Twijfels over eindexamencadeau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Twijfels over eindexamencadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:31

Bij voorbaat geen tatoeage en die naamketting van je kat zou ik ook echt niet doen :')

Zelf heb ik petries gekregen voor mijn examen en mijn andere examen een dikke vette fashioncheque.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:39

Ik heb mooie sieraden gekregen: die ook nog mooi zijn als je volwassen bent :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:40

Neem alsjeblieft geen tattoo, je krijgt er zo veel spijt van in de toekomst. Zeker gezien je ''pas'' 16 bent.
Met het vinden van werk ga je er heel veel problemen mee krijgen want dan willen ze dat je lange mouwen draagt om dat ''ding'' te verbergen...
Lekker met 30 graden lange mouwen aan.
Een vriend van mij werd een top baan bij de KLM geweigerd omdat hij een tattoo op zijn onderarm had. niet eens een hele grote opzichtige...
Hij moest daar een uniform aan met korte mouwen en ze wilden hem geen ander uniform aanmeten.
Voor de rest paste hij prima in het profiel, maar ja die tattoo heeft hem de das om gedaan, niet aangenomen.
Hij is piloot van beroep.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:55

Een tattoo met de naam van je kat? Nooit doen!
Zoals eerder gezegd; verdriet slijt en je loopt er de rest van je leven mee rond..
Ook een tattoo op je pols zou ik persoonlijk ook nooit doen, omdat het heel lastig te bedekken is..
Voor de ketting zou ik persoonlijk ook niet kiezen, maar als jij beide heel graag wil zou ik eerder gaan voor de ketting dan voor de tattoo..

Ik heb jaren geroepen dat ik een bepaalde tattoo wilde, ik wist precies wat het moest worden en waar enzo, maar ik ben nu blij dat ik t nooit gedaan heb.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:58

Bedankt voor de reacties ik begrijp het heel goed dat ik jong overkwam en over de tattoo ga ik nog goed over nadenken. Wat erg dat je vriend is geweigerd alleen voor een tattoo

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:59

Murthul schreef:
Zoals eerder gezegd; verdriet slijt en je loopt er de rest van je leven mee rond..
Ook een tattoo op je pols zou ik persoonlijk ook nooit doen, omdat het heel lastig te bedekken is..
Voor de ketting zou ik persoonlijk ook niet kiezen, maar als jij beide heel graag wil zou ik eerder gaan voor de ketting dan voor de tattoo..

Ik heb jaren geroepen dat ik een bepaalde tattoo wilde, ik wist precies wat het moest worden en waar enzo, maar ik ben nu blij dat ik t nooit gedaan heb.

Daar begrijp ik wel een deel van. Ik heb dit ook al een jaar geroepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:02

Ik had bij mijn overleden kat een ketting met rijstkorrel met haar naam erop en na het overlijden van mijn vz-paard een tattoo. de tattoo staat voor veel dingen en helpt me supergoed! Doen dis. (Ik heb ook de naam)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:06

pimaude schreef:
Ik had bij mijn overleden kat een ketting met rijstkorrel met haar naam erop en na het overlijden van mijn vz-paard een tattoo. de tattoo staat voor veel dingen en helpt me supergoed! Doen dis. (Ik heb ook de naam)

Dat is wel gaaf zeg heb je een foto van je tattoo mag eventueel ook via pb

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:07

nardxash schreef:
Murthul schreef:

Daar begrijp ik wel een deel van. Ik heb dit ook al een jaar geroepen

Ik heb geloof ik in totaal wel 4/5 jaar geroepen wat ik wilde en waar en dat zodra ik de kans kreeg ik t zou doen, ik zou er nu t geld voor hebben maar zou t echt niet meer doen.. Ik ben zo blij dat ik t toen niet heb gedaan, anders had ik dr nu al spijt van gehad terwijl ik er toen van overtuigd was dat ik noooooit spijt zou krijgen..

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:09

Dat begrijp ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:12

Je zou maar 80 zijn en nog steeds elke week de vraag krijgen, 'goh, die tattoo op je arm met 'Fluffy' erop, wat betekent dat?' :D :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:13

Roosch schreef:
Je zou maar 80 zijn en nog steeds elke week de vraag krijgen, 'goh, die tattoo op je arm met 'Fluffy' erop, wat betekent dat?' :D :D

Dat is waar

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:13

Ik zou voor een tattoo gaan, maar zo ben ik :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:14

nardxash schreef:
hannah41 schreef:
Dat snap ik. Maar stel dat je over een jaar een nieuwe kat krijgt, ook super lief en die komt te overlijden, wil je daar dan ook een tattoo van?

