Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roosch schreef:Hebben ze jou ook medegedeeld dat het bij de derde keer een operatie zou worden, Barryplopper?
Bij mij hebben ze de eerste keer niet goed gediagnostiseerd. Naar huis gestuurd zonder foto met een rekverbandje en zonder krukken. Toen ik de tweede keer bij de SEH aankwam, ging het zo van![]()
![]()
![]()
naar
![]()
![]()
over de fouten die eerder gemaakt waren.
Spalk, botsplinter losgeschoten (niet duidelijk of dat van de eerste of tweede keer kwam) en een behoorlijke revalidatie. Mocht het me nu nog een keer overkomen zal ik onder het mes moeten, zei ome dok toen.
nou was dat ook niet mijn plan om te gaan doen . Ik heb beide keren wel de knie zelf terug gedrukt 
Bedankt voor de reacties iedereen
Hier heb ik zeker wat aan!
Ik kan mijn knie uit eigen kracht met ongemak strekken. Als ik handmatig mijn knie strek voel ik een klein beetje spanning maar niet echt 'pijn'. En zoals ik asl zei werd ik naar huis gestuurd met niet veel informatie.. ze zeiden dat er niks serieus aan de hand was op de x-rays, dus weet ook niet echt of mijn banden wel in orde zijn
In de eerste hulp sectie moet je alsnog meer dan 2 uur wachten (tenzij je echt bijna dood gaat). Maargoed..

Quir schreef:Als je knie écht uit de kom gaat, moeten ze hem in het ziekenhuis terug zetten. Tenzij je hypermobiel bent, hms hebt, etc.

) zodat je de kracht in je been zo veel mogelijk kan behouden en dat het allemaal netjes geneest. Knieën zijn voor wel meer mensen een heikel punt, eenmaal stuk kan het heeeel lang duren voor ze weer goed zijn. Roosch schreef:Is er een fysiotherapeut of ander medisch onderlegde in de zaal?
Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd hoe dat nou zit.
Bij de een springt ie er regelmatig uit, kwestie van ff goed drukken, een paar uurtjes beurs en verder gaan.
Bij de ander springt ie er 1 of 2 keer uit en zit er een periode van krukken en een revalidatie aan vast.
Hoe komt dat verschil?
. En daarna nog lang revalidatie .... 
Citaat:Is er een fysiotherapeut of ander medisch onderlegde in de zaal?
Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd hoe dat nou zit.
Bij de een springt ie er regelmatig uit, kwestie van ff goed drukken, een paar uurtjes beurs en verder gaan.
Bij de ander springt ie er 1 of 2 keer uit en zit er een periode van krukken en een revalidatie aan vast.
Hoe komt dat verschil?
Roosch schreef:Ik hoor altijd aparte verhalen over knie uit de kom..
Bij mij was het dus mooi 6 weken spalk, 2 maanden krukken en een herstel van een half jaar. En in eerste instantie een knie die 3 keer zo dik was en een kleur die ergens tussen blauw/geel/paars en groen in zit.
Snap daarom ook nooit zo de verhalen van 'hij sprong terug, heb er wat ijs op gedaan en ben niet naar de dokter geweest'.
Is tot nu toe mijn meest zware blessure geweest, laat nog liever voor de tweede keer een borstverkleining doen dan knie uit de kom voor de derde keer.
Beterschap TS.
Roosch schreef:Klopt inderdaad, bij mij is er geloof ik een botsplinter losgeschoten. Al weet ik niet of dat dusdanige invloed heeft gehad op de behandeling?
Ik zal binnenkort eens navragen bij de dokter hoe dat nou precies zat. Die zal ongetwijfeld een en ander in het dossier hebben.
Ook wel handig om even op te vragen ivm het oog op de toekomst. Wil ooit weer op die skies staan en wil dan liever niet m'n knieschijf aan de linkerhelft van de piste en m'n knie aan de rechterkant van de piste hebben staan.