Babootje schreef:Kokosolie wordt in dit verband veel gebruikt (misschien omdat dat toch nog een beetje aardig smaakt)
Ik vind persoonlijk niet dat er heel veel smaak aan zit. Maar op brood komt het aardig overeen met roomboter.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). 
Janine1990 schreef:Relaxed schreef:In je lichaam stolt dat toch niet, daar is het 37 graden gemiddeld.. En zonnebloemolie (ook koudgeperst) is gewoon vloeibaar..
Nee, het smelt vanaf 21 graden geloof ik.
Maar dat is wel reden om het niet door de gootsteen te willen spoelen. In de wc wordt het waarschijnlijk een dikke prop die het riool in gaat.
Zonnebloemolie lijkt me niet echt heel geschikt hiervoor. Heeft toch niet dezelfde samenstelling als bijvoorbeeld kokosvet. Kokosvet is een zogeheten superfood en heeft erg prettige bijwerkingen. Zo wordt je metabolisme opgedreven. Reden dat schaatsers het gebruiken, ze hebben er lichaamsvet mee verloren waardoor ze minder zwaar zijn en minder weerstand op het ijs hebben. Or so I heard.
_San87_ schreef:Dat is de moeite van het proberen waard, dat kokosvet.
Dat hebben wij nog nooit geprobeerd, maar het schijnt dat het vet veel langer goed blijft dan het gewone vet dat je gebruikt. Janine1990 schreef:_San87_ schreef:Dat is de moeite van het proberen waard, dat kokosvet.
Is het absoluut hoor!
Ga er voor de grap eens wat over opzoeken, onwijs veel leuke 'bijwerkingen'. Je kan het bijna overal voor gebruiken. Ik smeer m'n benen er mee in. Lol
Je kan het in je haar doen. Als dagcreme gebruiken (zit geen UV factor in hoor!!!).
Je kan er zelfs patat in bakken.Dat hebben wij nog nooit geprobeerd, maar het schijnt dat het vet veel langer goed blijft dan het gewone vet dat je gebruikt.
_San87_ schreef:Kan je dat gewoon bij de supermarkt kopen?
Janine1990 schreef:Bij sommige supermarkten kan dat, maar is vaak niet de goede. Je kan er het beste voor naar De Tuinen of een speciale drogisterij.
Wij gebruiken de merken Royal Green en G&W.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... KRZH3M-K6g
Je hebt ze in verschillende afmetingen. Wij hebben altijd een bakje van 250 gram en een paar tonnen van 2 tot 2,5 kilo. Daar scheppen we dan uit, verwarmen het in de magnetron of au bain marie. Zodat het in dat bakje gaat smelten en laten het daarna weer stollen.
Niet in de koelkast bewaren
. Hoe gebruik je het eigenlijk door je eten? Kan je het als vervanging van braadvet/boter gebruiken? Lijkt me wel, toch?

_San87_ schreef:Oeh, nice. Als ik weer in Nederland ben toch maar eens langs De Tuinen. Hoe gebruik je het eigenlijk door je eten? Kan je het als vervanging van braadvet/boter gebruiken? Lijkt me wel, toch?
moonfish13 schreef:Ik ken meerdere mensen die het doen. Zelf zou ik er geen geduld voor hebben.![]()
Maar er komt wel weer een hoop onzin voorbij hoor, stollen van kokosolie?
Dat spul is bij 25 graden hartstikke vloeibaar in je keukenkast.
Koudgeperst en normaal is het verschil dat bij de een chemicaliën en warmte gebruikt word, en koudgeperst niet. Koudgeperst heeft ook geur en die andere niet.
Kokosolie is inderdaad super de duper voor je huid.
Ik heb momenteel best snel een droge huid, en het enige wat ik verdraag is kokosolie, al het andere gaat niet goed, zelfs niet hypoallergene Crematodinges voor eczeempatienten zonder parfum ed.
Smeer het zelf ook op mijn lippen, ik betaalde 8 euro voor een pot van 500 ml hier bij de drogist, koudgeperst. Kan je met goed fatsoen geen goede huidcreme voor kopen!
Ik heb inderdaad ook kleine bakjes, ik heb het idd gesmolten in een bakje en dat laten stollen, klaar is je potje lippensmurrie!
Ik neem aan dat je wel eens hebt gezien hoe die leidingen in elkaar zitten? 

vuurneon schreef:Je mag het wel doorslikkenis niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
. moonfish13 schreef:Ik heb niets gezegd over de oilpulling zelf, het gaat mij vooral om het stukje stollen in het lichaam.
Ik denk trouwens als je er inderdaad even flink warm water over laat lopen dat er niets mis gaat hoor.
Janine, dan is het dus verkregen met behulp van chemicaliën en vaak niet mooie kokosnoten.
Koudgeperst ruikt kokosachtig, niet heel sterk maar het ruikt wel!
Ik heb hetzelfde hoor, ik onthoud de zinnige dingen en de rest is het ene oor in andere uit.
Maris schreef:vuurneon schreef:Je mag het wel doorslikkenis niets mis mee. Anders zou je nooit meer mogen kauwen en doorslikken immers
want anders krijg je zomaar extra bacteriën in je buik (en laat je lichaam nou net niet kunnen functioneren door de zonder bacteriën)
Nee je mag het niet doorslikken. Door de olie door je mond te spoelen komen er allemaal toxische stoffen die in je mond zitten in de olie terecht. Als je die olie dan doorslikt dan houdt je die toxische stoffen in je lichaam. En dat is nou net de reden waarom mensen doen oil pullen, om die toxische stoffen uit je lichaam te krijgen ! Zie ook http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... n-een.html
Maris schreef:Royal green heeft toch ook gewoon koudgeperste kokosolie ? die is gewoon goed hoor, alleen de ontgeurde versie niet.
Trouwens je hoeft niet perse met kokosolie te spoelen, het kan ook met zonnebloemolie of olijfolie bijvoorbeeld !
San87_ de toxische stoffen zitten vooral na een hele nacht in je mond. Dus het oil pullen kan je hebt beste doen in de ochtend. Door te oil pullen ontzie je dus je lever en nieren etc.