Kapotte mondhoeken, Ten einde raad.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:17

femo schreef:
schimmelinfectie zat ik ook al aan te denken, maar bij mij word het niet groter, en er komen ook niet echt korstjes op. het zijn echt sneedjes in mn mondhoeken.. met daaromheen gewoon rood/geirriteerde huid.

idem hier, en bij mij is het echt wel schimmelinfectie (krijg het steeds wanneer ik een verminderde weerstand heb). Ik heb een homeopatisch zalfje, zal vanavond eens kijken hoe het noemt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:18

Ik heb er ook vaak last van, gebruik blistex medplus en die werkt bij mij heel goed

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:19

ik heb nog wel hormoonzalf in huis, maar ik weet niet of ik dat er zomaar op moet doen. pak idd ook liever de oorzaak aan. (al ben ik er wel zo klaar mee dat ik tot alles in staat ben) maarja, wat is de oorzaak? :S ik heb wel erg goede tips gehoord! :) dankjewel voor het medenken en het delen van ervaringen!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:21

Ook ik heb dit meestal 2 keer per jaar, smeer er net zoals gohya zinkzalf op! Meestal voordat ik ga slapen een dikke klodder er op, en dan is het met een paar dagen weer verdwenen.
Heb vanalles geprobeerd, heb er een keer een half jaar mee gelopen namelijk, en zinkzalf is het enige wat bij mij echt helpt.

vicksytje

Re: Kapotte mondhoeken, Ten einde raad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:34

Mijn gouden tip is er de zalf voor koortsblaasjes aan smeren, 0 last meer hier. :-)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 13:20

Ik heb nu hormoonzalf erop gesmeert en heb het idee dat het iets minder is! :) maar die zinkzalf zal ik eens in huis halen! :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 13:21

@vickytje, werkt dat ook als het geek koortsblaasjes zijn :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:23

Probeer eens om alleen b2 bij te slikken. Vaak zijn problemen in en rond de mond daarvan een tekort.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:24

Purol al geprobeerd?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:01

Ik heb het ook heel erg :j dan gaat het open en binnen no time heb je grote plekken bij je mondhoeken.
Wat bij mij heel erg goed helpt is Fucidine creme! Heb je dat wel eens gehad? Dan is het bij mij echt binnen een paar dagen weg!

lindas84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:18

Soms kunnen stukke mondhoeken ook komen door te weinig drinken.
Verder kan het zitten met je handen aan je mondhoeken dit nog verergeren. Dus afblijven!

Bij mij helpt aloë-vera gel (95% aloevera) tegen het gebrek aan vocht in de huid, dit doe ik na het douchen en voor ik naar bed ga. (soms ook voor het eten als het erg vocht arm is) Daarna doe ik er een vochtinbrengende/vethoudende lippen balsem er over. (van kruidvat huismerk) Die herhaal ik zo vaak als nodig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:19

Warboel schreef:
Ik heb het ook heel erg :j dan gaat het open en binnen no time heb je grote plekken bij je mondhoeken.
Wat bij mij heel erg goed helpt is Fucidine creme! Heb je dat wel eens gehad? Dan is het bij mij echt binnen een paar dagen weg!

Fucidine zalf zit een fikse dosis antibiotica in. Hebben ze bij jou een kweek gemaakt?
Zou zelf niet zomaar met antibiotica aan de gang gaan (daarbij krijg je fucidine alleen op recept), resistentie is al een groot probleem

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:43

Ik heb het op recept ja, er is geen kweekje gemaakt... Hmm ik wist niet dat er antibiotica inzit, sorry. Zal de huisarts nog eens bellen want hoewel het stukken minder is dan een jaar geleden heb ik toch nog wel een paar keer per jaar kapotte mondhoeken met van die grote plekken. Ook stom dan eigenlijk.