24 en grijs haar, lotgenoten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: 24 en grijs haar, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:25

Ik heb al grijze haren sinds mn 17e, sindsdien zijn het er wel wat meer geworden. Ik vind ze wel leuk, eigenlijk. :P

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:58

Ja... hier ook, rond mijn 26e geloof ik ontdekte mijn kapper de eerste grijze haren een plukje vooraan. Nu zijn het er een wat meer geworden en af en toe door mijn haar nog een fikse grijze haar. Ik ben nu 29 en ik vind het niet erg ... Zolang ze me nog steeds vragen om me te legitimeren als ik een fles wijn koop vind ik het prima! :')

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:19

Ik ben 24 en bijna helemaal grijs. Nu is het wel zo dat ik het sinds mn 17e al verf, dus ze zijn alleen zichtbaar als ik mn uitgroei te ver uit laat groeien :Y)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:21

27 en massa's ^^ (ben donkerbruin)
Vind ze wel cool dus kleur niet ^^ hoop alleen wel dat ze zo hip in 1 pluk bij elkaar gaan zitten zoals Rogue uit X-men, maar dat is vast utopie =)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:22

Een oorzaak van grijs haar kan stress zijn. Een vriendin van mij had vroeger in stressvolle periodes (proefwerkweken, tentamenweken) altijd een paar grijze haren. Als alles voorbij waren, gingen ze dan ook weer weg. Mijn oom (vaders kant) en tante (moeders kant) kregen al heel vroeg grijs haar. Mijn tante was ongeveer 20 en mijn oom ook. Sindsdien verft ze het al. Lijkt me wel heel vervelend als je hier last van hebt.. :(:)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:42

Ik ontdekte de eerste ook toen ik een jaar of 26 was.
Nu 10 jaar later...en de laatste 6 jaar toch enige stress gehad met regelmaat kan ik echt zeggen, ik ben echt behoorlijk grijs aan het worden. Ik verf mijn haar ook meestal blonde lokken dan valt het minder op maar met enige uitgroei ...dan vallen de witte haren echt wel op hoor. Ze zijn hier ook echt spierwit :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:52

Hier in de familie is het volstrekt normaal dat de vrouwen al vroeg grijs worden. Zo had mijn tante op haar 18e al grijs haar! En twee van mijn nichten begonnen ook al voor hun 30e grijs te worden. Zelf ontdekte ik mijn eerste grijze haar rond mijn 21e, maar het zet bij mij nog niet echt door.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:08

Ik ben nu 44 en ik weet al bijna niet meer dat ik geen grijs haar had ;)
Geef gewoon mijn vader de schuld, die was ook al heel jong grijs ;) Gelukkig doet de kapper wonderen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:36

Amanda schreef:
Ik heb mijn 1e grijze (spierwitte :oo ) haar ontdekt toen ik 21 was. Inmiddels ben ik 32 en zijn ze ernstig zichtbaar :+
Ik heb van mezelf vrij donker haar en mijn grijze haren zijn niet grijs, maar echt spierwit. Ik verf niet en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Gewoon niet teveel in de spiegel kijken :Y)

Herkenbaar :) Ik heb van mezelf ook hele donkere haren, en toen ik 23 was ontdekte ik ook de eerste grijze. En die was ook echt spierwit. Tot hiertoe heb ik er 2 ongeveer (dat ik kan zien), ik trek ze altijd uit. Ik word in mei trouwens 30 :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:32

Op mijn zestiende ontdekte ik al mijn eerste spierwitte haar :+ Nu ben ik negentien, en kan ik ook meerdere witte haren onderscheiden als ik in de spiegel kijk of als ik een plukje haar pak. Vind het stiekem wel een sport om ze te vinden en eruit te trekken, ghehe. Gelukkig is het van een afstandje nog niet te zien dus ik laat het lekker zo, maar als het gaat opvallen ga ik het wel verven. Ik heb toch zo mijn eer als jonge vrouw :Y)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:40

Ik ben 42 en heb heel af en toe een grijze haar die ik er dan uittrek of door de kapster eruit wordt getrokken. Ik kleur alleen omdat ik dat leuk vind. Mijn moeder was wel heel vroeg kaal, mijn vader juist weer laat. Genen van vaders kant. Oma moeder ook vroeg grijs, oma vaders kant laat grijs. Heb ik even mazzel. Mijn broer heeft al wel heel wat jaren last van grijs haar, hahahahaha

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:59

Kreeg op mijn 13 al grijze haren! Verf het nu regelmatig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:29

Ik vond de eerste grijze haren op mijn 17e, tegenwoordig verf ik het braaf elke 3 a 4 weken. Mijn uitgroei is vandaag de dag meer grijs dan bruin.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:32

Ik ben nu 28 en heb er ook al een stu of 8... :')
Ik heb t onlangs voor t eerst in 8 jaar weer een keer geverfd.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:37

Jup hier ook hoor! Geen idee meer hoe oud ik was toen ik de eerste ontdekte, maar ze zitten er al wel een paar jaartjes hoor en vallen ook behoorlijk op in donkerbruin haar... Ben nu 27.. En bergen met stress gehad en nog dus mijn oorzaak is wel duidelijk :+ Ach ja.. Verfje er door en klaar. Al vond mijn ex baas ze wel sexy... dusss.... :')

