Oilpulling. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:27

Babootje schreef:
Kokosolie wordt in dit verband veel gebruikt (misschien omdat dat toch nog een beetje aardig smaakt :D )

Ik vind persoonlijk niet dat er heel veel smaak aan zit. Maar op brood komt het aardig overeen met roomboter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 15:27

Babootje

Re: Oilpulling. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 15:30

Maar niemand heeft het dus al daadwerkelijk gedaan...
Is er iemand hier (naast mij) die het wel gaat proberen? Het is wel even volhouden. Je moet minimaal 14 dagen iedere ochtend gedurende 20 minuten met een lepel olie in je mond rondlopen. (Hoop dat ik niet ga braken _O- ).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:32

Ik overweeg het een kans te geven voor mijn tandvlees :j
Geen 20 minuten, 5 minuten vind ik vast al lang genoeg haha en in de avond, anders hoef ik geen ontbijt meer :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:33

Dan heb je over mijn post heen gelezen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:38

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:
In je lichaam stolt dat toch niet, daar is het 37 graden gemiddeld.. En zonnebloemolie (ook koudgeperst) is gewoon vloeibaar..

Nee, het smelt vanaf 21 graden geloof ik.
Maar dat is wel reden om het niet door de gootsteen te willen spoelen. In de wc wordt het waarschijnlijk een dikke prop die het riool in gaat.

Zonnebloemolie lijkt me niet echt heel geschikt hiervoor. Heeft toch niet dezelfde samenstelling als bijvoorbeeld kokosvet. Kokosvet is een zogeheten superfood en heeft erg prettige bijwerkingen. Zo wordt je metabolisme opgedreven. Reden dat schaatsers het gebruiken, ze hebben er lichaamsvet mee verloren waardoor ze minder zwaar zijn en minder weerstand op het ijs hebben. Or so I heard.

Dat is de moeite van het proberen waard, dat kokosvet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 15:38

Plien91 schreef:
Ik heb het een tijd gedaan. Vond het heel vies en kon er niet aan wennen. Toen het ook nog eens 0,0 resultaat gaf ben ik er weer mee gestopt :+

Ah idd, overheen gelezen :o
Vraagje: wat voor soort olie heb je gebruikt en spoelde je ook de volle 20 minuten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:43

_San87_ schreef:

Is het absoluut hoor!
Ga er voor de grap eens wat over opzoeken, onwijs veel leuke 'bijwerkingen'. Je kan het bijna overal voor gebruiken. Ik smeer m'n benen er mee in. Lol
Je kan het in je haar doen. Als dagcreme gebruiken (zit geen UV factor in hoor!!!).
Je kan er zelfs patat in bakken. :') Dat hebben wij nog nooit geprobeerd, maar het schijnt dat het vet veel langer goed blijft dan het gewone vet dat je gebruikt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:51

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Is het absoluut hoor!
Ga er voor de grap eens wat over opzoeken, onwijs veel leuke 'bijwerkingen'. Je kan het bijna overal voor gebruiken. Ik smeer m'n benen er mee in. Lol
Je kan het in je haar doen. Als dagcreme gebruiken (zit geen UV factor in hoor!!!).
Je kan er zelfs patat in bakken. :') Dat hebben wij nog nooit geprobeerd, maar het schijnt dat het vet veel langer goed blijft dan het gewone vet dat je gebruikt.

Kan je dat gewoon bij de supermarkt kopen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:53

_San87_ schreef:
Kan je dat gewoon bij de supermarkt kopen?

Bij sommige supermarkten kan dat, maar is vaak niet de goede. Je kan er het beste voor naar De Tuinen of een speciale drogisterij.
Wij gebruiken de merken Royal Green en G&W.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... KRZH3M-K6g

Je hebt ze in verschillende afmetingen. Wij hebben altijd een bakje van 250 gram en een paar tonnen van 2 tot 2,5 kilo. Daar scheppen we dan uit, verwarmen het in de magnetron of au bain marie. Zodat het in dat bakje gaat smelten en laten het daarna weer stollen.

Niet in de koelkast bewaren :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:56

Janine1990 schreef:
Bij sommige supermarkten kan dat, maar is vaak niet de goede. Je kan er het beste voor naar De Tuinen of een speciale drogisterij.
Wij gebruiken de merken Royal Green en G&W.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... KRZH3M-K6g

Je hebt ze in verschillende afmetingen. Wij hebben altijd een bakje van 250 gram en een paar tonnen van 2 tot 2,5 kilo. Daar scheppen we dan uit, verwarmen het in de magnetron of au bain marie. Zodat het in dat bakje gaat smelten en laten het daarna weer stollen.

