Veel zweten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:14

Mioux schreef:
@steffiee en als je een afspraak maakt met je huisarts? (die dit echt niet voor de eerste keer ziet hoor en zeker niet de laatste) en overlegd? Misschien kan hij ontdekken wat het bij jouw zo actief maakt en samen een oplossing zoeken ?

Vind het wel een goed idee. Ga vanmiddag een afspraak maken!
Bedankt!! :j

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:14

Klinkt bekend! Erg vervelend :j Probeer een beetje te experimenteren met verschillende soorten deodorant, sommige werken bij de een beter dan bij de ander. Bij mij bleek een roller van nivea dry het allerbeste te werken, terwijl ik ook allemaal dure speciale middeltjes geprobeerd heb.
Bij mij bleek het ook door de pil te komen! Ik heb er drie jaar lang last van gehad, ik stopte met de pil en het was in twee weken over. Ik slik nu weer een andere pil en nu zweet ik weer ietsjes meer dan helemaal zonder, maar niet te vergelijken met eerst. Het heeft bij mij lang geduurd voordat ik er achter was dat het door de pil kwam, omdat iedereen zei dat het aan de leeftijd lag en ik er wel overheen zou groeien...
En anders toch even langs de huisarts.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:16

Sanned schreef:
Klinkt bekend! Erg vervelend :j Probeer een beetje te experimenteren met verschillende soorten deodorant, sommige werken bij de een beter dan bij de ander. Bij mij bleek een roller van nivea dry het allerbeste te werken, terwijl ik ook allemaal dure speciale middeltjes geprobeerd heb.
Bij mij bleek het ook door de pil te komen! Ik heb er drie jaar lang last van gehad, ik stopte met de pil en het was in twee weken over. Ik slik nu weer een andere pil en nu zweet ik weer ietsjes meer dan helemaal zonder, maar niet te vergelijken met eerst. Het heeft bij mij lang geduurd voordat ik er achter was dat het door de pil kwam, omdat iedereen zei dat het aan de leeftijd lag en ik er wel overheen zou groeien...
En anders toch even langs de huisarts.

Ik heb met deodorant veel verschillende dingen geprobeerd (de dure speciale middeltjes nog niet). En tot nu toe eigenlijk nog niet echt een gevonden die naar mijn doen goed en fijn werkt.
Dat met de pil, ik weet niet of het daar echt door zal komen, aangezien ik het voor ik de pil ging gebruiken ook al had...

Bedankt voor je tips!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:16

Janneke2 schreef:
Meestal is hyperhidrosis op te lossen door een manueel therapeut.

Ik zeg het even uit mijn hoofd, maar doorgaans staat je 7e borstwervel scheef. (Enfin, dat voelt zo iemand snel genoeg.) Als je hele rug weer in orde is, inclusief die 7e thorax, dan stopt het zweten doorgaans vanzelf.

Sucses!

Mag ik zeggen dat ik hier niet zo heel veel van snap :+

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:17

FemkeUtah schreef:
Odorex hoor ik vaker idd dat dat echt goed helpt, maar je het niet te veel achter elkaar moet gebruiken omdat je dan iritatie krijgt! En ook niet op niet op een net geschoren oksel deppen

Zelf gebruik ik dat niet maar wel odorex deo, vind hem ideaal! Ik spuit na het douche en wacht tot het helemaal is opgedroogd en doe dan pas me t-shirt aan! +:)+

Kan je die gewoon bij de kruidvat halen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:17

Ik heb hier ook last van en het is eigenlijk niks om je voor te schamen, maar snap je heel goed ;)
Ik gebruik een goede deo, maar sowieso stink ik eigenlijk niet. Als dat al een keer voorkomt, ligt dat meestal aan de kleding die ik op dat moment aan heb. Is het een basis shirtje is (heb altijd die van de HEMA, zitten goed en goedkoop) gooi ik ze gewoon weg en koop een nieuwe.

Ik gebruik soms ook Odorex, maar heel goed is het niet voor je, dus dat doe ik alleen als ik iets belangrijks heb, bijvoorbeeld als ik moet presenteren of een concert heb met de muziek. En bijvoorbeeld morgen heb ik een eerste afspraak bij de fysio. Ik ben dan toch altijd een beetje zenuwachtig en dat maakt het nog erger, dus dan doe ik het ook. Het geef me net even een wat zekerder gevoel. Kan best zijn dat ik het de volgende keren niet weer gebruik.

Als je het echt heel erg vervelend vind zou ik eens een afspraak maken met de huisarts om te kijken wat die voor je kan betekenen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er onzeker door voelt en dat je er graag iets aan wilt doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:17

bedoelde niet dat het daardoor kwam he steffiee ;) maar sommige pillen bevatten hormonen die kunnen helpen om je zweten te verminderen door hormoonsamenstelling, dus meer helpen verkomen en minderen als het aanrichten van,dat bedoelde ik. Daarom is het beste gewoon even met je arts erover hebben,bij de 1 komt het daardoor de ander weer door een ander iets

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:19

Mioux schreef:
bedoelde niet dat het daardoor kwam he steffiee ;) maar sommige pillen bevatten hormonen die kunnen helpen om je zweten te verminderen door hormoonsamenstelling, dus meer helpen verkomen en minderen als het aanrichten van,dat bedoelde ik. Daarom is het beste gewoon even met je arts erover hebben,bij de 1 komt het daardoor de ander weer door een ander iets

Aha, op die manier!
Het kan dus eigenlijk verschillende oorzaken hebben?

SAKKIA

Re: Veel zweten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:20

Ja soms is het ook gewoon aanleg. De ene mense zweet gewoon meer dan de andere.
Mijn vriend zweet bijvoorbeeld echt haast niet. Ook niet altijd het 30 graden is, dat lijkt me dan ook weer niet helemaal goed, maar fijn is het wel want je hebt nooit last van klotsende oksels :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:28

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:29

Steffiee_ schreef:
FemkeUtah schreef:
Odorex hoor ik vaker idd dat dat echt goed helpt, maar je het niet te veel achter elkaar moet gebruiken omdat je dan iritatie krijgt! En ook niet op niet op een net geschoren oksel deppen

Zelf gebruik ik dat niet maar wel odorex deo, vind hem ideaal! Ik spuit na het douche en wacht tot het helemaal is opgedroogd en doe dan pas me t-shirt aan! +:)+

Kan je die gewoon bij de kruidvat halen?

Ja, zowel de deo als odorex staat gewoon bij de deo's!
Een vierkant doosje, met een glazen flesje erin.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:42

Steffiee_ schreef:
Janneke2 schreef:
Meestal is hyperhidrosis op te lossen door een manueel therapeut.

Ik zeg het even uit mijn hoofd, maar doorgaans staat je 7e borstwervel scheef. (Enfin, dat voelt zo iemand snel genoeg.) Als je hele rug weer in orde is, inclusief die 7e thorax, dan stopt het zweten doorgaans vanzelf.

Sucses!

Mag ik zeggen dat ik hier niet zo heel veel van snap :+

Tuurlijk mag je dit zeggen...!
Dan ben ik gewoon niet duidelijk geweest. :oo

Je borstkas (thorax, in potjeslatijn) bestaat uit ribben, een borstbeen en een deel van je wervelkolom. (Voor het gemak zijn die ribben en wevels genummerd: 1 is bovenaan, 12 onderaan - 7 is dus in het midden.)

Voor je wervelkolom geldt, dat alle wervels keurig boven op elkaar horen te staan - maar dat dus niet altijd doen.
En door je wervelkolom lopen allerlei zenuwen - en als er een wervel scheef staat, geeft dat gedoe mbt. die zenuw. (Ik stel het me altijd voor als een telefoondraad, endat je gebrom oid. hoort tijdens het telefoneren: de zenuw werkt niet correct.)

En als nummer 7 scheef staat, dan gaan mensen doorgaans fiks zweten. Is de scheefstand opgelost, is het leed gauw geleden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:51

Botox! De ideale oplossing. De behandeling is niet zo fijn, maar het helpt echt.

Jarenlang had ik last van zweet. Zoveel en zo erg dat mijn kleding gewoon rook en stonk. Sinds ik een paar maanden geleden naar de dermatoloog ben geweest en de injecties heb gekregen ben ik zweetvrij. Helaas word het maar 2 keer per jaar vergoed.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:55

purny schreef:
Botox! De ideale oplossing. De behandeling is niet zo fijn, maar het helpt echt.

Jarenlang had ik last van zweet. Zoveel en zo erg dat mijn kleding gewoon rook en stonk. Sinds ik een paar maanden geleden naar de dermatoloog ben geweest en de injecties heb gekregen ben ik zweetvrij. Helaas word het maar 2 keer per jaar vergoed.

Is het niet ontzettend pijnlijk? Dat is het gene wat mij een beetje afdwaalt van die botoxbehandeling..

