Wat te doen tegen aften?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:44

Arme jij! vitamine c tabletjes om je weerstand op te krikken.

Laptopmuis

Re: Wat te doen tegen aften?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 10:20

ja die slik ik altijd al eigenlijk, die in die gele potjes :).

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 13:48

Janneke2 schreef:
Babel schreef:
Ik heb er ook veel last van, ik eet altijd evenveel vitamines, dus daar ligt het niet aan.
Wel merk ik dat het met mijn weerstand te maken heeft.
Als ik stress heb, weinig slaap of een weekendje goed feest, een paar nachten achter elkaar dan kan ik er donder op zeggen dat ik ze maandag heb.

Reken maar, dat het bij jou wel degelijk te maken heeft met een vitaminegebrek.
Wat dacht je, dat in in zo'n weekend in jouw lichaam gebeurt?
Je pleegt roofbouw op jezelf, verbruikt daardoor je vitaminen in een hoger tempo en "hoepla", aften.

Zelfs als ik in zo'n weekend trouw mijn vitamine C pilletjes slik en tussendoor gezond eet? Ik weet het niet, ik krijg ze ook als ik niet zo'n weekend feest. Maar het kan er wel mee te maken hebben natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:01

....medisch gezien kan het m ook in andere vitamines of mineralen/ sporenelementen zitten.
Vitamine A en B zijn oa belangrijk voor je huid en slijmvliezen. Ook vitamine D is belangrijk voor je weerstand. Soms is het een kwestie van te weinig ijzer, zink of het aminozuur lysine.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:01

Janneke; Vitaminetekort zorgt niet voor aften, dat is écht achterhaald. Wel kan een slechte voeding zorgen voor een wat mindere weerstand (of reactie op voedsel) maar stress ook of simpelweg een klein wondje kan ook zo voor aften zorgen (ook al is je weerstand geweldig). Maar tekort aan vitaminen nou net niet.

Erdoorheen worstelen met spul van de apotheek en herstellen is het beste (stress verlagen is sowieso altijd goed) En er niet teveel aan zitten, je hebt mensen die het bewust kapot maken; doe dat iig niet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:26

Bij mij was het overstappen op een andere tandpasta de oplossing. Had er regelmatig last van totdat ik sensodyne gebruikte i.p.v. oral b en aquafresh. Maar goed, ik had er dan ookk regelmatig last van. Door stress o.i.d. kan het wel erger worden, dat merk ik zelf ook.

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:48

aften kan je krijgen door een verminderde weerstand dus als je ziek bent maar sommige meiden krijgen het ook voor/tijdens hun menstruatie.

Tip van mij als apothekersassistent neem GEEN sinaasappel of andere citrus vruchten dit is namelijk vrij pijnlijk en helpt op dit moment toch niet meer.

Nu kan je alleen pyralfex en/of idd lidocaïne orale gel gebruiken.

Zodra ze weg zijn zou ik wel aan je weerstand gaan werken.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:52

Wat ik altijd als tip van mijn vader (arts) kreeg, was 's avonds voor het slapen gaan je mond spoelen met een glaasje rode wijn. Dat werkt bij mij altijd heel goed, de aften zijn dan binnen drie dagen weg. Maar als ik het zo hoor zijn ze bij jou wel behoorlijk erg, dus ik weet niet of het dan ook zo goed werkt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:05

Inderdaad vitamine-c tabletten eten (dus eerst kauwen en dan doorslikken).
En poetsen met Parodontax tandpasta (smaak zul je aan moeten wennen).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:08

Met zoutwater of alcohol spoelen, liefst pure vodka. Ik heb ook regelmatig mast van aften en bij mij zijn ze zo op 3 dagen weg. Ik hoef geen geld uit te geven aan de apotheker ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 12:44

Morgen toch maar naar de huisarts.
Heb geprobeerd er een goede foto van te maken en ik twijfel heel erg of ik geen ontsteking heb of iets anders. Het zijn er nu sinds gisteren niet meer geworden... maar het doet echt onwijs pijn als ik eraan kom, als ik drink (en het gaat langs de tong, drink nu alles met een rietje) of als eet.
Praten gaat nu wel beter, maar doet nog altijd pijn als de tong langs de tanden komt. Praat nu telkens zonder de tong te bewegen :P.

Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:19

Flinke verzameling :(:)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 18:31

Nouja, dokter zei dat ik maar tot donderdag moest aanzien. Het geneest niet snel. Dus ben weer niet naar dokter geweest (zucht).

Gaat nu wel ietsjes beter, sommige zijn al geheeld.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 01:05

Sodeju das niet weinig ik vind een al erg , zal je echt pijn hebben zeg. :(:) maar inderdaad spoelen met alcohol jenever of rode wijn. ff jodelen maar dan moet het wel werken.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 02:03

Aanstippen met Calendulazelf van VSm werkt als een speer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 05:24

Aanstippen met echinaforce. Te koop bij drogisten en werkt als een trein! Doet even pijn maar je bent er echt zo vanaf!!
Het is bovendien ook nog eens goed voor je weerstand om dat zo af en toe te drinken :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:53

Ai ai pijnlijk. Heeft toch te maken met een verslechterde weerstand.
Zelf vermijd ik drankjes zoals sinaasappelsap (is de hel in de mond als ik ze heb) en heet eten.

Even een paar dagen op tijd naar bed, goed nachtrust nemen, voldoende vitamines tot je nemen en je mond goed verzorgen ondanks dat het pijn doet. Ben je er binnen een week vanaf. Ook stip ik aan met spul van de kruidvat (is bijna 12 euro zo'n mini flesje, maar werkt heel goed). Na aanstippen ook niet eten.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:18

Ik heb er ook vaak last van van aftes vaak loopt er dan ook speeksel uit mijn mond. En heb ook pijn met praten en eten. Maar het is denk ik ook belangrijk om je mond goed te verzorgen zodat het allemaal schoon is van binnen. Sterkte ik weet hoe het voelt. Bij mij zitten ze de laatste tijd op de meest vreemde plekken.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:18

Zendium tandpasta is het enige wat er echt tegen en voorkomend werkt!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:07

Ondertussen is het bij mij opgelost. Zal dan toch wel van de griep gekomen zijn.