Niet in de koelkast bewaren :D

Oeh, nice. Als ik weer in Nederland ben toch maar eens langs De Tuinen :D. Hoe gebruik je het eigenlijk door je eten? Kan je het als vervanging van braadvet/boter gebruiken? Lijkt me wel, toch?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:59

Ik ken meerdere mensen die het doen. Zelf zou ik er geen geduld voor hebben. :o
Maar er komt wel weer een hoop onzin voorbij hoor, stollen van kokosolie?
Dat spul is bij 25 graden hartstikke vloeibaar in je keukenkast.

Koudgeperst en normaal is het verschil dat bij de een chemicaliën en warmte gebruikt word, en koudgeperst niet. Koudgeperst heeft ook geur en die andere niet.

Kokosolie is inderdaad super de duper voor je huid.
Ik heb momenteel best snel een droge huid, en het enige wat ik verdraag is kokosolie, al het andere gaat niet goed, zelfs niet hypoallergene Crematodinges voor eczeempatienten zonder parfum ed.
Smeer het zelf ook op mijn lippen, ik betaalde 8 euro voor een pot van 500 ml hier bij de drogist, koudgeperst. Kan je met goed fatsoen geen goede huidcreme voor kopen! :)
Ik heb inderdaad ook kleine bakjes, ik heb het idd gesmolten in een bakje en dat laten stollen, klaar is je potje lippensmurrie! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:59

_San87_ schreef:
Oeh, nice. Als ik weer in Nederland ben toch maar eens langs De Tuinen :D. Hoe gebruik je het eigenlijk door je eten? Kan je het als vervanging van braadvet/boter gebruiken? Lijkt me wel, toch?

Door het eten door er aardappeltjes of vlees in te bakken.
Het voordeel van dit vet ten opzichte van vele andere vetten is dat er bij verhitting geen chemische processen ontstaan.

Het Voedingscentrum heeft vorig jaar een artikel gepubliceerd dat kokosvet slecht is. Hier een mooie reactie daarop:
http://www.beautygloss.nl/2013/05/24/ko ... t-of-niet/

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:01

Kokosolie schijnt ook zo makkelijk bruikbaar te zijn voor je lichaam, dat het naar energie gaat in plaats van naar vetopslag Janine1990.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:01

moonfish13 schreef:
Ik ken meerdere mensen die het doen. Zelf zou ik er geen geduld voor hebben. :o
Maar er komt wel weer een hoop onzin voorbij hoor, stollen van kokosolie?
Dat spul is bij 25 graden hartstikke vloeibaar in je keukenkast.

Koudgeperst en normaal is het verschil dat bij de een chemicaliën en warmte gebruikt word, en koudgeperst niet. Koudgeperst heeft ook geur en die andere niet.

Kokosolie is inderdaad super de duper voor je huid.
Ik heb momenteel best snel een droge huid, en het enige wat ik verdraag is kokosolie, al het andere gaat niet goed, zelfs niet hypoallergene Crematodinges voor eczeempatienten zonder parfum ed.
Smeer het zelf ook op mijn lippen, ik betaalde 8 euro voor een pot van 500 ml hier bij de drogist, koudgeperst. Kan je met goed fatsoen geen goede huidcreme voor kopen! :)
Ik heb inderdaad ook kleine bakjes, ik heb het idd gesmolten in een bakje en dat laten stollen, klaar is je potje lippensmurrie! :)

Weinig onzin aan hoor... Als je dat spul uitspuugt in je gootsteen en er koud water overheen spoelt... En dat elke dag herhaalt... Bel de loodgieter maar :D Ik neem aan dat je wel eens hebt gezien hoe die leidingen in elkaar zitten?

Mijn kokosvet heeft geen geur???

Wel duur hoor... Wij betalen 20 euro voor twee kilo...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:02

moonfish13 schreef:
Kokosolie schijnt ook zo makkelijk bruikbaar te zijn voor je lichaam, dat het naar energie gaat in plaats van naar vetopslag Janine1990.

