Eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:34

Die paardenmelk capsules heb ik ook geslikt baszo17, bij mij hielp dat juist totaal niet, helaas!

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:24

Er schiet me ineens nog iets tebinnen wat mij enorm helpt, en dat is de sauna!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:51

Hier nog iemand met een tip tegen lippen eczeem? :+ Nooit eerder gehad maar sinds 1.5 week toch overduidelijk last van. Maandag richting de huisarts voor een nieuwe allergietest, toch benieuwd of er nu wel iets uitkomt ..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:25

Vet houden misschien?

Bij mij gaan gelukkig de muntvormige eczeem plekken langzamerhand weg. :)
Straks weer smeren op de plekken, sommige kan ik zelfs niet meer vinden. :n
Alleen soms jeukt het nog wel, maar veeeel minder dan eerst.

conejo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:36

nog een exceemklant hier, bij mij is het met periodes heftig en soms maanden niet, bij mij helpt dreamcream van lush fijn, verminderd de jeuk aanzienlijk :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:39

Heb je geen zonne-allergie? Meisje wat ik ken heeft precies dezelfde klachten, maar bij haar werd zonne-allergie geconstateerd :)

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 17:44

DAMWolf schreef:
Heb je geen zonne-allergie? Meisje wat ik ken heeft precies dezelfde klachten, maar bij haar werd zonne-allergie geconstateerd :)

Dat zou inderdaad kunnrn ja want mijn ouders dachten dat ook maar dat is het dan niet alleen want in zwembad krijg ik het ook

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:20

Ik ben sinds weken eindelijk van die jeukende bulten af, en sinds een paar dagen is het weer leuk begonnen...
Maar de vlekken zijn niet terug gekomen. :n

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:00

Hier wordt het alleen maar erger. Vooral van mijn lippen word ik HELEMAAL gestoord, wat een jeuk. Ik smeer ze godganse dag in, aan het eind van de dag rond 22uur lijkt het een beetje gehydrateerd te raken en 's ochtends kan ik weer opnieuw beginnen .. Niet smeren is geen optie, dan heb ik de vellen en bloed erbij aan hangen.

Ik ben trouwens naar de huisarts geweest maar daar afgewimpeld met de welbekende cetomacrogol en hormoonzalf. Zij was er heilig van overtuigd dat het geen allergie kon zijn. Hoe denken jullie hierover?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:04

Hier ook een exceempatientje. Dacht me te herinneren dat ik er vroeger medicijnen voor slikte? Misschien is dat iets wat je kan vragen aan de ha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:09

Heb je je al eens laten onderzoeken door een allergoloog? Ik ben daar eind vorig jaar geweest om o.a. Dezelfde klachten als jij.. Bij mij zijn ze achter 7 verschillende allergieën gekomen, zolang ik daar rekening mee houd verminderen de klachten met 70%.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:20

ik heb mijn leven lang al eczeem.
we hebben vanalles geprobeerd, op het moment slik ik allergie pillen en zorg ik dat de huid goed vettige blijft, gebruik ook een doucheoli.
heb ook een hele sterke creme die smeer ik als ik er echt veel last van heb.
ben zelf aantal keren bij de dermathaloog geweest dit draaide ook weer op niks uit.
ze vonden het ook niet zo goed dat ik zoveel hormoonzalven smeerde dit beschadigd de huid ook.
ik loop ook snel beschadigingen op.
bij mij is wel gezegd dat eczeem ook door allergie komt en je dus feller reageerd als je met bepaalde stoffen in aanraking komt.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:23

kiwiwitje schreef:
Heb je je al eens laten onderzoeken door een allergoloog? Ik ben daar eind vorig jaar geweest om o.a. Dezelfde klachten als jij.. Bij mij zijn ze achter 7 verschillende allergieën gekomen, zolang ik daar rekening mee houd verminderen de klachten met 70%.

Ik wilde dus graag doorgestuurd worden voor een allergietest, ik heb dit vroeger ook al vaker gehad maar daar kwam nooit iets specifieks uit .. Heb me een beetje laten overrompelen door de HA laatst helaas. Kan ik gewoon zelf naar een allergoloog stappen? :)

evelienn28 schreef:
ze vonden het ook niet zo goed dat ik zoveel hormoonzalven smeerde dit beschadigd de huid ook.
ik loop ook snel beschadigingen op.
bij mij is wel gezegd dat eczeem ook door allergie komt en je dus feller reageerd als je met bepaalde stoffen in aanraking komt.
Door toedoen van mijn vroegere huisarts heb ik ook blijvende huidschade opgelopen, mijn moeder smeerde altijd (zoals voorgeschreven door die huisarts) pure hormoonzalf op mijn armen en benen zonder basiszalf eronder. Jaren geen pigment meer gehad daar :+

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:28

hormoonzalven zijn gewoon ontzettend slecht als je dit langer gebruikt en bij mij werden de cremes steeds sterker omdat niks meer werkte..
ik blijf zo altijd aan de gang maar ik stap nou niet meer zo snel naar de ha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:38

dressagelady schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik wilde dus graag doorgestuurd worden voor een allergietest, ik heb dit vroeger ook al vaker gehad maar daar kwam nooit iets specifieks uit .. Heb me een beetje laten overrompelen door de HA laatst helaas. Kan ik gewoon zelf naar een allergoloog stappen? :)

Ik durf het niet te zeggen. Ik weet niet in welke omgeving je zit, ik kom uit vught en de dichtstbijzijnde allergoloog zit voor mij in tilburg(daar zitten er 3 in het elisabeth).
Veel huisartsen sturen je eerst naar een dermatoloog helaas en die kon niks vinden dus werd ik naar huis gestuurd. Ben daar op mn 14e geweest en ben er 6 jaar mee aan het vervelen geweest en eind vorig jaar op mn 20ste eindelijk naar de allergoloog. Al denk ik dat je geen doorverwijzing nodig hebt. Maar je kan er wel op aandringen!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:04

Sorry dat ik hem omhoog schop.

