Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:01

Ik heb er afgelopen zomer praktisch geen last van gehad, maar drie jaar geleden een mobiele airco gekocht en het jaar daarvoor een ventilator. Ideaal, alleen de warmte blijft wel in de muren zitten dus je moet of goed lang koelen of hopen dat je snel slaapt.

Bij mij hielp het enorm dat ik van 137KG naar 91 nu afgevallen ben, heb het nu vaak koud 's nachts, slaap nu ook nog onder m'n winterdeken. Vind ik helemaal niet erg, op kou kan je je kleden, op warmte niet ;)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:02

Say whaaaaat?? Ik lag onder mijn dubbele dekbed met kruik, badstoffen pyjama, flanellen hemd en wollen sokken en dacht hm, misschien kan ik wel een laagje uittrekken. Nèèèèèèèèèè!!

Kortom, geen idee hoe je het op kan lossen maar veel sterkte!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:04

@KimD, dat zou ik niet weten, ik heb het zelf nog nooit gebruikt. Dat is denk ik echt iets wat je uit moet proberen...

Choiix: op kou kan je je ook maar in beperkte mate kleden. Ik red het niet zonder externe warmtebronnen (kruik, verwarming.)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 21:06

Oh god Saar4, echt? Ook als het echt bloedheet is?

Choiix, wat goed van jou zeg! +:)+ Ik heb ook wel wat overgewicht, dat zal er ook vast aan meewerken. Maar dan vraag ik me af of mensen met extreem overgewicht het dan ook zo bloedheet krijgen?

Anoniem

Re: Hoe koel blijven 's nachts? (warme nachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:08

Ik draai vaak heel vaak mijn dekens om en als die warm is draai ik hem weer. Kan niet zonder slapen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:09

Warm???? Ik lig nog steeds met winterdekbed en die gaat er voorlopig nog niet af. Het is echt niet warm 's nachts hoor :'), rond de 5 graden, vorige week moest ik zelfs nog krabben om 4 uur 's ochtends.

Koop een airco, dan ben je er vanaf :).

Vet isoleert volgens mij wel, dus dat forsere mensen het sneller warm hebben lijkt me nieteens zo gek.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:11

KimD schreef:

Choiix, wat goed van jou zeg! +:)+ Ik heb ook wel wat overgewicht, dat zal er ook vast aan meewerken. Maar dan vraag ik me af of mensen met extreem overgewicht het dan ook zo bloedheet krijgen?

Hm ja, vrees van wel. In de zomer als het 30 graden is, slaap ik met een pyjama en onder mijn herfstdekbed. Moet wel zeggen dat mijn slaapkamer koud is. Maar ik ben dus jouw tegenpool. Ook niet ideaal hoor. -O-

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:14

Ik heb ook wat overgewicht maar het altijd koud. Lig savonds op de bank standaard met een dekentje over. En liefst heb ik de elektrische deken nog wt aan als ik op bed ga.. :o

Dus mij is het ook niet snel te warm. Maar afgelopen zomer hebben wij ook maar een verplaatsbare airco gekocht. Hier in het appartement staat de hele middag vol de zon op, plus een plat dak.. is zomers een gemiddelde temperatuur hier in huis en in de slaapkamer van 36 a 38 graden.

Voordat wij gaan slapen zetten wij de airco dan aan. En het is dan heerlijk koel in de slaapkamer.

simo0ne

O, zo herkenbaar! Ik ben echt een kachel in bed, blijf maar gloeien! Ik kan daarom ook heel slecht samen slapen omdat ik me gewoon kapot zweet na een paar minuten.. -O- Ik moet daarom ook eigenlijk altijd semi-naakt slapen, alleen een string en dan nog!
In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen. En ik haal altijd mn dekbed uit mn hoes, dus slaap dan alleen onder de overtrek. Zo houd ik het nog wel goed vol.
Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven. Ik ga het volgende week meemaken of dit zo is want dan komt de mijne binnen!

_JTM

Ik kan me er vrij weinig bij voorstellen maar vriendlief had het dit weekend ook al erg warm! Die weet in de zomer ook niet waar hij het zoeken moet terwijl ik dan nog onder een dekentje lig!

VL heeft een ventilator aan het plafond geinstalleerd en dat koelt hem een klein beetje af. Overigens kan het op onze slaapkamer in de zomer al snel 35gr worden...
Verder geen tips voor je aangezien VL dé oplossing ook nog niet gevonden heeft. Succes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 21:16

Saar4 schreef:
KimD schreef:

Hm ja, vrees van wel. In de zomer als het 30 graden is, slaap ik met een pyjama en onder mijn herfstdekbed. Moet wel zeggen dat mijn slaapkamer koud is. Maar ik ben dus jouw tegenpool. Ook niet ideaal hoor. -O-

Zullen we anders even eerlijk delen? :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:17

In de zomer raam, deur en gordijnen overdag dicht, in de nacht raampjes open. Verder een airco en als ik het echt heet heb maak ik altijd een washandje nat en die leg ik in mijn nek of voorhoofd :Y)
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 11-03-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 21:17

simo0ne schreef:
O, zo herkenbaar! Ik ben echt een kachel in bed, blijf maar gloeien! Ik kan daarom ook heel slecht samen slapen omdat ik me gewoon kapot zweet na een paar minuten.. -O- Ik moet daarom ook eigenlijk altijd semi-naakt slapen, alleen een string en dan nog!
In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen. En ik haal altijd mn dekbed uit mn hoes, dus slaap dan alleen onder de overtrek. Zo houd ik het nog wel goed vol.
Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven. Ik ga het volgende week meemaken of dit zo is want dan komt de mijne binnen!

