg vervelend zeg! Enige wat ik kan bedenken is inderdaad series kijken? In ieder geval beterschap aan je vriendin. :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:57

Ik weet niet of je iemand kan vinden die goed is met downloaden, maar op die manier kan je prima aan NaturallySpeaking komen. Mijn vriendin heeft het wel gekocht en die gebruikt het dagelijks voor haar werk (is gehandicapt). Uitspraak werd vanaf het begin al gelijk goed gepakt. Ik ken de tijd nog van de oudere producten inderdaad maar NaturallySpeaking is niet te vergelijken met die oude tools :)