Misselijk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:02

Vervelend is dat heh, als je onder het rijden onderbroken word door misselijkheid.

Ik heb het in een andere vorm. Als ik intensief aan het rijden ben, of ik maak me druk, dan kan ik plotseling kots en kots misselijk worden en ik ga dan ook hevig kokhalzen en als ik nog eten op mn maag heb, dan komt dat er gewoon uit. Bij mij zit het nare gevoel echt overal dan maar het komt van de maag af. Voor mijn idee moet ik me dan ook het liefst verlossen van alles wat in de weg zit, riem open, liefst bh sluiting open, en zoveel mogelijk frisse lucht.

Vorige week was ik mooi de sjaak want ik was midden in een buitenrit en mijn vriendin en ik wilden een sprintje trekken. We gingen dus knoert en knoert hard. En wat gebeurde er...halverwege voelde ik een brok in mn keel opkomen. Ik kon niet stoppen, ik probeerde zo stil mogelijk te zitten. Gelukkig kan ik mijn paard blindelings vertrouwen dus ik had de teugels maar losgelaten (niet losgegooid, maar het contact verbroken) en ik steunde op haar manenkam om rustig proberen te ademen. Terughalen was sowieso geen optie, want het zou teveel kracht en inspanning kosten om terug te halen. En ja hoor, daar gingen we heen al kokhalzend in rengalop over het pad. HOE machteloos ik me toen wel niet voelde. verschrikkelijk. Gisteren gebeurde het weer. Ik wilde een rondje springen in de springweide, 1 hindernis en ik kon stoppen.

Misschien toch maar eens tijd voor een bezoekje aan de huisarts...

Oh trouwens, het pad waar we op zaten, is een veilig en verantwoord pad. Het is eindeloos lang maar zonder zijwegen. ideaal.

xdniesje

Re: Misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:16

Heh bah, wat vervelend.
Ik zat ook te denken aan hyperventilatie, een klasgenootje die had ongeveer dezelfde klachten als jij.
Ze had niet het happen naar lucht wat je normaal bij hyperventilatie ziet, maar ze zei dat er verschillende vormen waren.
Ik heb zelf als ik moe(lichamelijk en/of geestelijk) ben ontzettend last van misselijkheid, echt tot overgeven toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:18

Mijn jongere zusje heeft migraine, als zij misselijk helpt cola drinken altijd wel. Kleine slokjes en niet te snel, doe het zelf ook wel eens als ik misselijk ben.
Je weet natuurlijk de oorzaak dan nog niet, maar het helpt misschien als je er weer last van hebt. :)

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:27

ja klopt, koolzuur werkt idd tegen misselijkheid. als je het inderdaad met kleine slokjes rustig drinkt.

wat bij mij heel goed helpt is (misschien zit het wel tussen mijn oren) zoveel mogelijk boeren laten B-) dan heb ik het gevoel dat ik 'iets' kwijt ben.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:36

Hmm, als ik nog een zo misselijk wordt en ik heb er toegang tot, zal ik eens iets met koolzuur proberen te drinken!
Haha ik zat ook al een tijdje te boeren op het paard, verlicht wel een beetje :+

scrappiecoco, ten eerste, zo'n pad wil ik ook wel :Y) Maar jou gevalletje is nog wel wat erger! Ik had niet het idee dat ik hoefde te kokhalzen/ overgeven, gelukkig.. Idd tijd voor een bezoekje denk ik.. Ga zoals ik eerder al zei vanmiddag even bellen en kijken of het wat te maken heeft met hyperventileren!

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:40

oeh, ik belde net maar de assistente is er pas om half 2 weer...
ik ben benieuwd :|
ook trouwens wat er bij jou uit komt midori!