Oh daar heb ik ook nog last van ja, muggen! Die moeten ook altijd mij hebben, terwijl mijn vriend veel lekkerder is. -O-

fourseasons, we hebben op onze slaapkamer zo'n 12 meter ramen en geen enkel gordijn, dat word moeilijk. :') Daarom slapen we ook niet daar in de zomer. {:}

Edit: We hebben een pocketvering ja! :j
Laatst bijgewerkt door KimD op 11-03-14 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:18

simo0ne schreef:
In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen.

Heb nog steeds geen hor dus meestal doe ik dat gewoon met de ventilator: muggen vliegen niet door de luchtstroom en ik hoor hun gezoem niet.

Citaat:
Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven.

Da's wel een hele goeie ja, matras kan erg veel verschil maken!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:18

KimD schreef:
Zullen we anders even eerlijk delen? :j

LOL! Kon dat maar!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:20

Shadow0 schreef:
simo0ne schreef:
In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen.

Heb nog steeds geen hor dus meestal doe ik dat gewoon met de ventilator: muggen vliegen niet door de luchtstroom en ik hoor hun gezoem niet.

Citaat:
Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven.

Da's wel een hele goeie ja, matras kan erg veel verschil maken!

Ik heb geen ventilator tot mijn beschikking maar ik heb veel geluk met een appartement dat nooit in de zon staat. En thuis bij mijn ouders staat alleen ochtends de zon er eventjes op en verder de hele dag niet, dus ook een kamer waar ik prima in kan vertoeven.
Maar ook al is de kamer zelf koel, ik slaap nog met zo min mogelijk poespas op en om mn lichaam

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:22

Ik doe s'nachts altijd het raam open, zodat het koel wordt en dan overdag de hele dag alles dicht (rolgordijn etc) zodat het niet op warmt.

Je kan ook bij ons in de kelder komen slapen, daar is het met 30 graden nog hooguit 15 graden. :+
s'winters ook heerlijk 8 graden. :j :')

Blij dat ik nu boven slaap. -:)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:46

Ontzettend herkenbaar!
Ik heb het overdag ook steenkoud en 's avonds drijf ik mijn bed uit van de warmte.

Voor mezelf heb ik een hele simpele huis tuin en keuken oplossing: Flessen spa vul ik voor de helft met water, ik leg ze op hun zij in de vriezer. Als ik naar bed ga haal ik ze uit de vriezer en vul ik ze af met water. Dan doe ik er een jasje van een oude aan elkaar genaaide theedoek omheen en heb ik een homemade koelelement. Zo heb ik er altijd twee in mijn bed liggen en als ik 's nachts dorst heb heb ik altijd ijskoud water bij de hand.

De volgende morgen start het ritueel weer opnieuw!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:55

Expert met 50 graden meld zicgh ;) Overdag laat ik mijn raam dicht en zet ik de airco voluit aan, 's nachts zet ik hem vaak uit, anders wordt het echt te koud, en heb geen zin om ziek te worden.
Ik heb altijd wat drinken in de vriezer staan wat ik er ruim op tijd uithaal zodat het echt heel heel koud is. 's nachts laat ik vaak het raam open, als het echt humid is laat ik hem dicht. Verder heb ik ook van Kathmandu (outdoorwinkel) van die sort armbanden gekocht, moet je een minuut in het water laten liggen en daarna in de vriezer leggen. Het vult zich met water waarna het bevriest, dit doe ik om mijn polsen (en als het overdag niet te harden is kan het ook om je nek) waar je behoorlijk mee afkoelt. Ik heb dan nog een fan op mijn plafond die aanstaat.
Mocht het alsnog drama zijn zou ik toch adviseren om voor een (goedkope) airco te kijkken...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:01

Ik heb niet alles gelezen :D maar douche je s avonds laat nog? Zo ja hoe heet/koud douche je? Dat kan volgens mij ook nog wel schelen.

Oh en een airco in huis geen optie?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:35

Mijn lief zei eergisteren dat hij gewoon pijn had alsof ie iets te heets vastpakte toen hij tegen me aan kroop en zo voelde ik me ook, zwaar oververhit. En dan was er nog nachtvorst!

Ik in elk geval eet savonds niet, koele flessen is wel een goed idee.

Bij mij lijkt het wel erger na sporten en overgewicht heb ik niet. Eten ook vrij gezond, weinig chips of snoep.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:39

KimD schreef:
Maar dan heb ik waarschijnlijk een hele domme vraag, maar bevordert dat niet de drang om te plassen? Want buiten dat ik het altijd warm heb, heb ik ook de blaas van tinkie winkie! _O- Ik meen dat een ergens gelezen te hebben. :=

_O-

Ik heb het ook s nachts altijd warm, lig nu al met mijn benen buiten boord te slapen.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:45

Nat (koud) washandje op je voorhoofd, :j

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:45

Ik slaap altijd met een ventilator gericht op mijn bed :D
Bij mijn vriend lag ik vorige zomer wel vaker op de grond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:46

KimD schreef:

Ja hoor. Ik was ruim 155 kg en had het ook wel vrij snel warm in bed. Nu ben ik heel wat kwijt en heb het veel sneller koud.
Vet werkt ook isolerend.