Osteopathie voor de mens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:18

bij mij wordt alles vergoed. tot een bedrag van.... maar daar kom ik niet aan tot nu toe.
Werk in de zorg en ben ook aanvullend verzekerd. Fysio krijg ik 100 %

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:18

Nu krijg ik alles vergoed, omdat het is ontstaan door een ongeluk, dus wordt verhaald op de tegenpartij.
Eerdere behandelingen heb ik voor een groot deel zelf moeten betalen. Kreeg maar 30 % vergoed en max 4 behandelingen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:20

Ik vind het altijd nog bijzonder dat osteopatie in de reguliere geneeskunde vaak niet als "echt" meetelt. Ik had door de klap van het paard een gescheurde milt opgelopen. Dat was dan wel hersteld, maar ik bleef extreem moe en pijn hebben. In het ziekenhuis een echo gehad, "nee, niks te zien, alles prima!" Ja maar waarom voel ik me dan zo ellendig? "Ja, dat weten we niet". De osteo kon zo vanalles opnoemen waar mijn klachten vandaan kwamen en het gaat er ook nog van weg _/-\o_

Emma_s_girl

Re: Osteopathie voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:25

Ze achten bij osteopatie de werking nog steeds niet als bewezen.
Zelf heb ik er wel goed ervaringen mee n.a.v. rugklachten. Behandeling: manuele manipulaties en cranio-sacrale behandeling om de energiestroom weer op gang te helpen.
Ik krijg ook alles vergoed tot een bedrag van. Bij mij gaat het, net als bij Tyke, niet met een vergoeding per sessie. Dat is meestal wel een stuk voordeliger voor mij.
Fysio krijg ik gelukkig ook helemaal vergoed omdat ik in de zorg werk en een uitgebreid aanvullend pakket heb (IZZ).

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:28

dan hebben wij dezelfde verzekering :+

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:12

Dat dacht ik ook al :+.
Al kreeg ik te horen dat ik na 20 behandelingen terugval op de basisverzekering en dan eerst mijn eigen risico op moet maken. Maar ach, het eigen risico ben ik voor dit jaar toch kwijt. En of dat nou is aan al die ziekenhuisbezoeken of de aankomende operatie maakt dan ook niet zoveel uit (sorry, even off topic).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:23

Ben trouiwens wel blij dat ik vanmiddag terecht kan, krijg steeds meer last van mn rug en heup. Paard schoot er gister 1 keer lelijk vandoor en kreeg een 'tik' in mn rug.
Ik probeer net zo te voelen als de osteopaat trouwens, gewoon wat duwen maar ik merk dan vaak wel duidelijk verschil, nu ook in mn zij net boven mijn heup, de pijnlijke heup voelt heel stijf.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:46

Joolien schreef:
Hoe zit dat bij jullie met vergoeden?

Bij mij betaal ik 87 euro voor 1 consult en er word 80% vergoed tot een bedrag van 200 euro.
En ik ga ongeveer 4x in het jaar. Maar dat ligt er helemaal aan hoe jij je verzekering hebt.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:50

Joolien schreef:
Ben trouiwens wel blij dat ik vanmiddag terecht kan, krijg steeds meer last van mn rug en heup. Paard schoot er gister 1 keer lelijk vandoor en kreeg een 'tik' in mn rug.
Ik probeer net zo te voelen als de osteopaat trouwens, gewoon wat duwen maar ik merk dan vaak wel duidelijk verschil, nu ook in mn zij net boven mijn heup, de pijnlijke heup voelt heel stijf.

ben erg benieuwd naar jou ondervinding hiervan, hou je ons op de hoogte hier ??? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 14:54

shettie1978 schreef:
Joolien schreef:

ben erg benieuwd naar jou ondervinding hiervan, hou je ons op de hoogte hier ??? :D

Uiteraard. Mijn eerste behandeling voelde iig al positief, was zo ontspannen daarna.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:02

Ik kom ook bij een osteopaat! Sinds november geloof ik, steeds om de 4/5/6 weken. Ben daar terecht gekomen doordat ''reguliere dokters'' niet zo veel konden vinden bij mij maar ik was altijd moe/hoofdpijn/migraine ed. Dat gaat al veel beter. Ook neemt ze meer dingen mee waar ik me nog niet bewust van was maar waardoor ik me wel veel beter voel. Ik heb trouwens nooit last van napijn, mijn osteopaat 'voelt' meer dan dat ze in mijn lichaam loopt te rammen ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:04

xxxjanna schreef:
Ik kom ook bij een osteopaat! Sinds november geloof ik, steeds om de 4/5/6 weken. Ben daar terecht gekomen doordat ''reguliere dokters'' niet zo veel konden vinden bij mij maar ik was altijd moe/hoofdpijn/migraine ed. Dat gaat al veel beter. Ook neemt ze meer dingen mee waar ik me nog niet bewust van was maar waardoor ik me wel veel beter voel. Ik heb trouwens nooit last van napijn, mijn osteopaat 'voelt' meer dan dat ze in mijn lichaam loopt te rammen ofzo :')

