LizMD schreef:Ook mijn eerste reactie is aangifte doen. Maar ik wil je wel echt even meegeven: weet waar je aan begint. De dingen die er gebeurd zijn opnieuw vertellen en herbeleven, rechter en verdediging van die vent die de meest bizarre vragen stellen, je naam die door het slijk gehaald wordt. Mocht het tot een rechtszaak komen (al schat ik die kans klein in), wordt dit een lange en zware weg. Alle hulde aan jou als je dit er voor over hebt, maar er komt meer bij kijken dan 'alleen even aangifte doen'.
"Herbeleven" is nadrukkelijk niet aan de orde. (Okee, al vertellend kan dat gebeuren, maar het is niet nodig, zelfs onwenselijk.)
En het is zaak om goed te anticiperen op de mogelijke vragen van met name de advocaat van de verdachte.
Dwz: al in de aangifte moet je allerlei dingen benoemen (ik deed dit, wat ik nu naïef vind, omdat ik "zus en zo dacht"- etc).
Als je op die manier de aangifte goed "dichttimmert" kan die advocaat vrij weinig.
Het kan idd lang duren, maar het hoeft niet erg zwaar te zijn - en de beloning dat hij zich mag verantwoorden is ook niet gering!