Geloof best dat dat je kraamweek een behoorlijk domper kan geven als zo iemand zo dwars doet.
Heb overigens zelf geen kids, maar ik snap de strekking van de discussie zeer goed (algemeen gezien
). Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Caira schreef:je kunt alleen gepusht worden als je dat laat gebeuren... Beetje zinloos topic dit, laat iedereen in zijn of haar waarde. Als jij niet wilt dat je kraamverzorgster daarover blijft zeuren, dan vervang je haar gewoon. Je hebt een keuze, en gebruik die gewoon.
Brainless schreef:Maar ook bij mij in het ziekenhuis waren ze zo pro borstvoeding dat ik mijn zoon pas mee zou krijgen als hij volledig bij mij dronk.
Nadir schreef:Nou dan zal ik de knuppel maar in het hoenderhok gooien... Ik vind namelijk dat er hier in NL veeeeeeel meer gepusht moet worden om borstvoeding te geven. Er wordt nu veel te snel naar kunstvoeding gegrepen omdat we zogenaamd een 'keuze' hebben. Maar kv en bv zijn geen gelijken. Ik vind dat de keuze er niet eens zou moeten zijn, vrouwen moeten betere begeleiding krijgen zodat de bv gewoon slaagt. Maar 2% van de vrouwen kan geen bv geven, omdat ze vaak iets aan hun borsten hebben laten doen zoals een verkleining of vergroting.
De natuur heeft het zo bedoeld, ik kan niet begrijpen dat je er bewust voor kiest om het niet te doen. Veel vrouwen die het wel proberen en er uiteindelijk niet in slagen de bv goed te laten lopen vind ik een ander verhaal, dat is gewoon de schuld van de slechte begeleiding van de 'profs'. (Zoals bijv hierboven bij Storm)
Nadir schreef:Klopt, deels heb je daar zelf hand in. Tegenwoordig zie je niet zoveel vrouwen meer bv geven, er zijn maar weinig vrouwen dichtbij je waarbij je het kunt afkijken en die je goed kunnen helpen. Maar je kunt wel een bv cursus volgen, boeken lezen of bijv. lezen op borstvoeding.com. Als je echt graag wil zul je de eerste tijd heel veel moeten investeren en soms flink wat tegenslagen moeten overwinnen. En daar haken veel vrouwen nou juist af...
muntdrop schreef:Of werden bij het personeel aan de horst gelegd.Nadir schreef:Nou dan zal ik de knuppel maar in het hoenderhok gooien... Ik vind namelijk dat er hier in NL veeeeeeel meer gepusht moet worden om borstvoeding te geven. Er wordt nu veel te snel naar kunstvoeding gegrepen omdat we zogenaamd een 'keuze' hebben. Maar kv en bv zijn geen gelijken. Ik vind dat de keuze er niet eens zou moeten zijn, vrouwen moeten betere begeleiding krijgen zodat de bv gewoon slaagt. Maar 2% van de vrouwen kan geen bv geven, omdat ze vaak iets aan hun borsten hebben laten doen zoals een verkleining of vergroting.
De natuur heeft het zo bedoeld, ik kan niet begrijpen dat je er bewust voor kiest om het niet te doen. Veel vrouwen die het wel proberen en er uiteindelijk niet in slagen de bv goed te laten lopen vind ik een ander verhaal, dat is gewoon de schuld van de slechte begeleiding van de 'profs'. (Zoals bijv hierboven bij Storm)
Maarrrr voordat je zoiets kan doen moet je dus wel mooi voor die goede begeleiding gaan zorgen. Als ik verhalen hoor over uitgedroogde kindtes etc. denk ik dat Nederland daar nog lang niet aan toe is.
En over hoe de natuur het heeft bedoeld. Vroeger had je geen keuze, toen gingen ook meer kinderen dood ja.
muntdrop schreef:Kan ik me goed voorstellen hoor, na de bevalling is toch wel een lastige periode met al die hormonen in je lijf. Als het verkeerd wordt aangepakt zit je met een depressieve moeder en een hongerig kind.
En wanneer zou je volgens jou dan over mogen stappen op flessenvoeding? Pas nadat het kind wordt opgenomen? Het is niet zo dat je weken de tijd hebt om er in te 'investeren'.

Nadir schreef:Nou dan zal ik de knuppel maar in het hoenderhok gooien... Ik vind namelijk dat er hier in NL veeeeeeel meer gepusht moet worden om borstvoeding te geven. Er wordt nu veel te snel naar kunstvoeding gegrepen omdat we zogenaamd een 'keuze' hebben. Maar kv en bv zijn geen gelijken. Ik vind dat de keuze er niet eens zou moeten zijn, vrouwen moeten betere begeleiding krijgen zodat de bv gewoon slaagt. Maar 2% van de vrouwen kan geen bv geven, omdat ze vaak iets aan hun borsten hebben laten doen zoals een verkleining of vergroting.
Nadir schreef:Nuvel, volgens mij heb ik al gezegd dat ik het een ander verhaal vind bij vrouwen die het wel geprobeerd hebben maar waarbij het niet slaagde door slechte begeleiding. Die 2% heb ik overigens niet verzonnen hoor, dat is onderzocht.
Nadir schreef:muntdrop schreef:Kan ik me goed voorstellen hoor, na de bevalling is toch wel een lastige periode met al die hormonen in je lijf. Als het verkeerd wordt aangepakt zit je met een depressieve moeder en een hongerig kind.
En wanneer zou je volgens jou dan over mogen stappen op flessenvoeding? Pas nadat het kind wordt opgenomen? Het is niet zo dat je weken de tijd hebt om er in te 'investeren'.
Dat is zeker een lastige periode, juist daarom heb je op dat moment een duwtje in de rug nodig en goede begeleiding! De eerste weken moet je zeker investeren in bv oa om je productie op te krikken. Dat wil niet zeggen dat je kindje niets binnen krijgt.
Wat F_orumster zegt gebeurde vroeger idd heel vaak, kindjes dronken ook bij andere vrouwen.
Nadir schreef:Ilaan, en mijn opa rookte en pakje sigaretten per dag en is 90 geworden. Dus roken is gezond.Kom op zeg, dit ga je toch niet menen?
Dat er geen voedingsstoffen in de melk zouden zitten is idd een fabeltje dat ze vroeger vaak vertelden. Vergeet niet dat flesvoeding in die periode heel erg hip was.