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:56

Heb zojuist Lady Speed Stick Shower Fresh (Invisible Dry) besteld, voor 6,95 kan ik dat wel proberen! :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:58

Steffiee_ schreef:
purny schreef:

Is het niet ontzettend pijnlijk? Dat is het gene wat mij een beetje afdwaalt van die botoxbehandeling..

Het is best pijnlijk, ik krijg 25 prikken links en 25 prikken rechts. Maar het resultaat is goed.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:00

Steffiee_ schreef:
purny schreef:

Het is best pijnlijk, ik krijg 25 prikken links en 25 prikken rechts. Maar het resultaat is goed.[/quote]

Jeetje... Dat is volgens mij niet niks...
Dat wordt toch wel plan Z als ik echt geen raad meer weet..
Wel balen dat het maar 2 keer per jaar vergoed wordt.
Kan je mij wat meer info sturen via pb?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:10

Ik heb een best prijzige deo maar hij helpt bij mij wel goed. Ik had ook enorme plekken altijd maar dat is echt veel minder geworden en ruiken doe je al helemaal niet. Ik heb de Rexona maximun protection. Best prijzig maar werkt echt. :j
Wel oppassen met stoffen waarin je snel gaat zweten of qua kleuren. Grijs heb ik bijvoorbeeld niet eens veel in mijn kast.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:12

Botox spuiten :) Doet mijn vriend ook, behalve dat het niet leuk is om met zulke plekken onder je oksels rond te lopen droeg hij altijd veel zwart, geblokte kleding en eerhm zwart... Nu hij er geen last meer van heeft draag hij vrolijke kleding!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:13

Ik heb dit zelfde probleem gehad. Zelfs na de douche, rook ik nog naar zweet, en brak het zweet me alweer uit. Ik ben hiervoor naar de dokter gegaan, en die heeft me spul mee gegeven wat niet werkte. Dit uiteraard, nadat ik had aangegeven dat de standaard spullen van de drogst niet werken. Uit eindelijk ben ik doorverwezen naar de dermatoloog. En die hebben mij verder bahandeld. Ik heb een botox behandeling gehad. en moet zeggen; HALLELUJAH... Met wat spul van hun voor de geur, hoef ik daar niet meer onzeker over te zijn!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:18

Ambiiee schreef:
Ik heb dit zelfde probleem gehad. Zelfs na de douche, rook ik nog naar zweet, en brak het zweet me alweer uit. Ik ben hiervoor naar de dokter gegaan, en die heeft me spul mee gegeven wat niet werkte. Dit uiteraard, nadat ik had aangegeven dat de standaard spullen van de drogst niet werken. Uit eindelijk ben ik doorverwezen naar de dermatoloog. En die hebben mij verder bahandeld. Ik heb een botox behandeling gehad. en moet zeggen; HALLELUJAH... Met wat spul van hun voor de geur, hoef ik daar niet meer onzeker over te zijn!

En dat werd/word twee keer in het jaar vergoed?
Hoe vaak kom je terug voor herhaling?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:21

Huuu - 12 pijnlijke spuiten en dat een paar keer per jaar.

Behandelingen van een manuele ats of therapeut zijn vrijwel pijnloos en helpen langdurig.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:29

Ik zweer bij Rexona maximum protection!
Om de zoveel tijd is deze in de reclame bij Kruidvat en Trekpleister voor 5 euro.
Dan koop ik een voorraadje en doe met 1 zo'n Rexona ongeveer 2 a 3 maanden.
Verder draag ik van alles weer.
En het irriteert niet op een pasgeschoren oksel.

Botox en scheve wervel had ik nog nooit gehoord?
Hm weer iets geleerd!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:32

Op de middelbare school zweette ik ook altijd énorm. Schaamde me rot. Ik ben naar de dokter geweest, maar alle middeltjes die ik kreeg werkten niet. Nu gebruik ik odorex en dat werkt perfect! Ik doe het maar 3/4 keer per week na het douchen op en ik zweet niet meer onder mijn oksels.
Deze gebruik ik: http://www.drogisterijknaller.nl/570-64 ... -30-ml.jpg
Is voor maar 4 euro ofzo bij de kruidvat enzo te halen!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:45

Denk dat ik vanmiddag toch maar even naar de kruidvat ga! :)
Odorex proberen, en dat Lady Speed Stick Shower Fresh (Invisible Dry) ding ook :)!

Bedankt voor alle reacties!