Pijn onderbuik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 08:53

@Simodi; Ik ken het hele PDS en eten/stress gerelateerde dingen weet gelukkig ook waar mijn lichaam slecht op reageert. Ik kan bijvoorbeeld heel slecht tegen heel vet eten als sate, of heel pittige dingen hoef ik ook niet te eten want dan slaan mijn darmen op tilt en ben ik de dag erna ziek. Brood kan ik gelukkig wel verdragen, maar dat eet ik niet zo heel veel. :)

Ik zal het eens aankaarten bij de huisarts van die endometriose. Het is de tweede keer in een half jaar dat ik een doorbraakbloeding had, maar de huisarts wijt dat aan doorslikken van de pil.

Overigens toch nog eens nagedacht over wat @marlie85 zei over mijn blaas. Ik heb geen pijn bij het plassen oid, maar zag wel dat mijn urine heel donker is vanochtend, roodgeelsig, maar meer heel donkergeel (terwijl ik genoeg drink) en sterk ruikt.

Ik ga maandag bellen voor een afspraak in elk geval

Grapjasjes12

Re: Pijn onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:06

Iedereen z'n ochtendurine is donker en sterkruikend. Als dat de rest van de dag ook zo is, dan is er wel iets mis.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 09:09

phormicola schreef:
Iedereen z'n ochtendurine is donker en sterkruikend. Als dat de rest van de dag ook zo is, dan is er wel iets mis.

Ik ga het even in de gaten houden in de loop van de dag :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 10:28

Ik kom net terug van de huisarts en krijg een echo. Had de plaatsvervangend arts en zij denkt dat het niet aan mijn darmen ligt. Mag de week erna terugkomen voor de uitslag, dus ik ben benieuwd. Hopelijk vinden ze niks ernstigs.
Laatst bijgewerkt door Limitless op 10-03-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:43

Oke fijn dat je een echo krijgt! Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 11:00

Even een update, vanochtend wakker met meer pijn dan de afgelopen dagen, kon niet rechtop staan erdoor. Inmiddels gaat het wel weer ietsje. Ook heb ik de echo vanochtend gehad en degene die de echo maakte zei dat mijn nieren iets opgezet waren maar dat dit waarschijnlijk door mijn ontzettend volle blaas kwam (dat moest voor het onderzoek) Verder was alles gezond zover zij kon zien qua baarmoeder en eierstokken. Naar de darmen kon ze niet echt kijken. Buikpijn is er echter nog steeds en krijg dinsdag bij mijn huisarts de uitslagte horen, maar dat zij niks kon zien laat mij afvragen waar het dan wel van komt als hier niks uitkomt. Ook voor de zekerheid maar een zwangerschapstestje gedaan zojuist maar die gaf negatief aan.. Wordt er niet beter op zo :\

edit: daarnaast zat er een klein beetje vocht in mijn onderbuik, maar ook dat was normaal

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:25

Wisselt je pijn ook af van links naar rechts? Of is het continue op dezelfde plek? Ik denk nog steeds aan een nierbekkenontsteking, heb toen zelf ook een echo gehad omdat ze bang waren voor nierstenen, maar die waren niet te zien en toen kwam de conclusie nierbekkenontsteking eruit

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:26

Darmen kan je niet (goed) weergeven met echografie, in enkele gevallen met een lineaire transducer en dan nog altijd lastig... Eierstokken kan je meestal (bij de meeste mensen) ook niet goed in beeld brengen, alleen met een inwendige echo.

Ook vraag ik me af of de echo door een radioloog gemaakt is of door een echografist/MBB'er?

Maar dat ze niets kunnen vinden wil niet zeggen dat er niets is, bij mij waren tot 2 weken terug ALLE onderzoeken negatief. En dan doel ik op MRI, CT, tig echo's, röntgenfoto's, bloedonderzoeken, endoscopiën, etc., etc.

Twee weken terug is er dus uiteindelijk (sinds begin augustus 2013) wel iets uitgekomen, door middel van een onderzoek met markers. Bij mij werd het in eerste instantie gegooid op PDS...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 07:59

Mijn pijn wisselt zich wel af @Liselot, maar het zit meestal in het midden.

