Ervaring met medicijn Seroquel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Re: Ervaring met medicijn Seroquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:13

Onze arts van de afdeling is niet gek op seraquel. Er zijn meningen over verdeeld.
Zij zal dit medicijn altijd afbouwen, stoppen en daarna starten als het nodig is met clozapine. De reden weet ik eventjes niet precies, maar wel dat dit vaak positief effect heeft op de client.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:24

Eas_Mon schreef:
Onze arts van de afdeling is niet gek op seraquel. Er zijn meningen over verdeeld.
Zij zal dit medicijn altijd afbouwen, stoppen en daarna starten als het nodig is met clozapine. De reden weet ik eventjes niet precies, maar wel dat dit vaak positief effect heeft op de client.

Clozapine is echt zooi.
Je moet niet voor niets dagelijks bloeddruk meten en wekelijks bloedprikken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:46

Hmmm dat is dan van de regen in de drup. Ik vind het nog steeds maf spul, ik ben hiermee echt een enorm kreng :o
De zachte kantjes van de civilisatie zijn zwaar onderdrukt. ~~}>

Nee ik kan er nu op het forum mee spotten maar ik ben echt de hele dag mensen aan het afsnauwen geweest. Mezelf op zijn ergst :x

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:09

Hier ook lekker snauwerig de laatste week voornamelijk naar mensen die dichtbij staan.. Contact verbreken contact aangaan, verbreken aangaan en weer verbreken. Ben ook wel op een erg dieptepunt al een paar weken. Weet niet of dit meespeelt. Ga hier morgen in gesprek zelf aangevraagd en neem de seraquel erin mee. Ik laat het je weten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:15

Ik ben erg benieuwd! Ik moet donderdag naar de psycholoog dus daar zal het ook wel even aan de orde komen maar ik weet niet of zij er iets over mag zeggen of dat dit voorbehouden is aan artsen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:42

De psychiater was op vakantie dus ik kon verder niks vragen.
Wel is mijn dosis verhoogd, tjemig, wat een spul.

Sinds de verhoging is mijn keel zo rauw dat ik nauwelijks kan slikken, in de ochtend heb ik geen stem, nu ben ik hees. Ik zit bijna te janken van de spierpijn, kan er ook in de nacht niet van slapen.
Ik voel me alsof ik een stevige griep heb maar dan zonder koorts, hoofdpijn en verstopte neus.

Geestelijk is het gelukkig wat bijgetrokken, alleen enorm labiel en lichtgeraakt.
Ik ben blij dat ik weet dat ik zonder seroquel niet zo gek doe.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:00

Dat zijn echt geen goede bijwerkingen. De dorst ken ik wel ik loop altijd met een flesje water.
Er moet een vervangende arts zijn anders je huisarts raadplegen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:28

Urielle schreef:
Wat fijn, zo'n snelle reactie!

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat ik straks meer voorgeschreven krijg, de psychiater wilde gewoon net de scherpe randjes van mijn drukheid afhalen zonder verslaving of neveneffecten. Ze is nog een beetje aan het zoeken naar de juiste medicatie voor me (en volgens mij ook de juiste diagnose, volgens mij kan ze niet helemaal besluiten of ik alleen hyper ben met periodieke totale uitputting of dat ik bijvoorbeeld bipolair ben. )

Momenteel voel ik me heel akelig maar als dit gewoon de gewenning is moet ik het gewoon een kans geven.

Hoe zit het trouwens met autorijden?

Autorijden moet je mee oppassen met dit spul. Slaperig en gapen is heel normaal. En op een bepaald moment voel je dat je echt meer rust in je hoofd krijgt als het goed is, heb dit zelf zo ervaren

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:29

Dat laatste wat je schrijft lijkt mij ook niet de bedoeling om je zo te voelen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:06

Ik ben ermee gestopt, ik voelde me zo beroerd en zo agressief dat ik niet kon functioneren. Kan best zijn dat het na een paar weken normaliseert maar dan ben ik liever een paar daagjes heel moe af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:32

Goed dat je gestopt bent. :o
Had jij ook last van gewichtstoename?
Dankzij de Seroquel ben ik het meest aangekomen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:47

Ik heb ook korte tijd seroquel geslikt.
Man,wat een verschrikking!
Ik had voortdurend het idee niet mezelf te zijn en dat iedereen dat ook aan me kon zien. Ik voelde me wazig en dissociatief.
Ook kon ik mijn lichaam niet stilhouden,ik voelde me zo onrustig dat ik voortdurend ergens mee moest wiebelen of tikken.
Ik ben uiteindelijk zelf gestopt omdat ik de bijwerkingen zo mogelijk nog griezeliger vond dan de reden van het voorschrijven.

