In de middag warm eten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:39

Mijn moeder vertelde mij te ontbijten als een edelman, te lunchen als een koning en dineren als een zwerver. Hoe meer je 's avonds eet hoe langer je lijf bezig is met verteren.

Ik eet het liefst een engels ontbijt (brunch voor mij, bonen met worst en ei) en dan 's avonds brood. Als ik met brood beging blijf ik trek houden en na warm eten 's avonds merkte ik dat ik slechter sliep, heb ik nu geen last meer van. Tussendoortjes neem ik haast niet.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:40

Mijn opa en oma doen het ook. Ik vind het heerlijk! Ik ben sowieso een slechte ontbijter, dus die warme hap 's middags gaat er dan goed in. Net terug van een weekje Oostenrijk en dan ook twee keer warm. Ik vrees alleen dat mijn lichaam dat vet niet aan zou kunnen als ik dit altijd zou doen haha!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:42

Wij eten 2x per dag brood en 1x warm meestal savonds maar ook wel smiddags vanwege werk

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:36

_helga_ schreef:
ik eet vaak smorgens niks en smiddags een dieet shake en rond 4 uur op het werk warm eten, en dan heb ik savonds echt super erge honger als ik rond 10/11 uur thuis kom.
maar weet nooit zo goed wat ik dan moet eten

Deze manier van eten is wel erg slecht. Als ik s'avonds laat nog honger heb eet ik een bakje yoghurt

Goof

Re: In de middag warm eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:41

Ik zou er ook wel voor te porren zijn, ik vraag me enkel af hoe de werkende mens dat doet? Iedere dag iets simpels opwarmen vind ik dan ook weer niks.
Daarbij ben ik ook absoluut geen brood-eter dus ik zou denk ik alsnog geneigd zijn om savonds weer warm te eten.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:42

Sinds ik stage loop in een ziekenhuis eet ik 's middags warm in plaats van 's avonds. Het was de eerste dagen een beetje wennen, maar het bevalt mij nu erg goed. Heb veel minder trek in tussendoortjes en 's avonds heb ik meer energie.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:45

Mijn overburen deden het ook altijd ( weet niet of het nog zo is hoor )
maar daar at ik ook wel eens en inderdaad smiddags kregen we warm eten!

Thuis wel gewoon savonds, en nu ik op mezelf woon ook savonds.

Maar kan het af en toe best waarderen hoor smiddags warm eten! vooral in de winter!

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:47

Wij doen het soms ook. Mijn vader werkt als wij 's avonds eten en hij gaat geen brood eten tussen de middag, dan valt hij om :')
Dus dan eten we warm tussen de middag en 's avonds weer brood.

zigranta

Re: In de middag warm eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:53

Heb het ook een tijd gedaan ,warm eten s'middags. Kon mij veel beter blijven concentreren op school, heb er nu de mogelijkheid niet meer voor maar anders ging ik dat weer doen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:00

MarlindeRooz schreef:
Ook deden ze daar vroeger het bord goed schoonmaken na het eten en dan daar de vla in. :r :r

Waar dan eerst ook nog de soep ingezeten had.

Ieuw, vond het altijd zo smerig, vooral als we tomaten of erwtensoep hadden. Eet je bij je pudding nog steeds soep.
Ik ben toen maar begonnen na elke gang mijn bord uit te spoelen.
Na een tijdje waren er ineens toetjesschaaltjes, en weer een paar jaar later soepkommen. *\o/*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:44

Goof schreef:
Ik zou er ook wel voor te porren zijn, ik vraag me enkel af hoe de werkende mens dat doet? Iedere dag iets simpels opwarmen vind ik dan ook weer niks.
Daarbij ben ik ook absoluut geen brood-eter dus ik zou denk ik alsnog geneigd zijn om savonds weer warm te eten.

Hier in Amerika is het doodnormaal om meer te koken met het avondeten de dag ervoor.
Dit nemen ze dan mee naar het werk en warmen ze op. :j

Doet zo'n 75%.