Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:15

Ik wil al een eindje aan yoga beginnen, maar de lessen vallen binnen mijn lesuren -O-
Vandaar mijn vraag: zijn er hier mensen die op zichzelf begonnen zijn, of is dat echt te ambitieus?

kehdra

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:18

Ja probeer die 30 dagen maar eens, dat kan je prima in je eentje doen. Er staan ook heel veel video's op youtube die je kan volgens :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:20

Iolanthe schreef:
Ik wil al een eindje aan yoga beginnen, maar de lessen vallen binnen mijn lesuren -O-
Vandaar mijn vraag: zijn er hier mensen die op zichzelf begonnen zijn, of is dat echt te ambitieus?

Ik heb een dvd gehad waarbij ik ook regelmatig wat oefeningen deed. Vind de les wel veel fijner maar om te beginnen kan het best. En er schijnt ook iets van yogatv te zijn.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:23

Fijn, dankje :) Ik wil gewoon niet dat ik er zelf zou aan beginnen en vanalles fout zou doen ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:41

Heb er heel lang over gedacht, misschien moet dit maar ns de schop onder mn kont zijn.. Die 30 day yoga challenge klinkt goed!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:44

Daarom is yoga zo fijn Iolanthe, je kan niet makkelijk iets fout doen :).

Hup Murthul! 30 dagen, dant moet lukken :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:47

*meld zich* sinds een jaar doe ik aan hatha yoga, bij mij in de buurt, heel fijne groep en fijne lerares. Jou foto's benamen me eigenlijk meteen alweer de moed whahahaah, alleen de onderste kan ik, de rest kan ik mooi naar kijken zeg maar.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:49

Ik heb me net opgegeven!

Nu hopen dat ik t volhoud :P mijn spierkracht is ver beneden gemiddeld vanwege een aandoening aan mn bindweefsel, maar misschien kan ik hiermee mn spierkracht n beetje opbouwen, ik ben benieuwd!

Ik heb alleen geen yogamatje oid.. Kan ik daarvoor makkelijk iets anders gebruiken?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 18:58

Breghje, een jaar alweer!
Laten mijn foto's je de moed niet benemen hoor, nog laaaang niet perfect, en ben zo'n 100 keer op m'n gezicht gevallen (letterlijk ja :') ) voordat ik eindlijk die crowpose kon :P.
Die full wheel was vanaf les een een makkie voor me, weet niet waarom want ben zo stijf als een plank :P,
Die onderste foto vind ik dan weer een van de moeilijkste :+.
Iedereen is anders, en vind andere dingen moeilijk/makkelijk :).

Goed zo Murthul :D, ben benieuwd hoe je er over een maandje achter je PC zit :).
Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon mijn yoga mat, misschien heb je zo'n camping matrasje ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:59

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:01

Hoeveel verschillende soorten yoga zijn er wel niet joh? := Breghje, wat is hatha yoga?

Ik wilde trouwens nog zeggen dat ik de foto's uit de startpost geweldig vind. Dat is hoe ik me een ideale yoga plek voorstel. Wauw :D

Murtul, ons werd aangeraden een slaapzak te gebruiken. Het lijkt me zelf wat wiebelig, maar misschien is dat voor in het begin iets? Als het je bevalt kun je altijd nog een yoga matje aanschaffen, dat is vaak niet zo duur.

Wow die Frog Pose, mijn liezen doen al pijn als ik er naar kijk haha! Geloof graag dat de boel dan goed opgerekt wordt :))

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:03

Écht je vind hem fijn? ik heb sowieso een hekel aan hip openers :+. Ik doe ze altijd maar braaf, maar zweef nog een flink eind boven de grond.
Misschien word frog-pose wel mijn asana van de maand binnenkort dan :+.

Ik probeer vaak voor een maand een asana te nemen die ik wil verbeteren :j, werkt erg motiverend, want in een maand lukt het vaak wel.

headstands kon ik eens heel goed, maar heb nu eigenlijk niet echt een muur die ik kan gebruiken, en zonder muur durf ik nog niet echt (terwijl ik het prima kan hoor :P).

Er zijn volgens mij een heeeeeleboel soorten yoga, maar er zijn maar een paar die commercieel werken denk ik.

Mijn balkon op Bali was idd erg fijn, wel wat warm soms hoor. Over een maand of 2 verhuis ik naar een huis met veel kamers, ik wil dan eigenlijk een kamer als yoga kamer inrichten :D.

Een slaapza: is dat niet wat onstabiel?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:04

Een slaapzak? Lijkt me juist dat je dan vrij snel uitglijd.. Ik denk dat ik begin zonder voor zover ik dat aandurf en als ik t trek dat ik dan ga kijken voor n matje :=

Haha jans, die frog pose is zo ongeveer mijn slaappositie :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:13

Oh Kehdra, als je dat gaat doen moet je zeker hier foto's plaatsen! Gaaf idee!

En tja, het lijkt mij ook best instabiel. Ik gebruik zelf gewoon een matje van de Xenos van 5 euro. Maar als je dat geld er niet aan uit wilt geven werd dat als alternatief aangeraden bij ons. Dus wie weet is dat voor liggende oefeningen wel fijn, maar zonder matje kan denk ik ook prima (zeker de staande oefeningen) :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:20

Ja yoga is zo leuk!

