Eczeem.. lotgenoten/ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:18

kiwiwitje schreef:
bij mij heeft t helaas toen dik een jaar geduurd voordat ze me door wilde sturen.. mijn eigen huisarts was heel lang er zelf niet en ik kreeg steeds van die vervangende pipo's . en voor iets anders ben ik in 3 dagen tijd 5 x naa de huisarts vanwege vochtblaasjes over mn hele lijf(rood,jeuk,pijn.. bla bla) niemand wist wat het was 8 artsen gekeken, en me maar naar het ziekenhuis gestuurd. ik heb wel geteld 2 min daar gestaan,, en wat had ik.. WATERPOKKEN... op mn 18e geen enkele huisarts in de buurt had het gezien, want als je 18 bent komt t amper voor blijkbaar..

Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben over mijn huidige huisarts en dermatoloog. Mijn huisarts heeft mij na het proberen van twee verschillende hormoonzalven ook gelijk doorgestuurd naar de dermatoloog.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:11

sjimmiepony schreef:
Kipje39 schreef:
Jups, ik heb blaasjes eczeem onder m'n voeten, momenteel zo erg dat lopen zeer doet!
Heb ook van alles geprobeerd maar ik kom er maar niet vanaf!

Overigens heb ik ook normale eczeem op m'n armen en hoofd/nek.. Dat vind ik stukken minder vervelend dan de pijnlijke plekken onder m'n voet :(

Het is heel vervelend, ik weet er alles van. Inderdaad vooral het fijt dat het kloppende/jeukende blaren zijn maakt het extra naar, en dan zit het ook nog eens op de handen en voetzolen. Misschien toch eens een dermatoloog proberen.

Ik heb bij de dermatoloog gelopen, allerlei zalfjes dingetjes geprobeerd maar tot op heden nog niet het juiste.

Idd de blaren beginnen te jeuken, ik krap ze in mijn slaap kapot daardoor drogen ze uit en verdwijnen ze weer en begint het weer op een ander plekje.
Alleen als ze kapot zijn (door krabben of door lopen) is een zeer pijnlijke bedoeling.

Deaglán

Re: Eczeem.. lotgenoten/ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:39

Mijn man heeft eczeem op de bovenkant van zijn handen en heeft in de loop van jaren al veel verschillende zalfjes e.d. uitgeprobeerd met het resultaat dat het even hielp en kort daarna weer even fel of feller terug kwam (of dat het niet hielp en alles verergerde).
Oplossing: biologische cocosolie erop en vrijwel nergens last meer van.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 13:34

Deaglán schreef:
Mijn man heeft eczeem op de bovenkant van zijn handen en heeft in de loop van jaren al veel verschillende zalfjes e.d. uitgeprobeerd met het resultaat dat het even hielp en kort daarna weer even fel of feller terug kwam (of dat het niet hielp en alles verergerde).

Is dit gewoon te koop bij een drogist?

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:23

Gewoon bij de Jumbo (in het bio-vak) en vrijwel iedere andere biologische winkel.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:31

Ik heb dyshidrotischeczeem. Ook blaasjes maar niet zo groot als die bij jou. Bij mij heeft het vooral met de tijd van het jaar te maken, komt altijd nu op, zo'n helpt en idd crème zonder parfum. Maar heb nog biet echt een oplossing gevonden jammer genoeg.
Ik draag bv handschoenen tijdens het afwassen enzo.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:39

Heb je geen psoriasis? Is daar al eens aan gedacht?

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:41

Ik heb ook exceem op mijn handen, en wss door de stress. Ik heb nu handzeep van de apotheker, maar mijn handen regageren veel beter op de hypo-allergeen handzeep van Zwitsal. Ik gebruik verder niks meer met parfum erin, en handschoenen bij het kuisen en afwassen draag ik ook. Verder heb ik Fucicort gekregen van de dermatoloog en dan is het bij een paar dagen bij mij weg voor een tijdje.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:50

Deaglán schreef:

Bij mij verergerde het juist door cocosolie.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:34

Ik heb vroeger eczeem gehad in knie en elleboog holtes. Niks hielp, totdat het zomer werd.. Ik zwom veel in de zee, en met het zoutwater ging het weg. Mijn moeder heeft in de winter nog wel eens gedreigd me op een stoel in de zee te zetten als ik weer eens aan het krabben was :') Vaak ging ik dan met een lege fles naar het strand. Ben er inmiddels al heel wat jaren overgeen gegroeid, maar dat was echt de oplossing bij mij..