Ohja, dat is inderdaad ook waar!
Ach, er zijn zoveel artikelen op internet die het beter uit kunnen leggen dan ik. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:04

Ik heb niets gezegd over de oilpulling zelf, het gaat mij vooral om het stukje stollen in het lichaam.
Ik denk trouwens als je er inderdaad even flink warm water over laat lopen dat er niets mis gaat hoor. :)

Janine, dan is het dus verkregen met behulp van chemicaliën en vaak niet mooie kokosnoten.
Koudgeperst ruikt kokosachtig, niet heel sterk maar het ruikt wel! :)
Ik heb hetzelfde hoor, ik onthoud de zinnige dingen en de rest is het ene oor in andere uit. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:07

Ik heb nog nooit zo'n onzin gelezen zeg..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:10

vuurneon schreef:
Je mag het wel doorslikken :j is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers :') want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)

Nee je mag het niet doorslikken. Door de olie door je mond te spoelen komen er allemaal toxische stoffen die in je mond zitten in de olie terecht. Als je die olie dan doorslikt dan houdt je die toxische stoffen in je lichaam. En dat is nou net de reden waarom mensen doen oil pullen, om die toxische stoffen uit je lichaam te krijgen ! Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... n-een.html

Vuurneon, 5 minuten is te kort. Dat zitten er nog geen ( nog niet voldoende in ieder geval ) toxische stoffen in de olie + speeksel. Maar 5 minuten om mee te beginnen kan natuurlijk best.

En idd niet uitspugen in de wasbak ivm stollen. En dat is geen onzin ;) .
Laatst bijgewerkt door Maris op 02-03-14 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:13

moonfish13 schreef:
Ik heb niets gezegd over de oilpulling zelf, het gaat mij vooral om het stukje stollen in het lichaam.
Ik denk trouwens als je er inderdaad even flink warm water over laat lopen dat er niets mis gaat hoor. :)

Janine, dan is het dus verkregen met behulp van chemicaliën en vaak niet mooie kokosnoten.
Koudgeperst ruikt kokosachtig, niet heel sterk maar het ruikt wel! :)
Ik heb hetzelfde hoor, ik onthoud de zinnige dingen en de rest is het ene oor in andere uit. :')

Dus de olie van Royal Green en G&W is niet goed?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:14

Maris schreef:
vuurneon schreef:
Je mag het wel doorslikken :j is niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers :') want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)

Nee je mag het niet doorslikken. Door de olie door je mond te spoelen komen er allemaal toxische stoffen die in je mond zitten in de olie terecht. Als je die olie dan doorslikt dan houdt je die toxische stoffen in je lichaam. En dat is nou net de reden waarom mensen doen oil pullen, om die toxische stoffen uit je lichaam te krijgen ! Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... n-een.html

Dat doen je lever en je nieren voor je... Ik snap niet zo goed waar die toxische stoffen in de mond dan vandaan moeten komen, trouwens. Als deze echt zo toxisch waren, dan zou je als mens toch al lang de pijp aan Maarten hebben gegeven?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:16

Royal green heeft toch ook gewoon koudgeperste kokosolie ? die is gewoon goed hoor, alleen de ontgeurde versie niet.
Trouwens je hoeft niet perse met kokosolie te spoelen, het kan ook met zonnebloemolie of olijfolie bijvoorbeeld !

San87_ de toxische stoffen zitten vooral na een hele nacht in je mond. Dus het oil pullen kan je hebt beste doen in de ochtend. Door te oil pullen ontzie je dus je lever en nieren etc.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:38

Maris schreef:
Royal green heeft toch ook gewoon koudgeperste kokosolie ? die is gewoon goed hoor, alleen de ontgeurde versie niet.
Trouwens je hoeft niet perse met kokosolie te spoelen, het kan ook met zonnebloemolie of olijfolie bijvoorbeeld !

San87_ de toxische stoffen zitten vooral na een hele nacht in je mond. Dus het oil pullen kan je hebt beste doen in de ochtend. Door te oil pullen ontzie je dus je lever en nieren etc.

Die stoffen slik je gedurende de nacht ook gewoon door, dus wat heeft dat pullen dan voor zin?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:49

met oil pullen maak je je slijmvliezen in je mond en je tanden en tandvlees zelf schoon/schoner....

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:53

Jammer dat er zo negatief over gedaan wordt. Het is ayurvedische 'behandelwijze'. 20 Minuten de olie door de mond laten 'glijden' (niet spoelen) wordt inderdaad aangeraden, maar 5 minuten zou ook al voldoende moeten zijn. Sommigen doen het na elke maaltijd, anderen doen het eens per dag.

Kokos olie is super voor dit soort dingen, omdat het sterk antibacterieel en schimmeldodend werkt. Het is echter NIET de bedoeling om de olie na de behandeling door te slikken, want dan heeft het dus geen zin. Je wilt de stoffen UIT je systeem hebben, niet erin...

Een collega van mij is hier pas mee begonnen, na wat berichten uit de Happinez. Ik zal de volgende keer eens vragen hoe haar dit bevalt en wat voor resultaten merkbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Kala op 02-03-14 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt