Partner en het herpesvirus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Re: Partner en het herpesvirus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 23:06

Ja precies! Op de ene site staat weer wat anders als de ander, daarom is het voor mij gewoon niet duidelijk wat wel of wat niet. Ik wist niet eens dat iets als papilloma bestond, weer wat geleerd.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:12

1 tip ga niet zoeken op het internet, dat doet voor je gemoedsrust meer kwaad dan goed.
Ik zal het gewoon even afwachten, geen paniek voordat je weet wat er aan de hand is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:13

Brainless schreef:
...1 bultje maakt nog geen herpes...

beter in bult daar beneden dan een dikke in je buik (op dit moment) :+

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 23:20

minikatje schreef:
Brainless schreef:
...1 bultje maakt nog geen herpes...

beter in bult daar beneden dan een dikke in je buik (op dit moment) :+

+1 :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 04:00

Ik begrijp niet waarom je zo in paniek bent terwijl jullie een seksloze relatie hebben?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 11:20

Hannanas schreef:
Ik begrijp niet waarom je zo in paniek bent terwijl jullie een seksloze relatie hebben?

Ik zit in Nederland en hij in Australië. Nog niet aan seks beginnen is niet alleen een bewuste keuze geweest, maar ook nog eens onmogelijk op het moment. Omdat wij nog geen seks hebben, wil dat niet zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken voor in te toekomst. Ietsjes beter lezen, dan had je kunnen zien dat ik zei dat ik meer informatie/tips/advies wilde voor het geval dat, en ja, als je zoiets te horen krijgt kan dat best een shock zijn(ook al heb je nog geen seks met elkaar, dat staat compleet los van elkaar)en dat was op dat moment mijn state of mind :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:32

Ongeveer 80% van de NL bevolking draagt het herpes virus bij zich, het uit zich echter maar bij 10% van die mensen. Het feit dat iemand geen symptomen heeft, wil dus niet zeggen dat hij of zij het niet draagt. Condooms gaan je in deze niet helpen, want ook met condoom kun je het gewoon krijgen. (contact met de huid is genoeg, ook al uit die persoon het op dat moment niet). Het is echter wel zo dat het een stuk besmettelijker is wanneer iemand last heeft van de symptomen.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:31

Ik opende het topic aangezien ik jammer genoeg ervaring heb met herpes, in de vorm van een hardnekkige koortslip bij iedere uitbraak, maar met deze vorm kan ik je niet veel helpen. Enkel dat er inderdaad van alles op het internet te vinden is, dus laat je hoofd niet op hol brengen. Nog geen nieuws ondertussen?

@ Varekaj: Van het papillomavirus heb ik ook al gehoord. Ik heb een vriendin gehad die het virus had en ook wat last had van de symptomen maar niks alarmerends. Jammer genoeg hoor ik pas van het virus en het feit dat mannen drager worden wanneer de relatie voorbij is. Best pijnlijk als je dan een nieuwe relatie krijgt en bedenkt dat je haar dus misschien kan besmetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:52

Ik weet dat ook nog niet zo lang, maar heb het virus al een goeie 7 jaar intussen waarvan ik 2 jaar terug -als ik me niet vergis- even naar een kritieke fase ben gegaan. Na een kleine ingreep is dat alarmerend stukje wel weggehaald. Het virus is er nog, wil niet helemaal weggaan maar het evolueert ook niet. Toch bedank ik ook vriendelijk diegene die me hier mee opgezadeld heeft, dus ik begrijp wel wat je bedoeld.

Op zich kan het virus ook weer weggaan als je immuunsysteem sterk genoeg is, of zo begreep ik het toch van mijn gynaecoloog. Maar zolang het niet evolueert is er eigenlijk niks aan de hand, erg veel mensen zijn zelfs onbewust drager.

Ik vind het wel goed dat TS de moeite doet om zich te informeren, en niet even zegt "och, condoom erom en komt wel goed" of nog erger "zal wel niks zijn als je niks ziet van de uitbraak".

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:12

Zeker omdat ik achteraf vernam dat ze wel degelijk wist dat ze het virus had en mij dat niet verteld had. Je wist niet dat mannen drager worden? Hopelijk zonder iemand te besmetten?

