Zwanger zijn/baby midden in je opleiding, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:59

Iris82 schreef:
En die laatste ook. En je moet geluk hebben dat je een makkelijke baby hebt.
Als je een gruwelijke krijserd hebt, dan valt het niet mee om savonds nog te studeren.

En bv kan ook een rol spelen. Mijn oudste was een lieve baby (oke, de eerste maanden een huilbaby, maar toen was ik nog thuis) maar dronk om het uur aan de borst, dag en nacht. Dan is je concentratie zo ongeveer nul, ik kon het eerste uur van het hoorcollege volgen en de andere drie uur zat ik gewoon maar glazig te kijken. Ik zag die man zijn mond bewegen maar ik verstond niet eens meer dat hij iets in het Nederlands zei, laat staan wat het betekende :')
Kolven wilde mij ook voor geen meter dus dat leverde extra stress op, zat ik daar anderhalf uur in een kamertje op de hogeschool te kolven voor wel 30 cc melk... (terwijl ik in het kwartier pauze een volle fles had willen kolven := )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:10

Urielle schreef:
Kolven wilde mij ook voor geen meter dus dat leverde extra stress op, zat ik daar anderhalf uur in een kamertje op de hogeschool te kolven voor wel 30 cc melk... (terwijl ik in het kwartier pauze een volle fles had willen kolven := )

Erg herkenbaar en juist door die stress ging het kolven helemaal niet meer :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:50

Zelfs met een makkelijke baby is studeren niet simpel te plannen, die van ons sliep overdag bijvoorbeeld niet in de wieg, en wilde 's avonds alleen maar bij 1 van ons liggen of ieder uur drinken. In de praktijk hield dat dus in dat ik de hele avond met haar zat (was wel heel gezellig :j ). Pas vanaf dat ze 4 maanden was had ze een beetje een schappelijk slaap/drink ritme te pakken (de nachten even buiten beschouwing gelaten :+ ), en toen mocht ik weer aan het werk, en moest ik zelf weer een heel nieuw ritme vinden. Ga er maar vanuit dat je zeker het eerste halfjaar nergens aan toe komt (althans, niet aan dingen die voor jezelf zijn :D ). Die tijd staat echt in het teken van de baby, en het ritme dat je samen moet vinden. Goede opvang is heel belangrijk als je je handen vrij wilt hebben, maar dat is niet goedkoop.

Ook moet je je afvragen of je zo'n kleintje wel voor hele dagen naar een kinderopvang of gastouder wilt laten gaan. Wij hebben het eerste jaar voor 1 dag in de week gastouderopvang gehad, ik vond dit zelf al heel pittig. Sowieso het idee dat je je kind aan een in eerste instantie voor jou volslagen vreemde af moet staan, en alle dingen die je er omheen moet regelen. Hoeveel voeding geef je mee (en hoeveel moet je dus iedere keer kolven), hoeveel kleertjes/luiers geef je mee, hoe laat brengen en weer halen?