Goed dat je gestopt bent!
Behandelaars houden er niet van als je je eigen plan trekt,en ik wil niemand aanmoedigen om zonder overleg ergens mee te stoppen,maar vaak merk je wel aan je eigen lichaam dat iets echt niet goed voor je werkt....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:01

KoudbloedKim schreef:
Goed dat je gestopt bent. :o
Had jij ook last van gewichtstoename?
Dankzij de Seroquel ben ik het meest aangekomen.

Ik zat gewoon de hele dag te eten om te voelen dat ik een lijf had (en dat bewegen idd ook, steeds wiebelen idd vanwege dissocieren) en omdat het beter is om te eten dan je kinderen en dieren te gaan slaan dus ik zal wel aangekomen zijn :+

Ik heb in de auto gezeten met mijn zoon achterin, ik was enorm kwaad en opgefokt en ik was in staat mijn auto op volle snelheid op mijn traag rijdende voorganger in te rijden omdat hij op moest schieten. Ook als we dan allebei dood waren.
Om dat soort dingen ben ik gestopt, ik ben geen psychiatrisch patiënt maar ik werd er wel een.

Ik ben heel blij dat ik weet wie IK ben, als ik een voorgeschiedenis had van medicijnen en met andere middelen de weg al lang geleden kwijt was geraakt dan wist ik misschien niet dat het de Seroquel was.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:04

Ik slik al enkele jaren Quetiapine, 25 tot 50mg na behoefte om te kunnen slapen. Als ik het niet neem val ik zeer slecht in slaap, slaap slechts een paar minuten achter elkaar, of val niet in slaap. Voordat we dit medicijn zijn gaan gebruiken hebben we van alles geprobeerd. Zelfs slaap medicijnen hielpen niet, ik was alleen maar erg moe, maar in slaap vallen gebeurde niet.

Melatonine? geen effect.
Vast slaapritme? geen effect.
Geen computer of TV voor het slapen gaan? Geen effect.
Warme douche? geen effect.
Ontspanningsoefeningen? geen effect.

Waardoor het komt dat ik van de een op de andere dag niet kan slapen is niet bekend. Dat moet nog uitgezocht worden. Ik zou graag zonder deze pilletjes willen kunnen slapen maar dat kan helaas gewoon op het moment niet. Heb wel eens gehad dat ik hem was vergeten, lag tot 5 uur te woelen totdat ik me herinnerde dat hij nog op het aanrecht lag. Genomen, en binnen een uur was ik weg. Heel vervelend natuurlijk, maar het is helaas niet anders.

Persoonlijk heb ik geen last van bijwerkingen waar ik dat bij andere medicijnen wel heb. En ik krijg vrij vlot last van bijwerkingen! Mijn vorige huisarts was zich daar altijd goed bewust van en zocht de 'zwakste' medicijnen uit met de laagste dosering en dan nog belde ik hem later die week met de meest vreemde verhalen. Een antibiotica waar ik last van kreeg, snel overprikkeld en aften achter in mijn keel. Een iets sterkere pijnstiller? hallucinations ( hier heb ik zo wie zo last van, maar dit medicijn maakte het dubbel zo erg)) en niet wakker kunnen blijven (ja ja, ik zou ook gewoon DAT medicijn kunnen gaan slikken om te slapen :P ) En vele andere vreemde bijwerkingen. En nee, ik lees niet van te voren het briefje om te kijken wat er kan gebeuren. Ik lees het zodra er een 3de voet uit mijn hoofd groeit.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:10

Ik neem dit ook, zowel de XR variant als de gewone. Mag je er niet mee autorijden of word het afgeraden? Trouwens (volgens mij) geen last van bijwerkingen, maar ik slik het dan ook al meer dan een jaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:30

Bij mij stond in de bijsluiter even wachten met autorijden tot je weet hoe je reageert. Maar als mijn verzekeraar niet zou uitkeren vanwege de medicijnen zou ik toch niet blij zijn.
Ik zeg dat ook wel bij de volgende afspraak.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:29

Ik heb het ook een tijd geslikt 100 mg voor het slapen . En slapen deed ik er super op , moest alleen wel zorgen das als ik hem had genomen binnen 15 min in me bed lag . Want lopen wou dan bijna niet meer :')
De bijwerkingen zijn alleen niet zo cool , was heel de dag moe en had weinig emoties. Daarom ben ik er mee gestopt . En kan je 1 ding zeggen wat een ellende was dat .. als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.ik ben er trouwens niet van aangekomen.