Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:23

Kun je geen staatsexamen doen? http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... xamen.html

Ik heb ook zo'n treurige schoolcarrière gehad (van vwo naar havo naar mavo naar havo) en ten slotte zelf (zonder begeleiding) staatsexamen VWO gedaan, omdat ik naar de universiteit wilde. Vond het wel fijn. Gewoon de eisen halen (toen in een boekje), tweedehands schoolboeken kopen en leren in je eigen tempo.

Dit afgezien van je klachten natuurlijk.

Mijn dochter heeft ook enrstige slaapproblemen. Ze heeft ADHD. Zij neetm per uu dat ze wil slapen 0,1 mg melatonine, dat helpt haar goed om door te slapen.

Heb je geen slaapapneu? ('t is maar een vraag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:36

Nee dit heb ik niet, en ik ga even informeren, dankjewel voor de info!

Dan nog zal ik dit thuis moeten doen en hiervoor heb ik die uitzondering nodig.

Edit: Hiervoor heb je dus nog bepaalde vooropleidingen nodig die ik niet heb.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:49

Misschien niet; ik weet niet of het harde eisen zijn. Ik had havo gedaan zonder wiskunde, omdat ik dat op school vreselijk vond, maar wilde staatsexamen VWO doen met wiskunde, omdat ik psychologie wilde studeren en daarvoor was dat nodig. Ben begonnen met de boeken van de brugklas en heb zo alle boeken doorgewerkt tot VWO-6 (zonder school en destijds ook zonder internet). Ook niet erg officieel.

Overigens, er staat:
Verschillen staatsexamen en landelijk examen

Het staatsexamen verschilt van het landelijk examen, omdat:

u geen vooropleiding nodig heeft om deel te nemen aan het staatsexamen;
u niet naar school gaat en geen lessen volgt;
u zelf verantwoordelijk bent voor de voorbereiding op het examen;
u niet in alle vakken examen hoeft te doen;
u college-examens heeft in plaats van schoolexamens.

Anoniem

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:23

Oh ik lees erover heen sorry, dan nog moeten wij dit zelf gaan betalen en moet leerplicht hier toestemming voor geven met een lichamelijke verklaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:07

Stop nu eerst maar eens om je druk over het geld te maken, desnoods een baantje voor de zaterdag zoeken en zorg eerst maar eens dat je weer naar de huisarts gaat en daarna kun je over je opleiding/school nadenken. Zoals je nu bent qua gezondheid haal je helemaal niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:34

Ja maar uiteindelijk komt het daar wel op neer, en met mijn baantje op de zaterdag ga ik niet even 5000 euro toveren ;)

Ook kan ik niet aan mijn gezondheid denken op het moment doordat leerplicht zit te drammen dat ik gewoon naar school toe moet.

Edit; Ik ga ook indd de huisarts afwachten en kijken wat daarna komt, ik heb de tips opgeschreven die ik zeker met hem wil bespreken :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:51

mis nog 1 dingetje in het verhaal, ben je aan de pil?
Ik ben nu 10 jaar aan de pil, altijd microgonon 30 gehad. vrijwel geen klachten.
3 jaar geleden werd die opeens niet meer gegeven en begon ik met een andere pil, de 3 ergste jaren van mijn leven, was altijd ziek, vreemde hoofdpijn, duizelig, extreem lage bloeddruk, stemmingswisselingen, moe!, geen eetlust en werkelijk nergens zin in / depressief.
was het zo zat, ben ook binnenstebuiten gekeerd in het ziekenhuis maar alles was goed.

zat in de stopweek van de pil en was daarna een week doodziek met braken dus hele week geen pil geslikt. na een paar dagen stopte de duizelingen, link gelegd naar de pil die ik bij slikken meteen weer kwijt moest ivm maagkramp, bijwerkingen opgezocht, en schrok best wel, had vrijwel alles wat niet veel voorkomend was maar wel kon....
ben nu 3 maanden gestopt met de pil en man, voel me weer normaal voor het eerst in 3 jaar!!

weet niet of je anticonceptie gebruikt en zo ja welke, maar misschien dat je daar eens een maand mee kan stoppen, het heeft mij echt 2 jaar van mijn leven gekost met veeeeel doktersbezoeken, psychologen enzenzenz, dat kleine gele rottabletje was dus DE boosdoener..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:10

De enige regel waar je mbt leren mee te maken hebt is dat je een startkwalificatie moet zien te krijgen.
De rest is gewoon te overleggen met de leerplichtambtenaar. (Tuurlijk heeft het vavo regels, maar dat is in feite bijzaak. Je mocht over begreep ik van mavo 3 naar mavo 4 - nou, dat deze school zich aanstelt en dat je naar m3 moest is heel naar, maar verder is het aanstellerij. Je bent klaar voor m4 en kan veel meer.
(Mits je lichaam meewerkt. )
Als je op basis daarvan het gesprek dan wel de onderhandelingen ingaat met de leerplichtambtenaar, loopt het doorgaans wel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:23

Ik slik de pil ja, hiermee kwam mijn huisarts ook, ik ben hier toen 2 maanden mee gestopt maar merkte helaas geen verschil. Dus deze slik ik gewoon weer.

