Vaak ziek, nog steeds, ben er ziek van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Vaak ziek, nog steeds, ben er ziek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:34

Ik heb geen klachten meer zoals; hoofdpijn, misselijk, duizelig, buikpijn, maagpijn, lusteloosheid sinds ik zo min mogelijk histaminevrij eet.
Ook jaren bij de dokter gelopen voor dit soort klachten. Uiteindelijk kwam de arts erachter dat ik te weinig histamine af breek, dus mijn histamine gehalte altijd hoog staat waardoor ik ziekig word. Zit nu al een jaar aan dit dieet en ben veel actiever, vrolijker en heb minder hoofdpijn/misselijkheid/buikpijn.

www.histaminevrij.nl

Wellicht heb jij heel wat anders, maar dacht zet het er even bij :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:14

Joolien, misschien kan een mesoloog je helpen. Google maar even.
Je hebt volgens mij geen verwijzing nodig. Check even de verzekering voor vergoeding.

Sterkte, ik herken je gevoel. Ik ben altijd moe.........de HA wil erg met me meedenken maar gooit het nog steeds op psychische gebeuren.........Uit bloedonderzoek komt overigens ook niks maar toch....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:20

Nassie: dat is een super dieet idd. Ik kon het alleen niet ivm al heel veel beperkingen qua voeding.. Maar wel lang dingetjes daaruit meegenomen ook!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:10

......bij klachten die lijken op allergie, maar het niet blijken te zijn, kan het zin hebben om een ontlastingsonderzoek te doen, of je darmflora voldoende sIgA produceert.
Het sIgA heeft de taak om alle slijmvliezen in je lichaam (inclusief neus, oren, keel, longen, maag en darmen) te helpen met het onschadelijk maken van allerlei mogelijke ziekmakers.
(En het kan veel frustraties schelen, want bij de meeste onderzoeken "wordt niets geks gevonden". Bij een gebrek aan sIgA is de gewone gang van zaken al veel te belastend. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:25

Ik heb nog niet gereageerd zie ik, in de commotie(was behoorlijk overstuur) ben ik vergeten te vragen naar allergie :+ maar dat kan ik altijd nog vragen als hier niks uit komt. Bleek wel dat in een vorig bloedonderzoek 1 ontstekingswaarde wat verhoogd was, daarom ga ik een ontlastingsonderzoek doen, zodat ze daar verder naar kunnen kijken.
Verder 5 buisjes bloed getrokken gister, zo niet mijn favoriete hobby maar ik kon nu eindelijk gewoon normaal blijven zitten zonder dizzy of naar te worden. Kon zelfs bij het laatste buisje even kijken :) Alleen deed de naald constant zeer in m arm ,soms voel je m helemaal niet maar nu dus wel, dat was wel jammer.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:29

Heb niet alle reacties gelezen, maar als er lichamelijk niet iets concreets uitkomt, zou ik toch eens proberen om volledig E-nummer vrij te gaan eten. Ik heb daar al veel goede verhalen in directe omgeving van gehoord en gezien. Alleen dan wel heel consequent, helemaal niks meer met E-nummers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:30

Nassie schreef:
Ik heb geen klachten meer zoals; hoofdpijn, misselijk, duizelig, buikpijn, maagpijn, lusteloosheid sinds ik zo min mogelijk histaminevrij eet.
Ook jaren bij de dokter gelopen voor dit soort klachten. Uiteindelijk kwam de arts erachter dat ik te weinig histamine af breek, dus mijn histamine gehalte altijd hoog staat waardoor ik ziekig word. Zit nu al een jaar aan dit dieet en ben veel actiever, vrolijker en heb minder hoofdpijn/misselijkheid/buikpijn.

http://www.histaminevrij.nl

Wellicht heb jij heel wat anders, maar dacht zet het er even bij :)

Goh herkenbare klachten die zij noemt := Ik eet de meeste producten die daar vernoemd staan al en ik wijk er niet snel vanaf, maar misschien wel eens helemaal hier op focussen. Ik kan namelijk ook tijdens het eten van een broodje ineens het gevoel hebben dat mijn bloeddruk heeeeel erg gaat schommelen en daar kan ik heel raar en moe van worden.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:45

Een aantal jaren geleden had ik ook zulke klachten. Huisarts gooide het erop dat ik met kinderen werkte en dat ik daar gewoon alles van oppikte en daardoor steeds grieperig en moe was. Ik moest er maar mee leren leven.
Twee longfunctietesten gedaan, was wat astmatisch maar niet dat ik er steeds last van had. Ook bloed geprikt, kon weinig in gevonden worden. Uiteindelijk na twee jaar kwakkelen en veel ziek melden op mijn werk, kwam ik via de bedrijfsarts terecht bij een biologische praktijk. Nu ben ik heel erg nuchter ingesteld dus ik was nogal sceptisch (en dan druk ik me nog zacht uit). Daar bloed laten afnemen en urine onderzocht.
Bleek dat ik voor ontzettend veel voedingsstoffen antistoffen in mijn bloed had. Dat kan betekenen dat je voor al die voedingsstoffen allergisch bent.
Ik heb een jaar lang een heel erg streng dieet gevolgd en maandelijks moest ik terug naar de praktijk om te kijken hoe het ging.
Ik mocht onder andere geen suikers (ook geen honing/zoetstoffen), geen koemelkproducten, geen gist, geen peulvruchten, geen koolsoorten, geen fruit (de eerste weken), geen varkensvlees, enz enz. Het was een gigantische lijst.
Na een jaar ben ik gestopt, omdat ik bleef afvallen, maar ik ben er super van opgeknapt. Volgens de praktijk had ik een schimmel in mijn darmen, die ervoor zorgde dat ik voedingsstoffen uit mijn voedsel niet goed kon opnemen. Hierdoor was mijn weerstand constant te laag en werd ik dus steeds ziek. Dit dieet was dus een anti schimmel dieet.
Nu kan ik al deze producten weer eten, hoewel ik wel uitkijk met koemelkproducten. Ik heb weer energie voor tien en ben misschien één of twee keer per jaar ziek (griepje meestal).

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:37

ik ben natuurlijk geen arts maar bovenstaande klachten zijn ook mij zeer bekend. Kan niet tegen melkprodukten, graanprodukten en suikers. Sinds ik deze gebannen heb en ook de bij mij aanwezige schimmel (google eens op candida, daar kun je ook heel veel soortgelijke klachten van krijgen) weg is heb ik daar geen last meer van. Eigenlijk net als supervixen boven me.
Eerste 3 weken kun je echt afkickverschijnselen krijgen maar daar valt mee te leven voor het goede doel ;)