Hoe verder met whiplash?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Hoe verder met whiplash?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:41

Ik heb een volledige rontgen onderzoek gehad, CT scan en een MRI scan. Deze uitslagen zijn door 3 ziekenhuizen beoordeeld, waaronder die van Sydney.
Ik start iedere dag om 5am en eindig om 5.30pm, met een beetje mazzel heb ik pause, al heb ik door mijn positie niet vaak de volledige 2 uur. Met wedstrijden draai ik met gemak 24 uur aan 1 stuk zonder pauze. De workweek is 6 dagen per week, in geval van wedstrijden draai ik 2 weken door en heb ik daarna 2 dagen vrij. Tijd om te rusten is er vaak niet, en als ik eenmaal start stop ik ook niet meer. Zo is het leven hier, valt niet te vergelijken met NL, maar ik vind het fijn :j
Heb besloten om deze week terug te gaan naar Sickesz in Scheveningen, kijken wat hun voor mij kunnen betekenen. Ook wil ik een poging bij de gym maken, waar ik heen wil zit ook een sportfysio, misschien kan zij me wat advise geven omtrend sport. Ik ben nu aan het hardlopen, maar de ene dag ren ik met gemak 8km, en de andere dag draai ik na 1km al om vd pijn.
Verschrikkelijk om bij sommige te lezen dat ze er al zo lang, en zo veel last van hebben... Lijkt me echt verschrikkelijk!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:44

casperrr schreef:
Ik heb een volledige rontgen onderzoek gehad, CT scan en een MRI scan. Deze uitslagen zijn door 3 ziekenhuizen beoordeeld, waaronder die van Sydney.
Het is tamelijk klassiek, dat ze niets zien met dit soort onderzoeken.

casperrr schreef:
Ik start iedere dag om 5am en eindig om 5.30pm, met een beetje mazzel heb ik pause, al heb ik door mijn positie niet vaak de volledige 2 uur. Met wedstrijden draai ik met gemak 24 uur aan 1 stuk zonder pauze. De workweek is 6 dagen per week, in geval van wedstrijden draai ik 2 weken door en heb ik daarna 2 dagen vrij. Tijd om te rusten is er vaak niet, en als ik eenmaal start stop ik ook niet meer. Zo is het leven hier, valt niet te vergelijken met NL, maar ik vind het fijn :j
...maar mogelijk vind je nek het niet fijn.
Om niet te zeggen: heb je je aangewend, om op adrenaline te leven, Dat heeft beslist charmes, maar als gezegd: een van de theorieen over whplash is, dat je nekspieren "vast bijven zitten" in de overlevingsmodus.
Fysiek zitten ze vast en doen pijn (...wat met massage wel een beetje te verhelpen is...)
maar de echte reden is dan een neurologische en daar doet de massage vaak niets mee.

Sucses bij Sickesz, wellicht kunnen ze daar idd iets nuttigs doen!
(ik heb goede ervaringen met "Scheveningen".)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 18:12

KLopt hoor heb je volledig gelijk in. Ik 'kick' op het harde en vele werken, stilzitten is niet aan mij besteed. Als ik eenmaal in het ritme zit stop ik ook niet meer en moet ik af en toe even aan de rem trekken omdat ik anders helemaal doorsla.
Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij Sickesz, bij wie heb jij altijd gezeten Janneke2? Ik begreep toen ik daar een aantal jaren geleden voor het eerst kwam Sickesz zelf het niet meer doet, of alleen bij kinderen. Ik zit bij Dr H.olan en kan niet wachten tot ik er weer ben, hele vriendelijke en kundige man.
Ben net bij de sportschool geweest waar ook sportfysio zit. Ze kunnen daar een heel schema voor je samenstellen dat aangepast is aan wat ik wel en niet kan, hing wel een behoorlijk prijskaartje aan..

Nu heb ik voordat ik naar het buitenland vertrok in een zwembad gewerkt, en horde dat zwemmen heel goed is bij een whiplash. Hebben mensen hier ervaring mee?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:48

zwemmen op zich is wel lekker ja. Je bent wat gewichtlozer door het water en kunt je spieren mooi trainen met zwemmen. Te lang red ik niet, want dan krijg ik pijn in m'n nek door het omhoog houden van mijn hoofd ;)
En de TL-lampen en het lawaai zijn (voor mij) ook niet bevorderlijk. Maar goed, liever een dagje zwemmen dan een dagje pretpark :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:49

casperrr schreef:
KLopt hoor heb je volledig gelijk in. Ik 'kick' op het harde en vele werken, stilzitten is niet aan mij besteed. Als ik eenmaal in het ritme zit stop ik ook niet meer en moet ik af en toe even aan de rem trekken omdat ik anders helemaal doorsla.
Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij Sickesz, bij wie heb jij altijd gezeten Janneke2? Ik begreep toen ik daar een aantal jaren geleden voor het eerst kwam Sickesz zelf het niet meer doet, of alleen bij kinderen. Ik zit bij Dr H.olan en kan niet wachten tot ik er weer ben, hele vriendelijke en kundige man.
Ben net bij de sportschool geweest waar ook sportfysio zit. Ze kunnen daar een heel schema voor je samenstellen dat aangepast is aan wat ik wel en niet kan, hing wel een behoorlijk prijskaartje aan..

Nu heb ik voordat ik naar het buitenland vertrok in een zwembad gewerkt, en horde dat zwemmen heel goed is bij een whiplash. Hebben mensen hier ervaring mee?

Dat is/was heel herkenbaar en heb ik ook langere tijd zo doorgedaan zonder te luisteren naar de mensen om mij heen. Tot mijn lijf op de noodrem ging staan en toen ging niks meer. En daar ben ik niet meer uitgekomen zo als ik was. Nu erg spijt van. Kan nu nog niet een een kwart van wat ik toen kon. ik kan alleen maar als tip geven luister naar je nek en doe een stap terug. Ik ken door revalidatie vele mensen met een whiplash en vroeg of laat pakt je lijf zelf die rust en dan word het heel wat lastiger.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:14

Ik ben een keer bij mevrouw Sikesz zelf geweest en een keer bij haar dochter Lotus.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 19:28

Ik ben terug uit Scheveningen en voel me al een stuk beter. Het stond niet zo goed in mijn nek en hij zei dat ik een flinke klap gemaakt had. Zat bijna tegen het plafond toen hij aan de wervels kwam :o en bij mijn atlas werd ik niet goed :+ Al met al ben ik blij dat ik geweest ben, ik kan al goed verschil merken, en mag er vrijdag weer heen. De druk is nu al een end weg, maar nog gevoelig. de spieren staan nog op spanning maar voelt al een stuk beter. :)