Bij mij liep ze anders behoorlijk hard te douwen :') Was niet echt chill ofzo _O- Was vooral in mn buik en mn tussenribspieren, dat laatste was echt naar.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:07

PrimaDonna_ schreef:
Joolien schreef:
Hoe zit dat bij jullie met vergoeden?

Bij mij betaal ik 87 euro voor 1 consult en er word 80% vergoed tot een bedrag van 200 euro.
En ik ga ongeveer 4x in het jaar. Maar dat ligt er helemaal aan hoe jij je verzekering hebt.

Ik betaal 95 per behandeling en krijg 80% vergoed met een maximum van 400 euro per jaar. Heb al drie behandelingen gehad dit jaar. :=

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:59

Ik heb gemerkt dat mijn huisarts er niet zoveel van wil weten, als ik bij haar kom voor mijn migraine omdat mijn medicijnen gewoon niet meer aanslaat en ik over de osteopaat begin, praat ze hier gewoon overheen. De osteopaat heeft op de laatste tijd meer voor mij kunnen doen dan de huisarts, die stopt alleen maar medicijnen in mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:15

Zo ik ben weer geweest, ze heeft nu weer een klein deel gedaan, ik voel bijna dat mn lichaam bezig is.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:16

@Jolien: Ben je na de behandeling ook moe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:17

PrimaDonna_ schreef:
@Jolien: Ben je na de behandeling ook moe?

Valt wel mee, wel ontspannen. Maar ze heeft nu maar een klein deel van mn lichaam aangepakt, misschien als ze de hele behandeling doet dat het anders is .

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:20

Okee! Ik heb vaak als ik veel last van mijn rug of darmen heb gehad dat ik erg moe word na de behandeling. Fijn dat je, je weer fijner voelt! :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:23

Ik loop zelf bij de fysio en heb ook gedacht aan de osteo. Echter ga ik het eerst bij een magnetiseur proberen. Stalgenoten van mij zijn daar laaiend enthousiast over.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:24

Ik ben 3 keer geweest en heb er nul baat bij gehad.
Vond ook dat ze bar weinig kennis had, zij kon mij niet meer vertellen dan ik zelf al wist en dat viel me erg tegen.
Ik houd het nu zelf maar bij, maar middenrif spieren ed losmaken kan ik zelf ook wel, daar ga ik niet voor betalen. :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:28

Ik lees hier ook even mij. Paar jaar geleden van het paard gevallen op mijn onderrug en af en toe duikt er weer pijn op. En als ik uit bed stap ben ik ook altijd stram eigenlijk.. misschien niet heel goed op je 23e :')
Redelijk belastend bijbaantje werkt ook weer niet mee.

Imre, mag ik vragen bij wie jij zit? :)

Ik ben zelf verzekerd bij FBTO, alternatief wel aan staan, maar ik snap niet veel van verzekeringen.. gelukkig omdat ik het nog weinig nodig heb gehad :+

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:30

Het voordeel van een osteo is dat hij naar het totaal plaatje kijkt. Een fysio doet alleen spieren. En als je naar de huisarts gaat met schouderklachten dan kijkt hij niet veel verder dan dat gebied. Een osteo kijkt naar skelet, weefsel, organen enz. Hoe is alles in balans?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:57

@Air: Dan kan het zijn dat er iets niet goed zit in je onderrug, hier kan een osteopaat veel aan doen, zet je lichaam weer terug zoals hij moet staan.

@Kamy: Dat probeer ik dus ook altijd aan mensen uit te leggen die bij een fysio lopen en klachten blijven houden..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:59

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:02

Joolien schreef:
xxxjanna schreef:

Bij mij liep ze anders behoorlijk hard te douwen :') Was niet echt chill ofzo _O- Was vooral in mn buik en mn tussenribspieren, dat laatste was echt naar.

Dat heb ik indd ook wel dat ze op sommige plaatsen in mijn buik duwt wat nogal veel pijn doet, maar die pijn is weg zodra ze stopt met duwen. Geen napijn dus