@Quir, het was gewoon iemand die de echo maakte en verslag daarvan moet doen aan de huisarts. Ik ben benieuwd dinsdag, wat ze verder willen gaan doen. Heb nu ook weer erger, vlak onder mijn navel. Hoogst irritant.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:13

Gewoon iemand die een echo maakt, haha. Dat denk ik niet, maar MBB'er/echografist mag helemaal niets zeggen (zelfs niet als het zó duidelijk is wat het is, bijvoorbeeld levermetastasen zijn heel duidelijk en niet te missen, toch mag je dat nooit zeggen). Radioloog mag wel wat meer zeggen tijdens het onderzoek.

Ik studeer richting de medische beeldvorming, vandaar.

Vlak onder de navel klinkt meer problemen met baarmoeder/eierstokken of blaas oid, darmen zit vaak iets meer naar links of rechts en nieren aan de zijkant en rug.

Vraag me wel af, is er mogelijkheid dat je zwanger kan zijn? Buitenbaarmoederlijke zwangerschap hoeft namelijk op een test niet positief te zijn. Vaak omdat de pijn er véél eerder is dan je normaal de test zou doen of kunnen doen. Alhoewel ook dat vaak meer naar links of rechts uitstraalt.

Heel veel succes dinsdag, hoop dat er snel wat uit komt! Weet hoe frustrerend het kan zijn dat je veel pijn hebt, maar er helemaal niets gevonden wordt.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 09:10

Ja nee maar ik wist niet wat diegene heet. Ze liet niet veel los, behalve dat 'het er prima uitzag.' Mijn nieren bekeek ze wel extreem uitvoerig had ik het idee, net als mijn eierstokken (ik was nieuwsgierig waar ze zo naar keek en vroeg het haar) en af en toe keek ze een beetje vaag. Maar omdat ze zei dat het er goed uitzag rijmt dat natuurlijk niet echt.

Ik moet eerlijk bekennen dat het gewoon heel erg afwisseld. Het gaat door mijn onderbuik heen, dan links en rechts, dan een kant en dan alleen het midden of gewoon helemaal. Straalt een klein beetje door naar mijn zij en af en toe liezen, maar niet heel erg meestal.

Ik heb twee testen gedaan, beiden negatief. Ik slik de pil heel trouw dus in principe zou het niet mogelijk zijn dat ik zwanger ben.
We zullen het horen dinsdag. Als er niks is gevonden ga ik in elk geval door dwingen voor verder onderzoek, this ain't fun ;(

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:52

Inmiddela weer een paar dagen verder en heb nog steeds zoveel buikpijn. Uitslag gehad: niks te zien. Het was vast mijn prikkelbare darm. Lekker dan.. Het enige wat ze nog had gedaan vanochtend was mijn urine testen en daar bleek suiker in te zitten dus mag morgen vingerprik komen doen..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:27

Balen van de suiker in je urine! !

En het zou leuk zijn als je arts dan eens iets aan/ tegen je prikkelbare darm zou doen (dat kan heel goed, maar de meeste reguliere artsen kunnen/ weten niet hoe).

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:57

Ja dat vond ik ook. Maarja.. Ik vertrouw het niet helemaal. Zeker omdat er suiker in mijn urine zit.. Dadelijk heb ik diabetes ofzo.. Sta ik ook niet het op te wachten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:03

Ik kreeg voor mijn darmen duspatal retard dat werkte bij mij heel goed.
Uiteindelijk bleek zwanger worden de allerbeste oplossing, sindsdien heb ik geen last meer *klopt af*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:38

Limitless schreef:
Ja dat vond ik ook. Maarja.. Ik vertrouw het niet helemaal. Zeker omdat er suiker in mijn urine zit.. Dadelijk heb ik diabetes ofzo.. Sta ik ook niet het op te wachten

Er zijn twee types diabetes. Er is een auto immuun variant, waarbij (snik) je eigen afweersysteem je alvleesklier aanvalt. (Type een - vroger jonge suiker genoemd. )
De andere variant daar kun je in een vroeg stadium nog heel veel tegen doen. Meestal krijg je eerst het advies om 6x op een dag te eten. Daarna bouw je het geleidelijk af naar 2x op een dag, aangevuld (meteen al, dit kun je ook nu al doen met goed fatsoen) 'nuchter bewegen'. Type twee, vroeger ouderdomssuiker genoemd is zeker in het begin omkeerbaar.

