Het begint weer! Wespen, bijen, hommels, teken, etc. etc.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Het begint weer! Wespen, bijen, hommels, teken, etc. etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:43

Een mens lijdt het meest, onder het lijden dat hij vreest! Volgens mij is dat wel redelijk op een aantal van toepassing. Maarre... als het zó je leven beheerst (de hele dag in de caravan of in het water blijven???!!!), zou het dan niet handiger zijn om je angst aan te pakken, ipv te proberen beesten weg te houden?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:53

timokyana schreef:
Iemand voert hier knoflook aan hond en paard,ik zou mensen aanraden om zich hierin te verdiepen want het is hartstikke ongezond en kan zelfs gevaarlijk zijn. :-)

Dat doen zoveel mensen.

Gooi dan niet zo'n losse flodder in een topic, maar leg ook even uit waaróm dat zo 'gevaarlijk' is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:02

Knoflook en uien zijn heamolytisch voor katten en paarden.
(Van honden heb ik geen verstand.) Dat betekend dat de rode bloedcellen afgebroken worden wat tot bloedarmoede voert.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:18

Ik voer mijn hond en paard al heel lang knoflook, ja. Wist helemaal niet dat dat slecht was? Maar dan bedoel ik geen teentjes knoflook, trouwens. Voor het paard koop ik de knoflookchips speciaal voor paarden (merk even kwijt) en voor de hond kopen we ze bij de dierenspeciaalzaak. Het lijkt me sterk dat die producten verkopen waar het dier niet tegen kan?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:25

*steekt een hand op* :+

Ik ben als de dood voor wespen. Als we een terrasje doen en ik kán niet wegrennen sta ik werkelijk doodsangsten uit... Dazeriken zijn nog zoiets! Bij de paarden gaat het nog omdat ze dan naar de paarden gaan en zelden naar mij (gemeen hé) maar bij het water hier in de zomer stikt het ervan. En daar baal ik van omdat ik zo ongelooflijk graag zwem :\

Teken HAAT ik ook, met een passie. Ik check nu iedere avond m'n hele lichaam op tekenbeten. Ben namelijk vroeger enorm veel gebeten, en één keer de aanzet tot de Ziekte Van Lyme gehad, vaak in het ziekenhuis gezeten etc etc. Dus zeker nu ze hebben gezegd op het journaal dat er erg veel zijn dit voorjaar let ik extra op!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:29

wespen brr niet als de dood maar zit toch wel heel stil als er een aankomt.
hommels valt wel mee alleen daar is de pony die ik weleens rijd dan weer bang voor.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:32

Ik ben als de dood voor wespen! Ik begin rond te rennen en (ja heel dom) om me heen te slaan. Ik ben al z'n 5 keer gestoken, maar nog steeds vind ik ze eng. Al valt de pijn mee.

Vorig jaar zat hier een hommel nest. Ik ben niet bang voor hommels, maar die 'koningin' is toch wel doodeng! Jeez die is groot :=

Horzels vind ik ook vreselijk, gelukkig zijn er daar niet zo veel van, maar mijn moeder roept altijd hoe zeer het wordt als je daardoor wordt gestoken. Dat werkt ook niet echt.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:35

Brr ik ben ook heel bang voor die beesten, zeker nadat ik een keer op een wesp ben gaan staan, en mijn opa en oma hebben ook een keer een heel eng verhaal verteld over een man die op een feest waar zij bij waren sap dronk waar een wesp in zat, die doorslikte en werd gestoken in zijn keel, gelukkig was een van de mensen die er bij was een dokter want er kunnen nare dingen gebeuren :((

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:37

wespen komen bij mij in mijn haar vast te zitten..
wat wij wel deden met buitenrijden enzo was citroensap spuiten, en anti vliegenspray.
en bij de bak hing een vuilniszak met kranten die leek op een nep nest (die hingen ook in de stallen.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:49

Wij hebben ook ooit zo'n nep nest gekregen, werkt wel

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:52

OH HELP OH HELP OH HELP
Er vloog net een wesp hier binnen (raam staat open). Ben heel hard weggerend met m'n laptoppie :\

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:25

Ik ben gelukkig niet de enige die ze maar tien duizend keer niks vind...

