Ontzettend veel (gezonde) honger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:23

_sharonnn schreef:
[***] schreef:
Ik weet niet wat voor brood je eet, maar ik herken je "honger" wel! Ik ben overgestapt naar speltbrood en ik eet als tussendoortje nog wel eens een plak roggebrood met kaas of worst. Dit vult bij mij vele malen beter dan gewoon bruin brood. En veel fruit. Een grote sinaasappel (of 2) vult ook goed.

Verder vind ik dat je echt niet veel eet. Je beweegt behoorlijk veel, dus daar hoort ook behoorlijk wat brandstof bij

Ik eet gewoon bruin brood, maar het is wel bijzonder dat dat nu ineens veranderd, want ik eet het altijd al.
Haha ik snap in die zin wat je bedoelt, maar toch las ik m eerst even verkeerd :=
Roggebrood lust ik niet..

Dat had ik precies hetzelfde hoor. Ik at ook altijd bruinbrood (en ik snoep ook veel tussendoor :o ), maar ik heb (had) vaak echt trek. Door een topic over suikers ben ik speltbrood gaan eten en het scheelt echt! Ik probeer minder te snoepen, niet omdat ik af wil vallen, maar gewoon omdat het ongezond is, dus nu eet ik roggebrood tussendoor. Als je dat niet lust kan je natuurlijk ook gewoon een plak speltbrood eten.
Wij hebben nu speltbrood met muesli, is erg lekker! Ook krentenbollen zijn redelijk voedzaam, maar volgens mij niet zo heel erg gezond.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:41

een krentebol is ook een prima tussendoortje hoor, ligt eraan waar je het mee vergelijkt

ik ben niet iemand die iemand anders 'direct' aanraad volledig puur natuur te gaan eten en 'mee te doen' in alle hypes, kleine stapjes werken vaak beter daarna kun je altijd nog kijken :P
Ben wel iemand van het principe 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', een plak ontbijtkoek (of meer :p) is een prima tussendoortje daar hoef je niet speciaal 'snelle jelle's' of wat dan ook voor te kopen. Gewoon zelf snijden (of voorgesneden) en dan in een trommeltje of aluminiumfolie, veel goedkoper op den duur ook.

@sharonn, het veranderd omdat jij je bewegingspatroon hebt veranderd :P, lichaam moet daar even aan wennen, gewoon aan toegeven dat je nu wat meer wilt eten (moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen, maar 2 tussendoortjes toevoegen in jouw menu is echt niet vreemd en zal je ook geen kilo's van gaan aankomen), vaak als je lichaam een beetje aan het nieuwe patroon is gewend zal de honger wel minder worden

Banaan/ei pannekoekjes is ook een lekker tussendoortje en kun je ook koud eten, zelf gooi ik er dan nog een hand havermout door (maar ik eet het dan vaak als lunch, dus op alleen banaan en ei redt ik het dan echt niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:45

Annemiek80 schreef:
een krentebol is ook een prima tussendoortje hoor, ligt eraan waar je het mee vergelijkt

ik ben niet iemand die iemand anders 'direct' aanraad volledig puur natuur te gaan eten en 'mee te doen' in alle hypes, kleine stapjes werken vaak beter daarna kun je altijd nog kijken :P
Ben wel iemand van het principe 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', een plak ontbijtkoek (of meer :p) is een prima tussendoortje daar hoef je niet speciaal 'snelle jelle's' of wat dan ook voor te kopen. Gewoon zelf snijden (of voorgesneden) en dan in een trommeltje of aluminiumfolie, veel goedkoper op den duur ook.

@sharonn, het veranderd omdat jij je bewegingspatroon hebt veranderd :P, lichaam moet daar even aan wennen, gewoon aan toegeven dat je nu wat meer wilt eten (moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen, maar 2 tussendoortjes toevoegen in jouw menu is echt niet vreemd en zal je ook geen kilo's van gaan aankomen), vaak als je lichaam een beetje aan het nieuwe patroon is gewend zal de honger wel minder worden

Ja je hebt gelijk. De krentenbol is mij wel eens verteld, maar dat komt misschien ook omdat ik er dik roomboter en een dikke plak kaas op doe. Verder ben ik het helemaal met je eens wat "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" betreft. Verder eet ik gewoon gezond, probeer alleen het snoepen wat te vermijden. Ik eet vaak drop, wine gums, colaflesjes en meer van dergelijke zakken snoep. Ook een grote zak schepsnoep van de Jamin is bij mij in een middag weg. Nu probeer ik dat te vervangen door ontbijtkoek (met roomboter :D ) en roggebrood.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:50

tja... overal waar 'te' voor staat...

suiker is niet per defenitie ongezond, zelfs erg goed voor je geestelijke gezondheid af en toe (ook chocola lol), als het met hele zakken tegelijk gaat... dan gaat er iets mis inderdaad.

Er zit natuurlijk een verschil in een kale krentenbol, of een krentebol dik belegd met roomboter en kaas (of suiker wat ook vaak voorkomt), laatste is erg lekker maar niet geschikt als dagelijks tussendoortje waar het eerste (zonder beleg) een prima tussendoortje is, tuurlijk zijn er gezondere alternatieven te vinden maar dat neemt niet weg dat het een normaal tussendoortje is.
Het wordt wat anders als je er vanuit hongergevoel gelijk 3 wegkaant, dan moet je naar je basismaaltijden gaan kijken of die wel voldoende zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:21

Annemiek80 schreef:
Het wordt wat anders als je er vanuit hongergevoel gelijk 3 wegkaant, dan moet je naar je basismaaltijden gaan kijken of die wel voldoende zijn.
:j :j :j , ja dat was een beetje mijn probleem :o . En dan na een uurtje een lekkere zak snoep. Daarom ben ik mijn basismaaltijden aan gaan passen, want ik wil niet zoveel snoepen. Heb verder een goed gewicht (60 kg, bij 172 cm), maar zoals jij al schrijft zoveel suiker is echt niet goed.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:21

Toen ik stage liep at ik op 1 dag meer dan de twee mannen op het bedrijf bij elkaar. :Y) (en ik ben 'maar' 1.74m en weeg nog geen 60 kilo) , terwijl als ik een dag thuis zit kan ik op een bakje cornflakes 's ochtends en een klein bord avondeten teren.

Wat voor mij hielp was het eten meer over de dag verdelen, dus niet 3 keer per dag eten (ontbijt, lunch, avondeten), maar vaker. En dan meer als een tussendoortje, echt gewoon goed eten. En daarnaast at ik nog tussendoortjes, zoals fruit o.i.d.