En als je huisarts niet echt veel doet tegen prikkelbare darm, (pijnstillers zijn een zegen, maar genezen niets, terwijl de aandoening goed genezen kan)
ga dan naar een goede natuurgeneeskundige.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:24

Ik heb sinds het weekend ook een zeurende pijn. Maar heb het idee dat het bij mij lager zit, meer in de lies bijna ter hoogte van het schaambeen. Ik heb ook het idee dat het bij mij best oppervlakkig is, dus meer direct onder de huid. Heb niet constant last, maar bij het lopen en als ik met mijn benen over elkaar zit. Omdat ik best veel last van mijn spieren heb altijd wacht ik nog even af en ga anders vrijdag naar de dokter. Kan ik direct even voor het uitstrijkje :j

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:03

Pgf vervelend sakkia! Zou een uitstrijkje voor mij ook verstandig zijn?
Overigens mijn suiker was net 5.7 nuchter, goed volgens de assistente. Dokter belt me morgen nog dan zei ze maar ik vraag me af waar die suiker in mijn urine dan af komt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:06

Geen idee, maar ik moet toch nog, dus dan kunnen ze dat direct ook even doen. Lig toch al met mijn broek naar beneden. Bij mij is het trouwens niet echt pijn, maar meer een gevoel?? Geen idee hoe ik het moet uitleggen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:38

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Nouja, zoals het er bij mij nu uitziet ga ik vanavond de hap bellen. Heb gisteren bijna niets gegeten vanwege echt geen honger, vannacht doodziek geweest van de koppijn, misselijkheid en buikpijn en nu voel ik dat mijn zeurende pijn doortrekt vanaf rechtsonder tot net onder mijn ribben. Als dat vanavond nog zo is ga ik het telefoontje van mijn dokter morgen niet meer afwachten. Vind echt dat zij er te makkelijk over doet om dit gewoon op pds af te schuiven terwijl er verder niet echt wat onderzocht is buiten een echo, waar niet naar mijn darmen is gekeken :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:48

Ja het is dat je blindedarm er al uit is anders had ik direct geroepen dat dit het zou kunnen zijn.

Ik zou zeker wel even een uitstrijkje laten maken. Ik heb eens (was toen dezelfde leeftijd als jij) een keer een enorm opgezetten buik gehad en enorme pijn. Maar mijn darmen waren leeg en was verder niks mee aan de hand. Dus toen uitstrijkje laten doen bij een gyn, maar zag er toen allemaal keurig uit weet ik nog.
Buikpijn bleek ook te komen van een spierbloeding.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:50

Misschien heb ik er twee :+
Spierbloeding, dat lijkt me nou ook niet echt heel fijn := Maar ik las dus dat ze alleen PDS mogen vaststellen als andere opties helemaal zijn uitgesloten, en dat is nu niet echt gebeurd. Nouja, we zullen zien. Hoelang heb je last gehad van die spierbloeding?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:52

Paar dagen, maar ik had ook een duidelijke zwelling in mijn onderbuik ;) Maar was verder helemaal ni et ziek o.i.d. Ik begrijp nu van jou, dat je eigenlijk zoveel pijn hebt dat je niet meer fatsoenlijk eet en er dus wel ziek van bent.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:56

Gisteren was het vooral erg op school. Volgens klasgenoten was ik lijkbleek en had toen ook echt de hele tijd bloedheet, flinke buikpijn en voelde me ontzettend zwak (waarschijnlijk omdat ik bijna niks had gegeten icm niet lekker zijn). Het is nu echt heel zeurend, niet meer zo erg als gisteren gelukkig, maar nog steeds echt niet goed, blah.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:34

Limitless schreef:
ik las dus dat ze alleen PDS mogen vaststellen als andere opties helemaal zijn uitgesloten, en dat is nu niet echt gebeurd.

Dat is idd een manier van doen.
Een andere manier is, om via ontlastingsonderzoek een idee te krijgen. (Bijvoorbeeld: de pH van de inhoud van je darmen. Als dat veel te zuur zou blijken, is het logisch dat je darmslijmvlies zeer gaat doen. Dmv darmflora kun je de pH beïnvloeden en doorgaans stopt de pijn dan na enige tijd.)