Heb "veel" beginnertjes (gehad) die ook last kregen van hun buik/middenrif/zij. En ja ademhaling is in het begin nog soms een probleem
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Celine_Famke schreef:Bedankt voor alle tips/ herkenningen oid! Ben blij dat meerdere mensen het hebben of herkennen.
Alleen ik heb het nu zeg maar ook nog steeds, nu ik eigenlijk gewoon 'rust'. Als ik bepaalde bewegingen maak voel ik een stekende pijn. En als ik op de plek druk ook. Kan het dan alsnog aan het zuurstof gebrek liggen met hardlopen?
nutts schreef:Celine_Famke schreef:Bedankt voor alle tips/ herkenningen oid! Ben blij dat meerdere mensen het hebben of herkennen.
Alleen ik heb het nu zeg maar ook nog steeds, nu ik eigenlijk gewoon 'rust'. Als ik bepaalde bewegingen maak voel ik een stekende pijn. En als ik op de plek druk ook. Kan het dan alsnog aan het zuurstof gebrek liggen met hardlopen?
Misschien je blindedarm kan soms opeens opspelen en dan blijven zeuren. Zou het na laten kijken
franka75 schreef:Ja volgens mij is dat je milt dan moet je ff minderen. Tot het wegtrekt en dan gaat het wel meestal wel weer. afhankelijk van hoe laag het zit, bij je onderbroek rand is je blindedarm
Femek2902 schreef:(Ik ben geen dokter oid, dit zijn gewoon logisch beredeneerde uitspraken, dus ik kan er echt totaal naast zitten.)
Rechts vlak onder je ribben kan toch ook je lever zijn? Die zit onder je ribben maar je kan heb voelen als je onder je ribben duwt. (Niet te hard doen, doet pijn xD ) Ik denk dat je daar wel langer last van kan hebben.
Misschien komt het idd doordat je te weinig drinkt en je lever dan de afvalstoffen die vrijkomen niet goed kan verwerken?
Ik zou dus eerst proberen om wat meer te drinken, ook omdat je deze klachten heb gehad terwijl het erg warm weer was of warmer dan je gewend was. En dan in combinatie met een hogere inspanning dan normaal. Waardoor je dus meer afvalstoffen hebt en meer vocht nodig hebt, maar die vocht is niet ter beschikking.
Als dat niet helpt zou ik wel naar de dokter gaan, omdat je ook aangeeft dat je er langer last van houdt!
na de paardrijles, daar ongeveer spier/weefsel had gescheurd (komt meestal door hard hoesten).