Aanslag of pus..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:17

Ik herken dit.. verstandskies verwijderd en gehecht. Bleek dat er eten in de wond was gekomen en dit was gaan onsteken. Kaakchirurg heeft toen de hechting verwijderd en met zo'n kromme spuit het achtergebleven eten er uit gespoeld. Was niet prettig maar de pijn was daarna wel weg.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:22

klinkt als een ontsteking met een mogelijk een abces.
veel spoelen met zout water, kamillethee en groene thee drinken.

helaas heb ik wat jij nu hebt anderhalve week terug gehad, en dat werd een fikse kaakonsteking.
alleen zijn bij mij geen kiezen getrokken maar was de vulling gebroken.
met een ABkuurtje ben ik er bijna vanaf maar moet wel veel bijslapen en een vitaminekuur slikken.

slaap je wel snachts?
ik heb echt met je te doen, zat ook te kermen op de bank met zware koortsaanvallen.
nog even volhouden, verlichting komt eraan! :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:47

minikatje schreef:
klinkt als een ontsteking met een mogelijk een abces.
veel spoelen met zout water, kamillethee en groene thee drinken.

helaas heb ik wat jij nu hebt anderhalve week terug gehad, en dat werd een fikse kaakonsteking.
alleen zijn bij mij geen kiezen getrokken maar was de vulling gebroken.
met een ABkuurtje ben ik er bijna vanaf maar moet wel veel bijslapen en een vitaminekuur slikken.

slaap je wel snachts?
ik heb echt met je te doen, zat ook te kermen op de bank met zware koortsaanvallen.
nog even volhouden, verlichting komt eraan! :(:)

Jawel hoor. Zo slaap ik een nacht door, en soms word ik wakker van de pijn.. Dan heb ik de pijnstilling miss net te vroeg in genomen en is ie denk ik uitgewerkt.. Vannacht werd ik wakker omdat ik gister niks meer heb ingenomen. Wil minderen, had gisteravond laat geen pijn, dus ben zo gaan slapen. (Half 12) Om 3 uur / half 4 stond ik in de woonkamer voor paracetamol...
Heb geen koorts ofzo trouwens, voel me verder goed, naast af en toe buikkrampen of gewoon buikpijn/ misselijk, en de pijn in mijn kaak dan. De krampen en dergelijke zijn echt in vlagen..

Ga zo maar even wat eten, en toch maar een pijnstiller innemen, en daarna maar even spoelen met zout, en morgen ochtend naar de tandarts. Afspraak staat dus dat scheelt.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:49

Mijn vriend heeft toevallig een paar weken geleden ook zijn verstandskiezen laten trekken, nadat er wat was gaan ontsteken. Na het trekken is de ontsteking uitgebreid en hij had er ook zo veel last van. Ibuprofen enzo werkte niet, hij kon niet slapen en ook niet eten want hij kon z'n mond amper open krijgen. Na een paar dagen mocht ie eindelijk terug komen bij de kaak chirurg (nadat mijn schoonvader en ik meerdere keren hebben gebeld) en toen hebben ze een drain bij hem geplaatst en krijgt hij AB. Na een paar dagen ging het beter en mocht de drain er weer uit. Wat is hij er ziek van geweest.

Uppojono

Re: Aanslag of pus..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:56

Uitspoelen met 1,5% waterstofperoxide. Dit kun je bij de drogist kopen (3%) en dan 1 op 1 met water verdunnen. Morgen bij de tandarts inderdaad even om een kromme spuit/Monoject vragen en dan kun je thuis ook het 'gat' schoonspoelen. Welke kleur heeft de aanslag?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:58

voor de pijn kan je het best ibuprofen en paracetamol samen nemen, deze blokkeren beide andere soorten pijn en daardoor versterken ze elkaar doorgaans.
Haal bij de apotheek even een kromme spuit en een fles corsodyl (als je die niet kan krijgen kan je bacteriedodend mondspoelmiddel halen) en ga daarmee spoelen. Zout water doodt bacteriën bij lange na niet genoeg af en waarschijnlijk heb je het ook niet zout genoeg.
Verder wéér de tandarts bellen, aandringen dat je er als een spoedje tussendoor mag en geef dan direct aan dat je veel pijn hebt ondanks de pijnstillers die je hebt gekregen, misschien kan hij wat sterkers voorschrijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:10

Mijn man had vreselijke pijn, hebben ze zijn verstandskies verwijdert. Hij was erg ziek van de ab daarbij en daarna leek het even goed te gaan.
Daarna vreselijke pijnen en hondsberoerd. Gebeld naar tandarts, die wilde niks doen. We moesten wachten tot de volgende dag. Doktersdienst gebeld, die zei; bel tandarts.
Mijn man is nou bepaald geen watje, maar zat echt te janken en kon niet meer slikken.
Heb de doktersdienst gebeld en gezegd dat we hoe dan ook kwamen.

