Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geryon schreef:Mijn kiezen zijn ook erg gevoelig en ben zeer moeilijk te verdoven.. Mijn pijngrens is hoog, maar ik vind het echt flink zeer doen soms! Bij verschillende tandartsen, waarvan er een echt goed is.
Een kies laten trekken is pas erg, vooral bovenkaak. Dat gevoel, het geluid. Ik krijg de kriebels als ik eraan denk brrrr!!
Valuna schreef:Geryon schreef:Mijn kiezen zijn ook erg gevoelig en ben zeer moeilijk te verdoven.. Mijn pijngrens is hoog, maar ik vind het echt flink zeer doen soms! Bij verschillende tandartsen, waarvan er een echt goed is.
Een kies laten trekken is pas erg, vooral bovenkaak. Dat gevoel, het geluid. Ik krijg de kriebels als ik eraan denk brrrr!!
helemaal mee eens trekken is erger... moet helaas maandag over week 2e verstandskies eruit
kijk er wederom enorm tegen op ( beide keren onder )
Valuna schreef:Geryon schreef:Mijn kiezen zijn ook erg gevoelig en ben zeer moeilijk te verdoven.. Mijn pijngrens is hoog, maar ik vind het echt flink zeer doen soms! Bij verschillende tandartsen, waarvan er een echt goed is.
helemaal mee eens trekken is erger... moet helaas maandag over week 2e verstandskies eruit
kijk er wederom enorm tegen op ( beide keren onder )

ik haat nu al de dag dat ik problemen krijg met mijn verstandskiezen (en die dag komt zeer waarschijnlijk wel).
Mijn tong houden ze gewoon opzij met hun vingers of een spiegeltje.
sigaret bleef natuurlijk niet plakken tussen m'n verslapte mond. Ik heb staan vloeken tot iemand me een vuurtje aanbood

Sizzle schreef:Bij mij valt er af en toe een vulling uit, maar dat ligt meer aan de kwaliteit (of gebrek eraan) van mijn gebit. Vulling vervangen gaat trouwens helemaal snel.
Het klopt niet dat je in je onderkaak altijd met een verdoofde mond loopt. Er zijn nieuwe verdovingen op de markt die echt enkel op de tand werken. Het kan wel zijn dat nog niet elke tandarts dat heeft of gebruikt, het is ook iets duurder.
Ik vind die echt ideaal.
Jasmijn159 schreef:Ik vind de pijn van verdoving erger dan de pijn van het boren en heb tot nu toe steeds zonder verdoving gaatjes laten vullen.
Ik had trouwens ook geen enkel gaatje tot mijn 25ste ofzo. Maar tegenwoordig is dat dus wel anders...) Nienketje17 schreef:Ik zal ff wat vertellen. Ben namelijk tandarts assistente. Ik zie hier verhalen voorbij komen die niet helemaal kloppen.
Bijv als er een ontsteking bij de wortel zit dan gaat die niet weg na gebruik mondwater. Ontsteking van het tandvlees evt wel. Bij wortel ontsteking moet er meestal een wortelkanaal behandeling gedaan worden. Dat wordt verdoofd en voel je meestal niks van tenzij de ontsteking er echt al langere tijd zit.
Mondwater is een goede aanvulling op het poetsen maar vervangt dat niet. Het beste is om het niet bij het poetsen te gebruiken, maar op een ander moment. Dit omdat je dan meer fluoride momenten hebt. Fluoride zorgt er voor dat je tanden beter beschermd zijn tegen gaatjes. In combinatie met het eetgedrag.
Over het wel of niet verdoven. Dat ligt eraan hoe groot en diep het gaatje is, of je last hebt van gevoelige tanden met koud water. Dat wordt nl gebruikt tijdens de behandeling. En ook hoe hoog je pijngrens is. Als wij zien dat het beter is om meteen te verdoven dan zeggen we dat. Sommige mensen proberen eerst zonder en dan willen ze halverwege toch verdoving. Dat kan allemaal bij ons. Evt kunnen ze je tandvlees al een beetje verdoven dmv vloeistof op wattenstaafje. Zo voel je minder van de echte. In de onderkaak zijn je lip en tong voor de helft verdooft. Dit komt omdat de zenuw die verdooftmoet worden, achterin je mond het bot in gaat. Die kom er pas bij je voortanden weer uit. Dus vandaar dat het onder voor de helft verdoofd is. In de bovenkaak kan het wel per 2 tanden verdooft worden
Tegenwoordig worden er alleen nog witte vullingen gemaakt. De grijze mogen niet meer ivm kwik dat erin zat. De levensduur van de witte is niet voor altijd, helaas zijn ze minder sterk dan de grijze. Het kan voorkomen dat er een gaatje naast de vulling ontstaan en dat die dan vervangen moet worden. Je mag gewoon alles eten. Als het een vulling in de voortanden betreft dan raden wij af om harde dingen af te bijten.
Heel veel succes ermee. En onhoudt dat tandartsen ook gewoon mensen zijn. Wil je iets weten, vraag het gewoon.