Bij mij hielp het enorm dat ik van 137KG naar 91 nu afgevallen ben, heb het nu vaak koud 's nachts, slaap nu ook nog onder m'n winterdeken. Vind ik helemaal niet erg, op kou kan je je kleden, op warmte niet
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
, rond de 5 graden, vorige week moest ik zelfs nog krabben om 4 uur 's ochtends.
.KimD schreef:Oh god Saar4, echt? Ook als het echt bloedheet is?
Choiix, wat goed van jou zeg!Ik heb ook wel wat overgewicht, dat zal er ook vast aan meewerken. Maar dan vraag ik me af of mensen met extreem overgewicht het dan ook zo bloedheet krijgen?

Ik moet daarom ook eigenlijk altijd semi-naakt slapen, alleen een string en dan nog! Saar4 schreef:KimD schreef:Oh god Saar4, echt? Ook als het echt bloedheet is?
Choiix, wat goed van jou zeg!Ik heb ook wel wat overgewicht, dat zal er ook vast aan meewerken. Maar dan vraag ik me af of mensen met extreem overgewicht het dan ook zo bloedheet krijgen?
Hm ja, vrees van wel. In de zomer als het 30 graden is, slaap ik met een pyjama en onder mijn herfstdekbed. Moet wel zeggen dat mijn slaapkamer koud is. Maar ik ben dus jouw tegenpool. Ook niet ideaal hoor.
simo0ne schreef:O, zo herkenbaar! Ik ben echt een kachel in bed, blijf maar gloeien! Ik kan daarom ook heel slecht samen slapen omdat ik me gewoon kapot zweet na een paar minuten..Ik moet daarom ook eigenlijk altijd semi-naakt slapen, alleen een string en dan nog!
In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen. En ik haal altijd mn dekbed uit mn hoes, dus slaap dan alleen onder de overtrek. Zo houd ik het nog wel goed vol.
Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven. Ik ga het volgende week meemaken of dit zo is want dan komt de mijne binnen!

Daarom slapen we ook niet daar in de zomer. 
simo0ne schreef:In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen.
Citaat:Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven.
Shadow0 schreef:simo0ne schreef:In de zomer heb ik mn raam altijd wagenwijd open staan, met zo'n hor ervoor dat al dat ongedierte niet naar binnen kan glippen.
Heb nog steeds geen hor dus meestal doe ik dat gewoon met de ventilator: muggen vliegen niet door de luchtstroom en ik hoor hun gezoem niet.Citaat:Wat voor matras heb je eigenlijk? Wat als je een matras met pocketvering dan zou dat de lichaamswarmte beter kunnen afdrijven.
Da's wel een hele goeie ja, matras kan erg veel verschil maken!

Overdag laat ik mijn raam dicht en zet ik de airco voluit aan, 's nachts zet ik hem vaak uit, anders wordt het echt te koud, en heb geen zin om ziek te worden.
maar douche je s avonds laat nog? Zo ja hoe heet/koud douche je? Dat kan volgens mij ook nog wel schelen. KimD schreef:Maar dan heb ik waarschijnlijk een hele domme vraag, maar bevordert dat niet de drang om te plassen? Want buiten dat ik het altijd warm heb, heb ik ook de blaas van tinkie winkie!Ik meen dat een ergens gelezen te hebben.
KimD schreef:Oh god Saar4, echt? Ook als het echt bloedheet is?