Lange tijd ziek en de moed opgeven??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:41

Goed dat je het hier gedeeld heeft.
Mijn zusje zie onderschrift gaat al meer dan 2jaar ziekenhuis in en uit.
Doordat ze haar niet serieus namen liggen ondertussen de darmen helemaal stil en ze plast altijd bloed. En nog wat klachten.
Ze moet wekelijks vechten voor de juiste zorg. Frustrerend we wonen in nederland....
Twijfel je ergens aan vraag een second opnion en blijf overal achteraan gaan.

Heb je een therapeut in een ziekenhuis?
Waarom stuurt deze je steeds door naar de huisarts?

Heel veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat en dat de pijn weggaat!

HaKuNaMaTa

Re: Lange tijd ziek en de moed opgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 11:19

Nope het is een therapeut buiten het ziekenhuis die wil juist dat ik doorgestuurd word maar dat kan hij zelf niet doen, en de huisarts doet het niet die heeft me nu morfine gegeven dus ik voel me een beetje tja stoned.. want morfine in combi met me andere medicijnen das zo raar..

En wat erg van je zusje.. in nederland kan je beter een hond kat paard net wat zijn dan helpen ze je meteen en is er meteen plek! Sterkte met je zusje

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:23

Wat naar voor je zeg!
Ik kan je geen tips geven, ervaar precies hetzelfde... Komen dus ook heel bekende dingen voor in t topic.

Loop nu vanaf juli vorig jaar met erge buik klachten, maar ze kunnen geen oorzaak vinden vooralsnog...

Lees dus even mee. :)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 13:53

update is ook wel een keertje nodig nu:

De dokters twijfelen of ik de ziekte van Bell wel echt heb ze kunnen de zwelling niet thuis brengen, ze helpen me absoluut niet verder, ik ben dood en dood ziek door de morfine, en afgelopen donderdag heb ik een echo gehad, (het eerste wat ze ook deden om het van binnen te bekijken!) gisteren heb ik weer een onderzoek gehad met stroom. Maandag om half 2 moet ik weer naar de huisarts toe, nu wel een andere dokter in dezelfde praktijk die het belachelijk vind dat ze me niet helpen en door haar heb ik ook de echo gehad, en maandag heb ik de uitslag hiervan, ik hoop echt dat er iets uit gaat komen, en vrijdag krijg ik telefonisch contact met de neuroloog over wat er uit het bloedonderzoek en uit de stroom onderzoek gekomen is! echt hopelijk vinden ze iets.. ondertussen ben ik ook mijn vriend kwijt geraakt dus het gaat allemaal heel lekker!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:04

xkimmieejj schreef:
update is ook wel een keertje nodig nu:

De dokters twijfelen of ik de ziekte van Bell wel echt heb ze kunnen de zwelling niet thuis brengen, ze helpen me absoluut niet verder, ik ben dood en dood ziek door de morfine, en afgelopen donderdag heb ik een echo gehad, (het eerste wat ze ook deden om het van binnen te bekijken!) gisteren heb ik weer een onderzoek gehad met stroom. Maandag om half 2 moet ik weer naar de huisarts toe, nu wel een andere dokter in dezelfde praktijk die het belachelijk vind dat ze me niet helpen en door haar heb ik ook de echo gehad, en maandag heb ik de uitslag hiervan, ik hoop echt dat er iets uit gaat komen, en vrijdag krijg ik telefonisch contact met de neuroloog over wat er uit het bloedonderzoek en uit de stroom onderzoek gekomen is! echt hopelijk vinden ze iets.. ondertussen ben ik ook mijn vriend kwijt geraakt dus het gaat allemaal heel lekker!

Ben je met deze klachten ook al eens bij een KNO arts geweest? Een bekende van mij heeft dezelfde symptomen gehad. Eerst werd Bell vastgesteld maar toen er daarna ook verschrikkelijke hoofdpijn bij kwam kijken, bleek er een infectie van de aangezichtszenuw te zijn. Stootkuur Prednison gehad waarna het best snel opknapte. Inmiddels een jaar verder zo goed als hersteld, alleen degene die het weten zien nog iets.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:10

ben je al doorverwezen naar een kno arts? de zenuw van je gezicht zit bij je oor.

Ik heb zelf een cholesteatoom oor, wat het precies is staat op wikipedia beschreven.

dit weefsel kan ook voor een verlamming in je gezicht zorgen omdat het tegen de zenuw kan drukken. ik heb dit zelf ook eens gehad.

dit is alleen iets wat operatief verwijderd kan worden, niet met medicijnen.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 14:11

Firegirl schreef:
Ben je met deze klachten ook al eens bij een KNO arts geweest? Een bekende van mij heeft dezelfde symptomen gehad. Eerst werd Bell vastgesteld maar toen er daarna ook verschrikkelijke hoofdpijn bij kwam kijken, bleek er een infectie van de aangezichtszenuw te zijn. Stootkuur Prednison gehad waarna het best snel opknapte. Inmiddels een jaar verder zo goed als hersteld, alleen degene die het weten zien nog iets.

oke nu ben ik benieuwd naar een vergelijking van symtonen, ik zal mijn rijtje opnoemen goed..

-Verlamd gezicht (rechts)
-dik ook,
-dikke wang
-Stekende pijn.
-Slecht zien
-moeilijk eten/drinken
-continu moe
-niks kunnen doen, wat je doet word je moe van en gaat heel mn gzicht scheef van hangen.

