Zitten luizen vast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:08

Klinkt misschien heel stom... en het stinkt even vreselijk. Doen de shampoo en de lotion ook.. maar gebruik maar eens rum.. en zorg dat iemand anders echt laagje voor laagje je haar kamt met een luizenkam. Alles verder even wassen en je bent er met 2 dagen vanaf!

Heb het serieus ook altijd aangeraden in de salon waar ik werkte en alleen maar positieve reacties op gehad!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:33

Azijn kan ook helpen :)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:40

Zoals eerder is vermeld, uit onderzoek is gebleken dat je puur en alleen je haar hoef te behandelen/kammen. Beddengoed/knuffels wassen of in de vriezer stoppen heeft geen nut.

donnar

Re: Zitten luizen vast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:09

Haren wassen, kleding wassen beddengoed etc in een zak in de vriezer en NIET met een luizenkam kammen. Hierbij reken je er op dat je alles er uit kamt, maar dat doe je niet. Vaak zijn de neten te klein en gaat het kammetje er gewoon langs, is er iemand die je haar helemaal kan controleren 1 keer per dag en alle neten er uit haalt? Oja, kam weggooien en nieuwe kopen. Ontsmetten werkt niet goed. Veel succes!

Black_Devil

Re: Zitten luizen vast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:09

Dankjewel iedereen! Bi nader onderzoek bleken het paardenluizen te zijn :+
Niet zo fijn voor mijn logeerpaardje nu, dus nu ga ik hem maar behandelen ipv mij :')

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:03

Het klinkt echt als hoofdluis ja. Mijn ouders werden er GEK van toen ik het steeds had op de basisschool. Want, wanneer ik vakantie had gehad was ik luisvrij tot dat ik weer een weekje naar school geweest was.... Toen zat ik weer helemaal onder. Dus het is best L*llig want sommige ouders wisten niet dat hun kinderen luizen hadden of deden er niks aan en dan heb jij het zo weer. Er werd pas veel later wat door school gedaan, die gingen toen controleren en toen was het bij mij ook over.