Ik vind het erg jammer dat ik een nieuwe vriendin zo'n risico laat lopen. Dus inderdaad chapeau TS dat jullie er open over zijn en goed informeren.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 21:47

We hebben nog geen nieuws, dat zal pas ergens volgende week zijn. Omdat er zo veel te vinden is over internet(dingen die ook nog eens in tegenstrijd zijn met elkaar) dacht ik een topic te openen en hopelijk zo meer informatie uit de eerste hand te krijgen :) Ik ben dankzij dit topic en jullie behulpzame bokkers een stuk wijzer geworden :) Ik weet dat mijn vriend wel moeite ermee heeft(ook al is er nog niets zeker) maar ik vind dat niet gek en niet iets om ons voor te schamen. Het is niet iets om maar even je schouders bij op te halen maar het is ook niet het einde van de wereld, en zoveel mogelijk informatie kan nooit kwaad, ook niet als het uiteindelijk iets blijkt te zijn dat niets met het virus te maken heeft :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:06

Varekaj schreef:
Papilloma is het virus dat bij de vrouw kan aanzetten tot baarmoederhalskanker. Een man kan daar ook mee besmet zijn en dat dus doorgeven als drager, zonder dat hij er zelf ooit wat van merkt. Zo heb ik dat vroeger waarschijnlijk opgelopen (helaas), al zijn diegene waarmee ik het onveilig deed steeds samen met mij getest op vanalles en nogwat voor ik er onbeschermd aan begon. Blijkbaar toch door de mazen van het net geglipt.

Op dat virus wordt ook niet getest bij een Soa-test, voor zover ik weet.

In Nederland willen ze het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker vanaf 2016 aan de hand van een test naar dat virus gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:10

Ik was indertijd bij mijn HA om eens een soa-test te laten doen, en daarin zat ook een standaard uitstrijkje. Zo ben ik het dan ook te weten gekomen. Misschien dat het niet standaard in een pakket zit, maar op zich zou ik dat helemaal niet erg vinden aangezien het ook zo overdraagbaar is.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:11

Heb je al wat geruststelling gekregen TS?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 14:22

Update.. hij is positief getest op t virus. Ik dacht nu wel een beetje gerust te zijn maar ik voel me op t moment toch iets minder. Zit nu op mn telefoon en wifi ontvangst is niet optimaal, dus als ik thuis ben zal ik even een wat uitgebreidere reactie plaatsen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:05

Jeetje, dat is toch wel een vervelende uitslag. Veel sterkte ermee!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:07

love_western schreef:
Is het niet gewoon een ontstoken talg kliertje?

Daar dacht ik ook aan, of een vetbultje?

Edit, lees nu net je reactie..
Hmm, dat is wat minder.. Hoe nu verder?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:55

Hebben ze ook getest welk type (HSV 1 of 2) hij heeft?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 19:00

Ik weet alleen dat hij het daarbeneden heeft. Wat is type 1 en 2 dan precies? Voor ik het weer verkeerd begrepen heb..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:58

Het virus (herpes simplex) bestaat in 2 varianten. Type 1 komt doorgaans op de mond voor en type 2 doorgaans genitaal, maar je kan iemand ook vb met type 1 genitaal besmetten.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:55

Hallo,

Ik ben er helaas ook mee besmet en ik heb ook maar 1 bultje als ik een uitbraak heb, en ben getest en heb type 1 beneden zeg maar. En heb alles goed gedaan dus een condoom beschermt hier absoluut niet tegen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:01

FloMax schreef:
Ik weet alleen dat hij het daarbeneden heeft. Wat is type 1 en 2 dan precies? Voor ik het weer verkeerd begrepen heb..

Ik heb even op Google gezocht, want was zelf ook wel benieuwd.
'Type 1: het type 1 herpes simplex virus veroorzaakt infecties aan de lippen en in het gezicht
Type 2: het herpes simplex virus veroorzaakt herpes op en rond de geslachtsorganen'

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:58

Type 2 dus. Herpes genitalis, als ik het goed heb. Dan heb ik eigenlijk nog een vraag.... nu ik zie dat type 1 infecties veroorzaakt aan de lippen en gezicht.. Het gezicht..wat moet ik me daarbij inbeelden? (Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:01

Herpes simplex bij lippen wordt in de volksmond koortslip of lipblaasje genoemd.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:02

FloMax schreef:
Type 2 dus. Herpes genitalis, als ik het goed heb. Dan heb ik eigenlijk nog een vraag.... nu ik zie dat type 1 infecties veroorzaakt aan de lippen en gezicht.. Het gezicht..wat moet ik me daarbij inbeelden? (Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid)

Koortslippen/blaren, bultjes of een soort krentenbaard-achtige plekken