Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik moest na een lange periode van migraine medicijnen slikken en dat heeft uiteindelijk geholpen. Vergeleken met andere in dit topic ben ik toch nog wel goed van af gekomen (tot nu toe dan).Mova schreef:Hier nog eentje met migraine.., ook overal geweest, vanalles geprobeerd, van zware medicijnen tot zelfs handopleggers, the whole chabang. Het enige wat mij ooit heeft geholpen was een heel heel streng zuiveringsdiëet: geen tomaat, geen suiker, geen brood, geen melk, geen peulvrucht, ... en dan beginnen zoeken van wat precies je de migraine krijgt (bij velen zijn dat melkproducten..). Wel een heel intensief proces, maar veruit het gezondste.
Verder, laat migraine je niet tegenhouden van dingen te doen, niet in een bolletje rollen en afzien, maar hup, het paard op. Ermee leren leven is nog altijd de beste tip die ik je kan geven..
PrimaDonna_ schreef:Ik vind deze reactie ook wel erg kort door de bocht. Als ik migraine heb kan ik echt niet op mijn paard gaan zitten, jij waarschijnlijk wel, dan vraag ik mij af hoe erg jij het hebt..
Mova schreef:PrimaDonna_ schreef:Ik vind deze reactie ook wel erg kort door de bocht. Als ik migraine heb kan ik echt niet op mijn paard gaan zitten, jij waarschijnlijk wel, dan vraag ik mij af hoe erg jij het hebt..
waarom zo aanvallend?
Ik denk dat we allemaal wel weten dat er verschillende vormen van migraine zijn, anders vraag ik mij af wat jij er wel van weet![]()
Ik heb niet zo'n heftige reacties, geen kotsen of het volledig uitgeschakeld zijn, maar kan dan wel dagenlang rondlopen alsof er een mes in mijn hoofd zit. Daarmee kan ik inderdaad nog functioneren, en ook dat is migraine. We kunnen -gelukkig- niet in elkaars hoofd kruipen om te kijken hoeveel pijn het daar doet.
Zoals ik daarnet al zei, ik weet heel heel goed dat er momenten zijn dat je écht niets meer kan tijdens een aanval en je wel in een bolletje moet kruipen.
Nies_ schreef:Ik denk dat ze bedoelt dat je het niet je leven moet laten beheersen. Dat het niet fijn is, maar geen groot drama. Dat ben ik wel met haar eens.
maar wel fijn om te horen dat het bij jou wel werkt! Hoe minder migraine in de wereld hoe beter
PrimaDonna_ schreef:@Mariska_YeDo: Heb jij niet heel erg dat het in je keel loopt als je het hebt opgesnoven? Ik moest helemaal kokhalzen, deed precies wat er in de bijsluiter stond maar oo bah ik proef het zo weer!
Fijn dat het bij jou wel helpt!
Ik mag ook bepaalde etenswaren niet, melk, kaas, yoghurt, champignons, chocola (hagelslag gaat wel maar chocola van een reep gaat helemaal fout) en reageerde op pizza ook eerst niet goed maar gaat ook al veel beter!