Zo'n nep nest werkt dat echt? :oo

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:27

Mij is verteld dat als wespen zo'n nest zien ze snel weggaan omdat ze anders aangevallen kunnen worden door de wespen die daar wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:52

Poek schreef:
Ik ben als de dood voor wespen! Ik begin rond te rennen en (ja heel dom) om me heen te slaan. Ik ben al z'n 5 keer gestoken, maar nog steeds vind ik ze eng. Al valt de pijn mee.

Vorig jaar zat hier een hommel nest. Ik ben niet bang voor hommels, maar die 'koningin' is toch wel doodeng! Jeez die is groot :=

Horzels vind ik ook vreselijk, gelukkig zijn er daar niet zo veel van, maar mijn moeder roept altijd hoe zeer het wordt als je daardoor wordt gestoken. Dat werkt ook niet echt.

Lag 2 jaar geleden ong een koningin op de vensterbank in m'n slaapkamer :D
Die dag niet gegymd met school, heb m'n gymspullen de kamer echt niet uitgehaald :+
Ik kwam m'n kamer echt niet in :')

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:58

Ik vind wespen en hout-torren eng.. Dan ren ik echt weg..
En bijen eigenlijk ook wel een beetje, maar alleen als ze te dichtbij komen.
Wat dan wel een nadeel is, is dat mijn vader bijen houdt op zijn volkstuintje :+

Wat ik me dan wel afvraag, hoe dom zijn wespen als ze een vuilniszak zien als wespennest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:31

Vanmorgen twee wespen vermoord, gezien het formaat een koningin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:13

Dazen ben ik dan weer niet bang voor, maar daar reageer ik echt extreem op. :') Ik ben 2 jaar terug in beide bovenarmen gestoken op dezelfde dag en het hele gebied eromheen werd rood, dik en warm. Maar ja, zo heel veel pijn vond ik dat nou ook weer niet doen eigenlijk, gewoon vervelend vooral. Maar wespen.. daar ben ik zooo bang voor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:28

Zonet even een hommel gevongen!
Wespen moet ik niets van hebben, maar wat is een hommel mooi!!!

Hij was naar binnen gevlogen, maar zat tegen het raam.. Eerst op m'n mobiel, bleef niet zitten :(
Toen ging hij in het legohuisje :') Ik die optillen, om naar buiten te brengen, vliegt hij ook daar uit :')
Dus toen maar met een beker en papiertje :P Arm beest, spacede hem helemaal :(
Vloog binnen 5 seconden in het bekertje weer vrolijk buiten!

Maar wat een geweldig mooi beest is dat <3

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:30

Wees blij dat de "killer bees" nog niet overgewaaid zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:35

O hell no :')

Liever gewone schattige dikke hommels dan killer bees!
Die naam alleen al :s

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:41

_Marinke_ schreef:
Dat is denk ik ook het probleem, ik ben nog nooit gestoken door een wesp... Ben bang voor de pijn en het gevolg ervan volgens mij.... Weet dus overigens ook niet of ik er allergisch voor ben of niet...

Op een eerste steek kun je nooit allergisch reageren. Je gaat pas bij de tweede steek allergisch reageren (of niet natuurlijk). Allergie ontstaat pas als je eerst al eerder getriggerd bent.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:45

Wat zijn killer bees nou weer? Laat maar ik wil het eigenlijk ook niet weten :=

Zelfs als ik een wesp op 10 meter afstand zie begin ik al te gillen, ik ben echt als de dood voor die beesten. Zelfs een foto van ze laat me al helemaal flippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:49

Hommeltjes ;) had er weer een op mijn wildemanskruid, bloem donderde om zo groot was ze.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:50

Hommels en bijen daar heb ik geen problemen mee, vind dat zelfs nog hele mooie pluizige bijna aaibare beestjes om te zien... wespen daarin tegen....

Moet zeggen ben ook zelf zwaar allergisch aan wespen hun steken... Probeer altijd zo rustig mogelijk te blijven, rustig ervan weg te lopen en mezelf binnen op te sluiten.... Nu vliegen ze dan zo nog gewoon door vaak maar straks zo eind september dan reageren die rotbeesten altijd agressief schijnbaar... vorig jaar toch 2 x gestoken... (en ondanks dat ik zelf hier een dosis medicatie en epi-pen heb klaarstaan voor het geval dat toch beide keren op de spoed beland)...

Teken vind ik gewoon smerig... Vorig jaar hebben de honden in hun favo-bosje schijnbaar in een nest gezeten... hadden te samen 41 van die baby-teekjes op hun zitten... Blegh...

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:50

ik ben ook nog steeds bang voor al die beesten!