Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)AmoorM schreef:pluisje88 schreef:Verbeterpunten zijn er altijd en voor iedereen. Ik weet 100% zeker dat ik mag zeggen dat ik gezond keef. Hier is het een heel stuk aanleg maar vast niet alles. Maakt verder ook niet uit. Een ding is wel zeker dat ik eerder te weinig eet dan te veel. Eet 2 boterhammen, twee stuks fruit en avondeten op een dag. En ook dat wat ik eet bestaat uit gezond voedsel.
Idd val ik niet af nee. Artsen maken zich er niet druk om zolang je geen grote kostenpost bent voor de zorgverzekering. Als de diëtist niet direct succes heeft dan zegt ze dat je maar Shakes moet nemen. Tja...
Dan eet je waarschijnlijk te weinig. Dan gaat je lichaam overleven in plaats van afvallen.
Je moet op een dag ongeveer 1200 kcal eten wil je lichaam niet in de spaar stand gaan.
Daarom helpen dieeten vaak ook niet. Doordat als je dieet je lichaam in de spaar stand gaat en zodra je stopt met het dieet je dubbel aan komt.
Ik wilde hetzelfde zeggen, maar te weinig eten werkt idd ook niet. AmoorM schreef:He.
Nederlanders zijn over het algemeen te dik.
Persoonlijk lijkt het mij vreselijk om zwaarder dan 75 kilo te wegen. (na je vriend/man toe en voor ziektes)
Ik woog zelf 73.5 en ik ben 1.65. Dus te zwaar. Ook niet gek met mijn eerdere eet stijl.
Maar door het dieet topic hier op bokt ben ik helemaal gaan veranderen. Naar een gezond eet patroon. 3x per dag eten en gezonde tussen doortjes en in het weekend een keer wat lekker. (vandaag helaas naar de Mac)
Maar door gezonder te leven val ik af. Ik dieet niet! Maar toch is merendeels van Nederland te zwaar. (en leeft ongezond)
Hoe gaan de mensen die dus zwaarder zijn dan 75 kilo hier mee om? Misschien een hele botte en ook wel een pijnlijke vraag.
En waarom is merendeels van Nederland te zwaar?
Als je te zwaar bent heb je snellere kans op ziekten, (dure) medische hulp nodig.
Nu heb ik het niet over slank of dun zijn. Ik heb het over het ongezond leven.. En daar door te zwaar worden. Het te zwaar zijn is misschien nog niet zo erg.. Maar het ongezonde leven is denk ik het ergste.
De medische zorg wordt duurder... Ik vindt dat niet zo gek dat je zelf moet betalen als je zelf geen gezonde levenstijl wilt opbouwen.
Hoe denkt bokt hier over?
Hoe zwaar zijn jullie en hoe gezond leven jullie?
Dribbel schreef:@mirgino Jij bent toch gewoon goed bezig, je was te zwaar en bent aan het afvallen en netjes aan het bewegen. Hoe meer je beweegt, hoe meer je kunt eten. Realiseren dat je te dik bent is de eerste stap. Er wat aan doen is 2. Je streeftgewicht halen 3. En dan op gewicht blijven is 4.
MarlindeRooz schreef:Over mijn post, ik vind dat BMI niet een fijn systeem want iedereen is anders gebouwd.
De een is met 1,78 en 70 kilo slank en dat ben ik gewoon niet. Klaar.
Je hebt imo.
Dik
Mollig
Stevig
Slank
Dun
Ik was tot mijn 15e altijd dun dun, dus voor jij zou het gezond zijn om echt slank te zijn want zo zit mijn bouw in elkaar.
Ik dieet trouwens niet hoor, eet wel chips etc. De kunst is imo veel bewegen en keuzes maken.

kom ik met mijn 1.62 
MarlindeRooz schreef:Dat schoppen is niet nodig, het is een kwestie van kiezen:
Zoals
- alleen thee zonder suiker, verse jus en water doordeweeks.
- 3 stuks fruit
- minimaal 4 tot 6 boterhammen per dag en die met gezond beleg en roomboter beleggen.
- niet snacken door de week s'avonds
Zover ben ik dan nu, en ik wil nog:
-1x P.w chips
-geen koeken en snoepjes meer
Als je kleine stapjes zet is de kans op een jojo effect echt minder.
. Ik ontbijt bijvoorbeeld liever met een kom havermout
MarlindeRooz schreef:Dat schoppen is niet nodig, het is een kwestie van kiezen:
Zoals
- alleen thee zonder suiker, verse jus en water doordeweeks.
- 3 stuks fruit
- minimaal 4 tot 6 boterhammen per dag en die met gezond beleg en roomboter beleggen.
- niet snacken door de week s'avonds
Zover ben ik dan nu, en ik wil nog:
-1x P.w chips
-geen koeken en snoepjes meer
Als je kleine stapjes zet is de kans op een jojo effect echt minder.