HELP Bijna ongestelt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:50

Hoop alleen voor je dat je moeder niet zo achterlijk als mijn moeder tompouche ging halen hahahaha om het te vieren :') :')

BrittFelice

elodiexdidi schreef:
wat voel je dan?

Klachten zijn voor overeen anders en ook niet iedereen heeft er evenveel last van. Mijn vriendin voelt er helemaal niets van, en ik heb buikpijn hoofdpijn rugpijn slecht humeur.. Maar als ik dan eenmaal ongesteld ben is het weer weg :) komt wel goed hoor. Praat er anders met je moeder/ tante/ oudere zus over

Anoniem

_Lisaa_ schreef:
Hoop alleen voor je dat je moeder niet zo achterlijk als mijn moeder tompouche ging halen hahahaha om het te vieren :') :')

hahah ik zie het nog best gebeuren :P

BrittFelice

_Lisaa_ schreef:

Daar ben ik dan juist blij mee :') niets is veilig als ik ongesteld ben

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:51

elodiexdidi schreef:
wrm denk je dat ik er niet over praat met me moeder??

Omdat je hier vragen stelt die je eigenlijk wel zou horen te weten, al helemaal als je het er al met je moeder over gehad hebt? :+

PocoGaucha

ik werd het pas toen ik iets van 16 was. Echt geweldig haha. Wees blij als je het nog lang niet wordt :P.

Het is echt niet zo dat meteen heel je broek onder het bloed zit. Dus maak je daar geen zorgen over. Als het gebeurt en je hebt niets bij, gewoon een wc papiertje ertussen doen. En eventueel een vriendin ofzo vragen.

vuurneon

_Lisaa_ schreef:

:')
Daar zit je nou nét op de wachten :')

Ik durfde niets tegen mijn moeder te zeggen, vond het te gênant :o

_Lisaa_

Haha heb ik gelukkig helemaal geen last van k ben ongesteld en dan voel k me net als iedere andere dag geen vreetbuien of krampen of iets haha erg blij mee!

haha nou vond t niet echt geweldig nee k had meer zoiets van uhh mam beter doe je normaal hahaha xd maar ze was zo blij xd
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 03-03-14 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:52

Pearlx schreef:
elodiexdidi schreef:

Omdat je hier vragen stelt die je eigenlijk wel zou horen te weten, al helemaal als je het er al met je moeder over gehad hebt? :+

ik praat er wel eens over maar dan word ik plotseling verlegen ofsoo(ik ben niet z'n held)
en niemand kent mij hier dus vraag ik het hier

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:53

je kunt ook aan je moeder vragen op welke leeftijd zij voor het eerst ongesteld is geworden. meestal wordt jij dan ook op die leeftijd voor het eerst ongesteld. verder is het een kwestie van wennen en een beetje uitvinden wat jij het fijnst vind om te gebruiken ;)

rapunzelx

Als dit soort dingen een knoop in de maag verzorgen (letterlijk & figuurlijk :+ ) denk ik wel dat je moeder er over wilt praten hoor.

Blue_Berry

Kir_Ples schreef:
Helemaal niks.. :)

ik voel genoeg wanneer ik ongesteld wordt :')
rugpijn, buikpijn en een slecht humeur :Y)

op je 13e hoef je helemaal nog niet ongesteld te worden. ik zou er even rustig met je moeder over praten, die kan je veel info geven en je helpen! je kan altijd even op de libresse site of ob site kijken voor extra informatie over menstruatie, tampons en maandverband.

je voelt het meestal aankomen door wat 'aparte' buikpijn en evt. rugpijn, ook altijd slim om een maandverbandje/tampon in je tas te stoppen. gewoon voor het geval dat en altijd handig om bij je te hebben voor als het wel gebeurd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:54

rapunzelx schreef:
Als dit soort dingen een knoop in de maag verzorgen (letterlijk & figuurlijk :+ ) denk ik wel dat je moeder er over wilt praten hoor.

ja klopt

Blue_Berry

_Lisaa_ schreef:

_O- _O-

yanick29

elodiexdidi schreef:
Snollygoster schreef:
Dat is bij iedereen anders, maar je moet er echt niet bang voor zijn :). Ik was voor het eerst ongesteld op mijn 10e, heel erg vroeg dus. Ik wist überhaupt wat "ongesteld" zijn was, dus toen ik 's ochtends naar het toilet ging en al dat bloed zag was het natuurlijk volle paniek :=
Gelukkig heb ik mijn moeder die mij veel raad heeft gegeven, waarom praat jij er niet eens over met je moeder? :)

(me vader en moeder zijn wel vaak werken)

Ik denk niet dat ze bedoelde dat je niet met je moeder praat maar als een advies dat het het handigste is om met je moeder te praten, aangezien zij jou het beste kan helpen.

Goudlokje1

Maak je niet druk! Ik was 16 toen ik voor de eerste keer ongesteld werd en mijn nichtje was 11.. Dus het kan heel verschillend zijn ;)

chocobroodje

vuurneon schreef:
_Lisaa_ schreef:

:')
Daar zit je nou nét op de wachten :')

Ik durfde niets tegen mijn moeder te zeggen, vond het te gênant :o

Ik kreeg 5 gulden van mijn oma >;) _O- :') Lief bedoeld maar ging echt nergens over :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:55

ik denk dat ik genoeg weet
hoe kan ik dit topic verwijderen?

rapunzelx

elodiexdidi schreef:
ik denk dat ik genoeg weet
hoe kan ik dit topic verwijderen?

niet

Snollygoster

elodiexdidi schreef:

(me vader en moeder zijn wel vaak werken)

Jouw moeder heeft dit ook vast meegemaakt hoor, elke volwassen vrouw trouwens. Het is iets heel normaals, en van wie kan je het nu beter helpen dan van je eigen moeder? :)

_Lisaa_ schreef:

Hahaha, die van mij begon bijna te huilen en heeft al d'r vriendinnen die dag opgebeld :')

Benice

Ik vond het eerst ook allemaal erg eng. Bang dat mijn hele broek onder zou zitten enzo... :') Hetvalt allemaal reuze mee en het zal zeker goed zijn om er met je moeder over te praten. Niks om je voor te schamen! (bijna) Alle vrouwen worden ongesteld!

En je zult er dan zelf wel je draai in vinden.

Blue_Berry

chocobroodje schreef:
Ik kreeg 5 gulden van mijn oma >;) _O- :') Lief bedoeld maar ging echt nergens over :P

:') _O-

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:56

Gewoon laten gebeuren.

Toen ik voor het eerst ongesteld werd, op mijn 11de, was mijn moeder net een weekendje weg :') dusja.. Ik snel wat wcpapier in mijn onderbroek gestopt, geen idee wat ik er anders mee moest := mijn pa kwam er achter omdat ie een bebloede onderbroek zag op mijn kamer, s' avonds hadden we een verjaardag en had hij wat maandverband aan mijn tante gevraagt :')

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:56

Zaai schreef:
Ik vond het eerst ook allemaal erg eng. Bang dat mijn hele broek onder zou zitten enzo... :') Hetvalt allemaal reuze mee en het zal zeker goed zijn om er met je moeder over te praten. Niks om je voor te schamen! (bijna) Alle vrouwen worden ongesteld!

Je zou maar een witte broek aanhebben..

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:57

rapunzelx schreef:
Zaai schreef:

Je zou maar een witte broek aanhebben..

dagdag witte onderbroek.. :wave: :=