Rugproblemen, zwangerschap en bevalling ---> ervaringen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:38

op dit moment nog lang geen kinderen :')

maar wel een puntje voor me zelf om te weten, heb mijn onderste wervels gebroken gehad.
en als ik ongesteld ben verga ik al van de pijn omdat het door trekt in mijn rug -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:31

Joanne1987 schreef:
Lous schreef:
Tillen vanuit de benen,gewoon met de armen,maar als iets zwaar is gebruik ik daarbij automatisch mijn buikspieren. Werd toen na mijn eerste hernia ook aangeraden. Buikspieren zijn dan ook wat ze zeggen een corset voor je rug.

Maar mijn schoonzus zei dat je tijdens je zwangerschap je buikspieren niet mag gebruiken.

Maar goed. Wat is dan handig om schade aan je rug te voorkomen?

Heb je al snel weer een punt, tijdens de zs mag je niet (te) zwaar tillen dus zul je automatisch die buikspieren minder aanspannen ;)

Dat geldt alleen voor de laatste 3 maanden, en dan nog wat het lichaam aangeeft.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:34

Bij ons in de informatie folders werd de gehele zs afgeraden (te) zwaar te tillen
En ineen andere post geef ik ook aan dat dat in andere gradaties geldt als je meer gewend bent

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 05:42

Ik had na een val van mijn paard en een gebarsten wervel al rug- en bekkenpijn voor mijn zwangerschap. Het werd bij mij een heel stuk erger. Naar het einde toe kon ik haast niets meer.

Maar achteraf bekeken had ik het beter anders kunnen aanpakken en dan was het waarschijnlijk een stuk minder erg geweest. Mijn tips:

- Let op je gewicht! Ik was veel te veel bijgekomen, wel 20 kg, en iedere kilo is extra belasting voor je rug. Nu ze er weer af zijn voel ik me een ander mens. Volgende keer ga ik veel beter opletten qua voeding.
- Blijf sporten. Voordat ik zwanger werd deed ik qua sport alleen paardrijden, en daarmee moest ik per direct stoppen van de VLK. Ik heb mijn hele zwangerschap lang niet gesport en natuurlijk waren mijn rugspieren helemaal verslapt op het eind. Als ik zwangerschapsyoga, zwemmen oid gedaan had zouden mijn spieren sterker geweest zijn en had ik waarschijnlijk ook niet zoveel pijn gehad.

Brainless

Re: Rugproblemen, zwangerschap en bevalling ---> ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:35

Hoezo moest je direct met paardrijden stoppen?
Had je gelijk veel klachten van je zs?

Lynn_Nikita

Re: Rugproblemen, zwangerschap en bevalling ---> ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 11:41

Wat je bijkomt heeft echt niet alleen met je voeding te maken ik was 23 en 20 kg bijgekomen ( startgewicht van mij 55 kg)
Was vooral veel water wat bij mij, beide keren was ik het gewicht al snel kwijt zonder wat te doen