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:45

Hier helaas ook al een tijdje grijze plukken.. Helaas niet op een charmante plaats in m'n kuif ofzo, maar suf achter m'n oren.. :') Daar moet dus met regelmaat verf in! In heb donkerbruin kort haar, dus je ziet het jammer genoeg heel goed..
Ik hou het er altijd maar op dat het een erfenis is van mijn vorige (stressvolle) baan :Y)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:25

Op mijn 18 denk ik dat ik ook mijn eerste grijze haren zag. Heb er nu redelijk wat. Eruit trekken doe ik al lang niet meer, dan kan ik bezig blijven en worden het alleen maar lelijke sprietjes.
Ik verf mijn haar regelmatig zelf, maar echt verbergen daarmee doe ik het niet. Ik heb lang, donker haar dus verven is vrij duur én niet lang succesvol. Ik verf het vooral omdat ik het kleurtje mooier vind, maar dat je daarmee enkele weken de grijze haren minder ziet is ook wel erg prettig. Ik heb van mezelf donker haar, dus je ziet het wel ja.
Oorzaken? Ik denk toch genetisch. Mijn moeder werd op der 18e ook grijs.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:33

haarverf en ik zijn al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren BBF

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:14

Ik ben zelf 41 en ik heb nog geen grijze haren.

Dit vond ik op internet:
Gemiddelde leeftijd grijs haar

Wat is de gemiddelde leeftijd dat mensen grijs haar krijgen?

De meeste mensen moeten er niet aan denken; grijs worden! Maar vroeg of laat moet iedereen er toch aan geloven. De gemiddelde leeftijd waarop mensen grijs worden verschilt echter wel behoorlijk. Er zijn mensen die al voor hun twintigste de eerste grijze haren krijgen, terwijl andere mensen pas vanaf 50 jaar wat grijs beginnen te worden. De gemiddelde leeftijd dat de meeste mensen grijs beginnen te worden is tussen 30 en 35 jaar.

Wie worden eerder grijs, mannen of vrouwen?

Over het algemeen worden mannen eerder grijs dan vrouwen. Mannen beginnen gemiddeld rond hun dertigste grijs te worden, vrouwen rond hun vijfendertigste.

Hoe lang duurt het voordat je helemaal grijs wordt?

Als je grijze haren begint te krijgen kan het nog jaren duren voordat je helemaal grijs bent. Gemiddeld duurt het ongeveer 10 jaar totdat je helemaal grijs bent.

Wat zijn de oorzaken van grijs haar?

Dat je grijs haar krijgt zit voor het grootste gedeelte in de genen. Als je één van je (groot)ouders ook vroeg grijs zijn geworden dan is de kans ook vrij groot dat dit jou ook overkomt. Naast de genen zijn er nog wel andere oorzaken van vroeg grijs worden. Zo zijn wetenschappers er wel over uit dat roken een belangrijke oorzaak van vroeg grijs worden is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:18

Hier ook al jaren grijze haren, ik was een jaar of 17 toen ik de eerste tegenkwam. Tot een jaar of 23 heb ik ze er fanatiek uitgetrokken maar op een bepaald moment was dat echt geen doen meer. Nu laat ik al jaren twee keer per jaar highlights zetten en dat verbloemt het ontzettend goed. Ik ben alleen bang dat ik dit hooguit nog een jaar of 3 kan volhouden en dat het dan toch echt helemaal verven wordt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:23

Ik ben 14 en heb er al 1 of 2 ontdekt, dacht dat het door het stijlen kwam.. Hopelijk is dat ook zo -O-

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:26

Ik deel je leed, ben wel ietsje ouder
Ik maak al jaren hele flauwe gemene opmerkingen naar vriendinnen die de 30 voorbij gaan.. Jaaa het aftakelen begint.. Je word grijs!!! Rimpels.. Auwww...

Vorig jaar bij de kapster.. Ze zegt ben je van plan je haar te verven? Neeee, dat doe ik pas na mijn 30e dan word ik grijs.. zit ze een beetje te pielen, en ja hoor, kijk eens zegt ze, je eerste grijze haar...!! Dat was wel even heel confronterend.. Het was er 1, er uit getrokken en nog geen nieuwe gespot.. Ben eigenlijk nog een beetje in de ontkenningsfase.. Ben nu 28

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:22

Ik ben 25 en heb ook al grijze haren -O-

Ze glimmen zo lekker. Niets zo genant als je op een terrasje zit en je vriend zegt opeens "Ik tel al 15 grijze haren" := _-:(

Ik heb heel erg donkerbruin haar dus het valt van dichtbij en als je er op let ook echt op. Ik trek ze er met de grootste frustratie uit, tegen beter weten in.

Ik ga voorlopig niet verven, totdat het echt gaat opvallen, ook als je er niet op let zeg maar. Ik denk dat ik dan een soort coupe soleil met lichtere kleuren neem. Dan valt het tenmiste iets minder op.

Ik voel jullie leed. |(