Als je het echt graag wilt, zou ik niet de naam doen, maar een symbool. Dan kan dat symbool ook voor andere katten gelden. :)

Als ik echt een nieuwe kat neem dan niet mijn kat heeft veel voor mijn betekent en een symbool daar zal ik echt over ns moeten denken

Ik zou absoluut niet gaan voor een tatoeage. Net zoals mensen al eerder zeiden dat het verdriet om een kat echt wel slijt. Natuurlijk kan het zijn dat deze kat echt speciaal voor je was, maar dat gevoel draag je altijd bij je. Je bent 16 jaar en nog erg jong. Op die leeftijd betekende mijn hond alles voor me. Mijn maatje die 13 jaar bij me was geweest, wat een verdriet heb ik er van gehad.
Op die leeftijd had ik er zo in kunnen komen dat iemand een tatoeage met de naam van zijn/haar overleden huisdier zou laten zetten.

Nu 14 jaar later denk ik soms nog wel eens terug aan mijn hond. Maar eerlijk? Ik zou er geen traan meer om kunnen laten en ik mis haar niet. Dat verdriet is helemaal weggesleten en dat was eigenlijk binnen een paar jaar al zo.
Dit klinkt heel hard besef ik, maar ze heeft een goed leven gehad en we hebben mooie tijden samen gehad. Ik kan daar echt met een lach op mijn gezicht naar terug kijken.

Over heel erg veel dingen denk ik nu totaal anders dan 14 jaar geleden. Ik heb meer levenservaring opgedaan en sta echt anders in het leven dan toen.

Echt .... ik zou gaan voor iets waar jij niet altijd aan vast zit. Je bent nog erg jong en juist de komende jaren zal je gaan merken dat je mening, smaak en gedachten enorm kunnen gaan veranderen. Hoe zonde zou het zijn als je dan een tattoo hebt waar je spijt van krijgt?

Ik heb het nog nooit gezien, maar misschien bestaat er iets van een lederen armband waar je iets op kunt laten drukken? Dan zou je daar de tatoeage op kunnen laten drukken die je voor ogen had.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:18

Delphi schreef:
hannah41 schreef:
Dat snap ik. Maar stel dat je over een jaar een nieuwe kat krijgt, ook super lief en die komt te overlijden, wil je daar dan ook een tattoo van?

Als je het echt graag wilt, zou ik niet de naam doen, maar een symbool. Dan kan dat symbool ook voor andere katten gelden. :)

Als ik echt een nieuwe kat neem dan niet mijn kat heeft veel voor mijn betekent en een symbool daar zal ik echt over ns moeten denken

Ik zou absoluut niet gaan voor een tatoeage. Net zoals mensen al eerder zeiden dat het verdriet om een kat echt wel slijt. Natuurlijk kan het zijn dat deze kat echt speciaal voor je was, maar dat gevoel draag je altijd bij je. Je bent 16 jaar en nog erg jong. Op die leeftijd betekende mijn hond alles voor me. Mijn maatje die 13 jaar bij me was geweest, wat een verdriet heb ik er van gehad.
Op die leeftijd had ik er zo in kunnen komen dat iemand een tatoeage met de naam van zijn/haar overleden huisdier zou laten zetten.

Nu 14 jaar later denk ik soms nog wel eens terug aan mijn hond. Maar eerlijk? Ik zou er geen traan meer om kunnen laten en ik mis haar niet. Dat verdriet is helemaal weggesleten en dat was eigenlijk binnen een paar jaar al zo.
Dit klinkt heel hard besef ik, maar ze heeft een goed leven gehad en we hebben mooie tijden samen gehad. Ik kan daar echt met een lach op mijn gezicht naar terug kijken.

Over heel erg veel dingen denk ik nu totaal anders dan 14 jaar geleden. Ik heb meer levenservaring opgedaan en sta echt anders in het leven dan toen.

Echt .... ik zou gaan voor iets waar jij niet altijd aan vast zit. Je bent nog erg jong en juist de komende jaren zal je gaan merken dat je mening, smaak en gedachten enorm kunnen gaan veranderen. Hoe zonde zou het zijn als je dan een tattoo hebt waar je spijt van krijgt?

Ik heb het nog nooit gezien, maar misschien bestaat er iets van een lederen armband waar je iets op kunt laten drukken? Dan zou je daar de tatoeage op kunnen laten drukken die je voor ogen had.[/quote] ik zal daar eens voor kijken enorm bedankt voor de tip

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:33

Geen van beiden. Wie zegt inderdaad dat je over 2 jaar de tattoo op je pols met de naam van je kat nog steeds erg mooi vind, misschien heb je er dan wel spijt van.
Hetzelfde met de ketting, denk je dat je over 2 jaar die ketting met een naam nog om doet? Sowieso vind ik naamkettingen drie keer niks.