De huisarts keek 1 sec en zag een groot abces. We zijn naar SEH gegaan en daar is een kaakchirurg gekomen, die schande sprak van het handelen van de tandarts. Hij heeft het open gemaakt en een drain aangelegd. Dat scheelde enorm. Kwam veel vieze troep en lucht uit, maar dat moet dan maar......
3 dagen later kon slangetje eruit en kon manlief weer aan het werk. Bleef wel lang gevoelig, maar dat is dan het minst erge.

Nu zal dit echt niet zo erg zijn bij jou, maar wil alleen aangeven dat ze je gewoon MOETEN helpen bij pijn. Vieze smaak en troep is een ontsteking en die hoort er niet. Ze staan altijd snel klaar om van alles voor te schrijven, maar dat is ook maar bende.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:16

Ik vind het erg vreemd dat je morgen pas bij je tandarts kunt langskomen , het klinkt inderdaad als een ontsteking en het lijkt me dan ook verstandig dat hij er even naar kijkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 14:16

Uppojono, het is wit/gelig, en het stinkt enorm!

Liselot, denk niet dat t zo erg is dat t een spoedje is.. Vandaag is de eerste keer dat ik het ook proef in mijn mond, en gister kwam er voor het eerst wat uit/vandaan, dus denk dat ik er op zich vroeg bij ben.

Superpony, heb je helemaal gelijk in. Maar ik durf voor 1000% zeker te zeggen dat ik echt een goede, hele vriendelijke en duidelijke tandarts heb. Hij zei ook; als je vragen hebt, of ergens last van hebt: ALTIJD bellen. Ik heb zelf om de pijnstillers gevraagd, en morgenochtend is het eerste plekje voor mij.

Konden helaas pas vanaf 1 uur bellen, en ze zaten gewoon al vol... T is dat ik er gister avond achter kwam, en mijn vader zei dat het gewoon viezigheid was omdat ik niet kon poetsen... Anders had ik vanochtend gewoon langs gegaan om voor vandaag een afspraak te maken... Pas toen ik het proefde had ik zo iets van, dat kan best nog wel eens NIET goed zijn..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:42

Normaal krijg je zakjes bruis ibuprofen mee. 3 x daags in combi met paracetamol.
Houd je daaraan.. Vaste tijden.. Blijf innemen.
Scheelt al.

Succes morgen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 14:44

Hannanas schreef:
Normaal krijg je zakjes bruis ibuprofen mee. 3 x daags in combi met paracetamol.
Houd je daaraan.. Vaste tijden.. Blijf innemen.
Scheelt al.

Succes morgen!

Die zakjes heb ik de eerste keer idd gekregen. Deze keer tabletten omdat die zakjes toch direct het medicijn op je maagwand ofzo terecht komt (weet niet meer precies wat hij zei).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:34

Dit heb ik ook een keer gehad. Heb toen zelf het hechtdraad verwijderd en het uitgespoten met een spoeling die ik mee kreeg. Na een week was het eindelijk weg en het gat dicht.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:54

Hoe gaat het nu met je TS ?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 10:12

Wou even wachten tot ik wifi had, en bij deze; wat een timing :+

Ben naar de tandarts geweest en het blijkt viezigheid te zijn geweest dat achter de hechtingen bleef zitten (ze noemde het plak). De wond zag er juist heel rustig uit. Niet rood, niet ontstoken, en ging goed dicht. Heb nu idd een spuit met naald mee gekregen en moet gekookt water laten afkoelen, zout oplossen en dan met de naald tussen en onder de hechtingen door spuiten. Na iedere maaltijd moet ik dit doen. Dus daar start ik vanavond mee, zorg dat ik de rest van de week een flesje gekookt water met zout mee been naar school zodat ik ook daar kan spoelen.

Gelukkig dus niks ontstoken! Zijn miss de hechtingen die oplossen die nu zeer doen ofzo.. Omdat de onderste vrij lastig eruit ging kan t ook gewoon m'n kaak nog zijn die toen een 'klap' gehad heeft..
Een opluchting dus!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:34

gelukkig maar dat het niet ontstoken is ! , ik hoop dat je snel hersteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:08

Daarom heb ik de hechting er na een paar dagen al uitgehaald. Begon zeer te doen :')