M'n benen zitten helaas weer onder met muntvormige plekken.
Heb laatst de zalf gebruikt die ik de vorige keer ook voor heb gekregen,
alleen merkte dat die plekken begonnen te branden...Of iets pijnlijk te worden. -O-

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:01

Even een schop voor dit topic, wilde liever geen nieuwe aanmaken :)

Ik ben sinds 3 dagen helemaal van de Hormoonzalf afgestapt en nu aan het smeren met Ectoin, hebben jullie hier ervaring mee? Ook heb ik druppels van Ribes nigrum. Ben benieuwd of dit dan eindelijk rust geeft! Tot nu toe geen nieuwe plekken meer gekregen :) terwijl ik afgelopen dagen wel suiker en zuivel heb gehad, iets waar ik normaal een uitbraak van kan verwachten!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:18

Mijn ervaring is dat het de eerste tijd nog wel wil werken maar na een week(of een 2..3.. ) dat het dan weer van voorafaan begint. Sinds de allergietesten(en uitslag) bij de allergoloog heb ik heel af en toe nog een plekje..

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:13

ik zit nu enige tijd aan protopic agressief goedje voor gescherven door de dermatoloog maar nu werkt het voor mij helaas ook niet meer heb ontzettende uitbraken en zeer pijnlijk ga binnenkort een uitgebreide allergie test aanvragen kijken of daar meer uitkomt....
allergoloog lijkt mij ook wel wat maar zal niet weten waar er een zit hier in de buurt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:18

Dat weet je huisarts wel denk ik. Ben meerdere keren bij een dermatoloog geweest.. Zelf pretnison gekregen(op mijn 14e) vanwege de klachten.. En ben uit eindelijk doorgestuurd naar een allergoloog en toen was er zo duidelijkheid. Ik weet dat er 4 in Tilburg zitten.. Maar verder durf ik niks te zeggen..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:22

Ik ben sinds kort over gegaan van de Sanex Deorant naar de Sebamed deorant, en die is zonder parfum.
En moet zeggen dat ik de laatste paar maanden nergens last meer heb. :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:00

Ik geef dit topic ook even een schopje. Ik heb sinds enkele weken last van eczeem in mijn gezicht en met mijn werk als receptioniste is dat niet handig kan ik je vertellen :=

De dokter zei dat het komt doordat ik hele dagen binnen zit in een (te) droge omgeving, de droge lucht maakt mijn huis te droog. Ik heb hormoonzalf meegekregen en nog een vette zalf.

De hormoonzalf werkt iets maar lang niet genoeg en maakt mijn huid super dun. Daar ben ik nu dus mee gestopt. Na het lezen van tips op internet heb ik eens Nivea zalf geprobeerd maar die lijkt het alleen maar erger te maken.

Ik hoop dat meer mensen met eczeem zich hier melden en we van elkaar kunnen leren.

Ik twijfel dus nu ook of ik terug moet naar de dokter en op een allergietest moet aandringen of dat ik eerst homeopatisch aan de slag wil.
Of dat ik eerst de sauna probeer.. pff.. ik wil er gewoom vanaf.. heb dit nog nooit gehad.. |(

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:38

Er zijn meerdere soorten hormoonzalf.
Mijn zoontje van bijna 2 heeft ook behoorlijk heftige eczeem. We hebben verschillende zalven vd huisarts gekregen en het hielp niet echt. Uiteindelijk met een verwijzing vd huisarts bij een eczeem verpleegkundige terecht gekomen. Samen met haar een heel schema incl afbouwschema opgesteld qua smeren van hormoonzalf en koelzalf. Na 2 wkn 2x daags smeren met de hormoonzalf is mijn zoontje helemaal eczeem vrij. Morgen beginnen we met het afbouwschema. Ik ben benieuwd of het wegblijft

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:45

Mijn zoontje heeft ook eczeem en omdat het niet open is wil de huisarts geen agressieve zalf voorschrijven. Ik gebruik nu sinds kerst dr grahams en ik ben echt heel tevreden! Ook al meerdere dingen geprobeerd maar met deze wasgel en zalf werd het vrijwel meteen rustig en het ziet er nu echt heel erg mooi uit

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:49

wat misschien kan helpen is in je voeding kijken.
er is geen dokter die dit tegen mij heeft gezegd blijk waarschijnlijk toch een soja intolerantie te hebben en kan slecht over al die toevoegingen die in ons eten worden gestopt het probleem zit bij mij echt van binnen uit.
loop trouwens bij een alternatieve genezer