Ik zou eerder voor een mooie (tijdloze) ketting oid kiezen. Ik heb als examencadeau oorbellen en een bijpassende ring gekregen, deze heb ik nog heel vaak in/om.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:00

Ik ben een tattoo fan en laat er het liefste elke week ene zetten, maar die wat jij in gedachten hebt moet je zeker niet doen daar krijg je spijt van. Wat nou als je 60 bent en je bent 10 katten verder? Ga je die er constant bij laten tatoeëren? Heb je snel je arm vol. ;)

Sowieso op deze leeftijd zeker niks laten plaatsen op plekken waar ze zichtbaar zijn. Pols, arm, hoofd, hand etc. Denk aan een toekomstige werkgever die je precies om die reden niet wilt aannemen. En ja, ze zijn er genoeg die werkgevers.

Begrijp me niet verkeerd, als mijn ouders me die keuze hadden gegeven dan hoefde ik daar niet twee keer over te denken. Maar deze tattoo? Nee niet echt... daar krijg je spijt van.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:03

Ik wil 1 ding zeggen mijn ouders hebben mijn deze keuze niet gegeven maar ik zit er over te twijfelen. Ik begrijp dat ik er later misschien spijt van ga krijgen maar ik ga hier over nadenken

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:04

Persoonlijk zou ik geen bij beide doen, naamketting of tattoo met de naam van je overleden kat :n Lijkt mij niet erg lekker terug kijken op je examen cadeau...

Als ik jou was zou ik gewoon een mooie neutrale sieraad uitzoeken ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:28

nardxash schreef:
Ik wil 1 ding zeggen mijn ouders hebben mijn deze keuze niet gegeven maar ik zit er over te twijfelen. Ik begrijp dat ik er later misschien spijt van ga krijgen maar ik ga hier over nadenken

Als je twijfelt, sowieso nooit een tatoeage nemen :n

Neutraal sieraad zou mijn voorkeur hebben wat dat betreft, heb je je hele leven nog veel plezier aan.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 20:33

Dat begrijp ik heel goed het staat er toch heel je leven en een neutraal sieraad is een goede tip ik ga ook even verder kijken o

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:51

Sowieso niet voor de tattoo gaan als je het mij vraagt. Je bent nog ontzettend jong en het klinkt aardig ondoordacht (ook al loop je misschien al langer met het idee rond). Snap dat je kat veel voor je heeft betekend maar er komen nog veel meer mensen/dieren in je leven die veel voor je zullen gaan betekenen en iemand verliezen hoort er nou eenmaal bij, hoe verdrietig het ook is. Als je echt heel graag een tattoo wilt, denk er dan in ieder geval nog eens een paar jaar over na. Dan is het verdriet waarschijnlijk aardig gezakt en kan je een meer rationele keuze maken. Het zetten van een tattoo heeft zeker op zo'n zichtbare plek namelijk erg veel consequenties.

Een naamketting zou ik persoonlijk nooit van mijn leven willen want ik vind ze ontzettend lelijk (kan er niks anders van maken :') ). Ik vind het niet mooi, vaak ordinair en je loopt de hele dag te koop met een andere naam om je nek (ik zou er waarschijnlijk gek van worden om voor de 400e keer te moeten vertellen dat de ketting staat voor mijn overleden kat). Maargoed dat is mijn mening.

Bedenk vooral goed of je niet liever iets voor je examen krijgt met een wat meer positieve lading. Een mooi sieraad of iets leuks wat je al heel lang wilt doen... Mijn ouders hebben bijvoorbeeld voor mijn examen een deel van mijn reis naar Azië betaald. Een ontzettend gave ervaring waar ik waarschijnlijk over 60 jaar nog steeds met veel plezier op terug kijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:29

Misschien zou je kunnen kijken voor een 'ervaring'. Een ervaring is zoveel waardevoller dan iets materieels. Bijvoorbeeld een vakantie (citytrip), een leuke activiteit zoals bungeejumpen o.i.d. of een kamp.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:36

Kan je niet als tattoo een katten pootje ofzo? Heb je tattoo, iets voor je kat, maar 'tijdloze' dan een naam

Wou dat ik een eindexamencadeau kreeg :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 01:17

Ik laat niet eens de naam van mijn overleden vriend zetten laat staan voor een huisdier. Zou er nog een paar jaar over nadenken. Je bent 16 en verdriet om een huisdier slijt, echt.

Misschien is het leuker om inderdaad een weekend/midweekje weg te gaan? Erg leuk en niet zo materialistisch..