Deed het altijd op de sportschool, helaas zijn die docenten beide gestopt. Er is nu 4x per week BodyBalance, dat is ook leuk maar wel heel anders.
Binnenkort opent hier in het dorp een nieuwe yoga studio, als het een beetje te betalen is ga ik daar eens kijken! Toen ik nog wekelijks ging kon ik de crowpose ook, maar nu niet meer haha!

Ik ben redelijk lenig in m'n heupen dus sommige oefeningen ben ik heel geneigd om te diep door te zakken... Die hip openers heb ik ook niet zo'n moeite mee. M'n rug daarintegen is zo stijf als een hark dus heb met andere dingen weer heel veel moeite. Deze bijvoorbeeld heb ik echt geen moeite mee! Ook niet als dat onderste been gewoon rechtop staat.
Merk wel dat toen ik nog regelmatig yoga deed ik veel soepeler was en m'n houding ook veel correcter was.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:27

pigeon pose, baaaah!!! hahah, ik vind dat dus erg moeilijk, maar aan de andere kant is mijn rug wel erg flexible.
Mijn schouders waren altijd erg aan het hangen, sinds yoga zijn die ook een stuk losser.
Oh en dankzij yoga heb ik eigenlijk nauwelijk nog hoofdpijn :D

Ik ga zeker foto's maken van mijn yoga kamertje dan hoor :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:32

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:41

Prima mat idd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:45

Ik doe yoga! Heb in de zomer wat lessen gevolgd en doe het tegenwoordig zelfstandig. Vind het erg fijn om tot rust te komen :j

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:46

M'n hele familie doet yoga :)
Ik heb het een poos geleden wel met m'n nicht gedaan.
Ik wil eigenlijk wel weer beginnen, ik denk dat ik ook die 30 days challenge ga doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:49

Bij de action hebben ze trouwens ook matten :) Zelf heb ik er een van de Intersport en die is erg fijn.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 19:55

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:01

Ik ben een echte beginner, ben nu net 2x geweest :o . Ik doe ontspannings yoga (geen idee welke yoga dat precies is), 1x per 1-2 weken ongeveer. Het is eigenlijk op een dag dat mij niet uitkomt, vandaar dat ik niet frequent kan gaan.

Merk wel dat mijn spieren echt heel stijf en kort zijn, heb de grootste moeite met op mijn hielen zitten bijvoorbeeld.
Ook een enorm evenwichtsprobleem hier, maar dat hoop ik nou juist te verbeteren.

Moet zeggen dat ik het ontspannen na afloop wel echt moeilijk vind, word gauw ongedurig of probeer in zijn geheel te ontspannen en dan merk ik dat de spanning toch ergens gaat zitten (bijvoorbeeld wiebelen met tenen/ frunniken met vingers)....

Vind de kat wel erg leuk om te doen, vrij simpel, dat wel.
http://www.yogaonline.nl/web/Oefeningen ... ana-33.htm

Of deze zonnegroet
https://www.youtube.com/watch?v=DB6SoQ3nb6w

De lerares doet wel bij elke oefening uitleggen waar de oefening voor dient en wat je ermee verbeterd, versterkt enz.. Erg interessant!
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 11-03-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:04

Mijn schoonzusje heeft een matje uit de aanbieding van de Xenos, de mijne heb ik van een dinnetje gekregen en bij de Lidl/Aldi/Action hebben ze ze ook vaak. Niet altijd top kwaliteit, maar om uit te proberen niks mis mee.

Kehdra, ja sinds ik Breghje in heb moeten laten slapen heb ik de yoga weer opgepakt, kom je toch eens uit dat kringetje van alleen maar paard. :) En het bevalt zo goed dat ik dus mijn schoonzusje en een dinnetje heb besmet, die doen nu ook mee.

Ik ben zeer zeker leniger geworden, sterker (ook mentaal) en ik zal eens vragen of onze lerares me eens wil vertellen welke houdingen we doen, soms zegt ze dat wel hoor, maar vaak vergeet ze het. Eén van mijn favo houdingen is de Mudra (geen idee of ik het goed schrijf) maar daarin kan ik me helemaal lekker ontspannen. Die Frog zal mij ook niet echt moeite kosten denk ik.

xIrlijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hatha_yoga dit is een wat statische manier van yoga waarin je in de houding je ademhaling richt en op concentreert. We voelen ook altijd even na wat de houding voor je heeft gedaan en het állerleukste blijft toch echt de laatste 10-15 minuten dat we heeeerlijk ontspannen op ons matje liggen!! :)F

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 20:05

kehdra schreef:
die challenge is fijn om er weer in te komen, na een maand kan je niet meer zonder :P

hier over de crowpose voor de liefhebbers: http://www.doyouyoga.com/how-do-you-do- ... ting-arms/ (erg leuke website ook! :j )

Heel leuk om naar te kijken idd!!! :)) Zal hem eens voorleggen aan onze lerares, denk dat de rest van de klas me ter plekke buitensmijt hihihi. (Zijn ook oudere dames bij, sommigen doen al meer dan 10 jaar yoga bij haar, die zijn echt een stúk leniger dan ik)