Ik hoop indd dat we iets met het vavo kunnen regelen dat dit gewoon mogelijk is. Ik snap dat het hun ook demotiveerd dat ik me dit jaar niet van mijn beste kant heb laten zien maar ze zouden me op zijn minst een kans kunnen geven. Mijn moeder ging morgen even mailen als ik het goed heb :).

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:30

pff was mijn huisarts er maar mee gekomen ipv 3 jaar allemaal enge onderzoeken... wel fijn dat dat uitgesloten is, hopelijk komt er nog eens een diagnose. succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:31

Ja nu ik het zo hoor indd wel slim.

Dankjewel in ieder geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:28

Hallo,

Al even logt het topic weer stil.

Maar vandaag bij de huisarts geweest, weer bloedonderzoek, nu ook op Lyme. Komt dit eruit is het al snel opgelost natuurlijk. En anders wilt hij me doorsturen naar een kinderarts (tot 21 jaar) om daarmee nieuwe wegen te openen en eventueel een traject in te gaan dat ik hier goed mee leer leven/omgaan.

Groetjes

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:11

Mocht er Lyme uitkomen(helaas word het vaak niet gevonden, als de eerste(goedkope test) aangeeft dat je het hebt dan komt er een duurdere test) onderschat het dan niet, zo gemakkelijk komen de meeste mensen er niet af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:36

Nouja, ik krijg een simpele bloedtest. Komt het er niet uit dan wil hij er dus niet verder op induiken want hij beweert dat ze in het bloed de anti stoffen ertegen moeten vinden anders heb je het niet. Heel simpel.

En maakt me niet uit ook al loop ik er 20 jaar mee, ik weet dat wat ik heb. Dat is nu gewoon allemaal onzeker. :)

In ieder geval bedankt!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:05

Beloven schreef:
Nouja, ik krijg een simpele bloedtest. Komt het er niet uit dan wil hij er dus niet verder op induiken want hij beweert dat ze in het bloed de anti stoffen ertegen moeten vinden anders heb je het niet. Heel simpel.

En maakt me niet uit ook al loop ik er 20 jaar mee, ik weet dat wat ik heb. Dat is nu gewoon allemaal onzeker. :)

In ieder geval bedankt!

Helaas. Is wat je arts zegt onjuist. Het is bekend (zoeken in literatuur) dat mensen wel degelijk een besmetting hebben opgelopen zonder dat dit in het bloed waarneembaar was.
Ik heb zelf iemand gekend die ook stad en land heeft afgelopen, notabene een tekenbeet had opgelopen, dus lyme was verdachte nr. 1... maar niet aantoonbaar in het bloed. Werd dus niets aan gedaan.
Jaren later is er alsnog een AB anti lymekuur gegeven... en ze knapte op.
Het is dus mogelijk. Denk dat je niet de mogelijkheid moet uitsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:09

Ik wou er niet zo op door drammen aangezien hij dat dus beweerde dat je lichaam perse antistoffen ervoor moet gaan aanmaken en die in je bloed te vinden moeten zijn en de rest spookverhalen zijn..

Nu kan ik altijd nog doorvragen of eventueel een andere huisarts (zitten er nog 3 ofzo).

Dankjewel voor de tip!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:16

Krijg je ook genoeg vitamines van alles binnen? Genoeg ijzer?
hier heb ik een hele tijd last van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:17

Alle vitamines zijn bij mij op orde, ook eet ik regelmatig fruit en slik ik ijzerpillen :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:39

Beloven schreef:
Ik wou er niet zo op door drammen aangezien hij dat dus beweerde dat je lichaam perse antistoffen ervoor moet gaan aanmaken en die in je bloed te vinden moeten zijn en de rest spookverhalen zijn..

Nu kan ik altijd nog doorvragen of eventueel een andere huisarts (zitten er nog 3 ofzo).

Dankjewel voor de tip!

Graag gedaan.
Het staat trouwens ook duidelijk beschreven op deze site:

http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=32

Het kan dus zo zijn dat je geen antistoffen meer aanmaakt (wel gehad hebt) maar de ziekte zelf niet genezen is. Ik zeg niet dat het zo is hoor.. maar hou het gewoon in je achterhoofd. Lyme kan voor zoveel ziektebeelden zorgen.