En ook mijn andere kant begint nu langzaam aan ook mee t gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:33

Hoe gaat het nu TS? Naar de KNO arts gaan lijkt me niet heel gek.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:08

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest voor de uitslag van de echo, hier is helaas niks uitgekomen.. wat ik zelf heel jammer vind maar ook heel blij mee ben dat dat allemaal goed is..
Maar wat me vandaag heel boos maakt is dat de neuroloog in het jeroenbosch ziekenhuis eigenlijk helemaal niet weet wat er met mij aan de hand is en dat die eigenlijk ook helemaal niet weet wat die met me aan moet en wat die met me moet doen.. nu heb ik van een andere huisarts dan de eerste huisarts het advies gekregen om door te gaan naar het raboud in Nijmegen, omdat hun meer hiervan afweten.. Maar eerlijk is eerlijk.. deze neuroloog houd me gewoon aan het lijntje, en mijn ouders en ik zijn het helemaal zat, ik zit er op het moment ook heel erg doorheen, en om nou even te kijken,; mijn baass is hier niet blij mee, mijn autorijlessen kan ik niet doen, mijn paardrijlessen die toch betaald moeten worden ongeacht of je er bent of niet(dit is wel een combi dat het een hele goeiekope manege is) en mijn studie kan ik niet afmaken omdat ik te veel gemist heb en aangezien ik nu aan de morfine en de carmabazepine zit kan ik me niet contentreren en kan ik morgen en volgende week mijn eerste examens ook wel vergeten! maar hier laten wij het nu ook niet bijzitten en gaan zeker rechtsbijstand inschakelen, en als de neuroloog mij niet wil helpen met een doorverwijzing dan gaan we de zorgverzekeraar bellen.. want aangezien het aankomende donderdag al 16 weken (4maanden dus) als is zijn we het allemaal helemaal zat!

dit was mijn update weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:26

Kan het ook niet gewoon zijn dat ze echt niet weten wat er mis met je is? Hier in het topic worden alleen maar handige tips gegeven, als je het niet met je ha en neuroloog eens bent, waarom neem je dan niet het heft in eigen handen? En dat je alles mist is natuurlijk super poedersuiker, maar ziek is ziek, daar doet de neuroloog niks aan, de huisarts niet, niemand niet.

Of is het misschien zo dat je vooral bang bent wat anderen nu van jou vinden? Niet alleen hoe je eruit ziet, maar ook dat je nu niet je school af kunt maken, dat je niet kunt werken. Denk je dat anderen denken dat je je aanstelt? Dat je niet slim genoeg bent?

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:31

Joolien schreef:
Kan het ook niet gewoon zijn dat ze echt niet weten wat er mis met je is? Hier in het topic worden alleen maar handige tips gegeven, als je het niet met je ha en neuroloog eens bent, waarom neem je dan niet het heft in eigen handen? En dat je alles mist is natuurlijk super poedersuiker, maar ziek is ziek, daar doet de neuroloog niks aan, de huisarts niet, niemand niet.

Of is het misschien zo dat je vooral bang bent wat anderen nu van jou vinden? Niet alleen hoe je eruit ziet, maar ook dat je nu niet je school af kunt maken, dat je niet kunt werken. Denk je dat anderen denken dat je je aanstelt? Dat je niet slim genoeg bent?

Het kan dat ze het niet weten maar de huisarts en de neuroloog willen geen mri/ct scan laten maken terwijl het met de dag erger word.. ze stoppen me alleen maar vol met medicijnen, en wat we proberen het werkt niet mee en het zal nu toch is echt gaan moeten want wij worden het ook zat.. en jaatuurlijk ziek is ziek en dak t mis is jammer dan.. maar mijn geld ben ik wel kwijt waar ik iederjaar opnieuw hard voor spaar terwijl als ze me naar een academisch ziekenhuis doorgestuurd hadden al dat ze het allang hadden kunnen weten.. en daarbij als je een terugval hebt en de neuroloog zegt alleen ja da kan.. en verder niks doet? en wij zitten al 16 weken lang iedere week in het ziekenhuis bij de huisarts bij therapie overal! we proberen alles!

Nee ik ben niet bang ik baal! ik heb een goeie band opschool met wat meide die ik amper zie.. ik kan niks doen echt niks en dus baal ik alleen maar enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:34

Nou bel dan de ha op dat als zij je niet doorsturen dat je zelf wel een afspraak maakt. Ga gewoon langs aan de balie en laat je gezicht zien zodat ze zien wat er aan de hand is.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 17:39

Joolien schreef:
Nou bel dan de ha op dat als zij je niet doorsturen dat je zelf wel een afspraak maakt. Ga gewoon langs aan de balie en laat je gezicht zien zodat ze zien wat er aan de hand is.

Als ik zelf een afspraak maak kan het nog een maand of 3/4 duren omdat ik niet in die regio woon.. want ookal ga ik langs gaan alsnog de de mensen uit hun regio voor.. als alles makkelijker was, was t ook al wel opgelost.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:54

Hier mag je ook altijd even komen om te ontstressen.

Ik loop al zo lang ik leef zieķen huis in en uit. Laatste keer is mezowat fataal geworden. Ik heb hersenvlies van ontsteking gehad en daar waarschijnlijk chronisch onverklaarbare hoofdpijn aan over gehouden. Plus nog mn rugklachten slecht knie en darmklachten kan ik heeel goed voorstellen dat je het zat bent.

maar probeer hoop te houden. Ga genieten van de dingen die je wel kunt en laat je niet tegen houden door mensen die je een depressie aan willen praten (ja die heb je echt, zelfs al een arts gehad die dat wou doen) dus houd moed.