Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zo vermoeiend.
.Gemmeke schreef:Bij mij schoot meteen te binnen, een opstelling. Een familieopstelling bijvoorbeeld
Hierbij heb je wel je verhaal nodig, maar geen gevoel vooraf. Wel een vraag maar die heb je, ik wil kunnen voelen!
Vaak komen hierbij gevoelens los die je zelf niet wist. Kan een opening zijn naar verwerking.
SwitchShadow schreef:Bedankt voor alle interesse en ook pbtjes. Heel lief allemaal!
@ Osmo: Dankje! Jij ook veel sterkte. Fijn dat je zoveel steun haalt uit het geloof.
@ Loveskary: Vervelend weer een nachtmerrie. Ik kan er inmiddels ook een boek over schrijven. Krijg wel veel inspiratie voor een goede horror op deze manier. (Always look on the bright side...)
Hier gaat het nog steeds niet best, krijg geen hap door mijn keel. Voel me verschrikkelijk naar en kan er niet vanaf komen. Zelfs mijn paard kan me niet echt opvrolijken.
Maar voelen, we komen er niet doorheen. SwitchShadow schreef:Gemmeke, is dat zoiets als bij die film met carice v houten? De gelukkige huisvrouw?
Freya: ik heb hiervoor al therapiën gehad zoals mindfulness, coping technieken, etc. Dus wat dat betreft, daar is al wel aan gewerkt.Maar voelen, we komen er niet doorheen.
)
SwitchShadow schreef:Thanks!!
Het is heel goed gegaan, zijn een hoop misverstanden de wereld uit geholpen naar mijn idee en we gaan het rustiger aanpakken. (kortom even helemaal niet bezig zijn met de trauma's, maar meer waarom het blokkeert, etc en wat jullie hier zelf al zeiden)
Ik begin eigenlijk weer even helemaal overnieuw.
SanneeH schreef:Jeetje TS wat een verhaal..
Maar wat goed dat je nu 'opnieuw' begint met je therapie.
Ik zit al ongeveer 5 jaar bij verschillende psychologen (jeugd en daarna volwassen therapie). Ik vraag me de afgelopen 2 jaar steeds af waarom kan ik nou dat verleden geen plek geven waarom blijf ik er nou steeds mee rond lopen. Wat je zelf al zegt je verhaal doen zonder gevoel alsof je een hoofdstuk van een eng boek voor leest wat je al 10 keer verteld hebt, het stemmetje en de boosheid. Ja die komen me heel bekent voor. Elke keer weer kwam geen stap verder. Nu ben ik sinds 2 maanden bij een nieuwe therapeut(verhuist naar een andere stad). Deze therapeut begon in een keer idd bij het begin (cognitieve therapie) en lied mij niet steeds weer mijn verhaal doen uit het verleden maar pakte juist heden aan. Ik ben zeer benieuwd naar wat jou ervaringen de komende tijd zijn vooral omdat ik ook op zo een doodlopend eind zit/zat. (via pb wil ik eventueel wel verder ingaan op het verleden enzovoort). jullie hebben het steeds over emdr therapie wat is dat precies?
Gemmeke schreef:SwitchShadow schreef:Gemmeke, is dat zoiets als bij die film met carice v houten? De gelukkige huisvrouw?
Freya: ik heb hiervoor al therapiën gehad zoals mindfulness, coping technieken, etc. Dus wat dat betreft, daar is al wel aan gewerkt.Maar voelen, we komen er niet doorheen.
Geen idee ik heb die film niet gezien!
Succes!