Te heet douchen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:13

magicmist schreef:
wat je kan doen is jezelf wassen met Cetomacrogol.
dat is een tip van de wondverpleegkundige op het werk.
het is een zalf, maar je kan het ook gebruiken om jezelf mee te wassen.
het vet de huid in..werkt super..

Huh.. ik heb daar een zalfversie van. Kun je je wassen met die zalf, of heeft Cetomacrogol ook meer varianten?
De artsen in het ziekenhuis raadden mij af om deze zalf langer te gebruiken dan nodig, vanwege de enorme hoeveelheid chemische troep die daarin zit. Niet erg best dus voor je huid.

Jojoju

Re: Te heet douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:24

* oude vellen alarm! * hahaha

Ik douche ook altijd heet, ben soms helemaal rood als ik uit de douche stap. Ook heb ik een heel droge huid..maar daar heb ik iets op gevonden :) Tijdens het douchen smeer ik zwitsal babyolie op mijn huid, niet veel hoor, gewoon een beetje. Als ik me dan afgedroogd heb is mijn huid niet droog meer en hoef ik niet te wachten tot lotionnetjes zijn ingetrokken enzo :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:34

Ik ben ook zo'n koukleum. Douchen is voor mij vaak ook echt om even op te warmen. Ik douche ook graag voor ik ga slapen dan kruip ik lekker warm mn bedje in. Dat koude afdouchen daar geloof ik ook niks van, soms als ik lang onder de douche sta (meestal maar 5 minuten maar als ik haar moet wassen of benen scheren dan duurt het langer) en de douche wordt kouder tegen het einde, heb ik daar echt de hele dag nog last van (gewoon koud blijven). Ik heb overigens geen problemen met het kou krijgen na het douchen, de badkamer is altijd lekker warm geworden na mijn douche :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:17

Van te heet douchen droogt je huid uit, dus zo'n gekke opmerking is het niet van de moeder van TS. Je wordt niet meteen een rimpelsauriër, maar het heeft op de lange termijn wel invloed op je huid. Daarnaast krijg je het daarna juist weer heel snel koud, omdat je bloedvaten door de hete douche geheel open zijn gaan staan en door het temperatuursverschil na het douchen weer snel vernauwen. Lauwwarm douchen zorgt er voor dat je lichaam zelf moet zorgen dat je bloedsomloop beter gaat. Overdag kun je ervoor zorgen dat je thermostaatje warm blijft door een trui met kraag te dragen of een (fleece)sjaaltje om te doen. Je voeten kun je warm houden met van die hele dunne, zijden sokken te dragen onder je normale sokken. Gegarandeerd warme voeten (en daarmee ook de rest van je lijf)! ;)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:19

Ik douche altijd op 40 graden.. :')
Maar douche daarna altijd even af op 25, voelt wel lekker aan :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:24

PaulinBijoux schreef:
Haha ja deze ken ik, hoor ik ook vaak.

Van te warm (heet) douchen krijg je een droge huid, en als je dit met regelmaat doet dan heeft je huid niet voldoende tijd om zich weer te hydrateren. Dit geeft een doffige aanblik op je huid. (wat dus een beetje lijkt op de doffe huid van oudere mensen). Als je weer een tijdje normaal doucht is dat zo weer over.

Meestal heb je hier niet zo'n last van in de puberteit, omdat je huid hier extra vet is door de hormonen. Het extra vet zorgt wel voor snel herstel in je huid, wat je op oudere leeftijd zou kunnen gaan zien. Maar een oude huid is grotendeels erfelijk bepaald en slechts voor een kleiner deel door de dingen die je doet.

Juist als je jong bent en heet doucht werkt dat als een aanjager voor extra talgproduktie, dus nog een nadeel van heet douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:26

Heet douchen is niet alleen slecht voor je huid, maar ook ongelofelijk slecht voor je haar. Het wordt er droog en dood van.

Als je het altijd koud hebt, moet je gewoon meer aan doen.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:28

Ik douche altijd heet. Nog nooit last van gehad ofzo,

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:31

Ik douche altijd heel heet en mijn bad staat standaard ook erg warm.
Wij hebben een thermostaatkraan en ik laat mijn bad vollopen op 40graden en als ik erin zit dan draai de knop door tot 55 graden. HEERLIJK! Als ik eruit kom ben ik zo rood als een kreeft. Ik smeer na het douchen altijd meteen een goede hydraterende bodylotion op want inderdaad kan de huid uitdrogen. Ik doe dit al vanaf ik 14 ben, ben nu 33 en mijn huid is niet slechter dan die van anderen. Sterker nog mijn huid is eigenlijk best goed.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 17:48

Dank voor alle reacties!

wat betreft de opmerking 'meer kleren aan doen tegen de kou', ik loop al als een michelinmannetje rond helemaal ingepakt ( op slechte dagen ), dus dat laat ik even links liggen.

de conclusie die ik uit al jullie reacties kan trekken is dat ik echt niet kou ga na douchen, maar me toch wel vaker moet insmeren met olie of bodylotion.
Soms merk ik ook wel dat mijn benen heel erg droog zijn en jeuken ( oepssss.. ) dus dat moet ik toch echt maar eens gaan doen :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:51

Resistance schreef:
Als je het altijd koud hebt, moet je gewoon meer aan doen.

Schrijft vast iemand die het zelf prima warm kan stoken....

Want sommige mensen hebben ondanka lagen kleding het snel koud

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:48

Heet douchen is lekker maar ooooh zo slecht ;(

Ik heb psoriasis, en een héle droge huid. Ik kan wel heet douchen, maar nooit zonder bodylotion, dan word ik helemaal gek van de jeuk. Oplossing is ook door niet elke dag te douchen, klinkt vies maar werkt wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:50

Ik vind warm douchen ook heerlijk! Heet douchen (echt heet) gaat niet, dan val ik flauw :')
Maar zodra ik onder een warme douche sta en het blijft even warm, wil ik er ook niet meer onder vandaan zolang als dat het gaat.
Ik gebruik wel ook body lotion omdat ik anders wel snel een droge huid krijg, dus misschien bedoelt je moeder dat ermee, of inderdaad de gasrekening :+

En wat betreft het warm aankleden.. Tja leuk bedacht als je lichaam goed functioneert... Als er iets niet goed functioneert aan je lichaam kan je aantrekken wat je wilt, warm blijven is geen garantie dan.. Lekker kort door de bocht :')

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:08

Ik douch ook altijd lekker warm, een oude huid heb ik er niet van gekregen hoor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:17

loeloemoekie schreef:
Dank voor alle reacties!

wat betreft de opmerking 'meer kleren aan doen tegen de kou', ik loop al als een michelinmannetje rond helemaal ingepakt ( op slechte dagen ), dus dat laat ik even links liggen.

de conclusie die ik uit al jullie reacties kan trekken is dat ik echt niet kou ga na douchen, maar me toch wel vaker moet insmeren met olie of bodylotion.
Soms merk ik ook wel dat mijn benen heel erg droog zijn en jeuken ( oepssss.. ) dus dat moet ik toch echt maar eens gaan doen :')

Je kunt je ook TE warm kleden en dat is ook niet goed. Hierdoor ga je namelijk zweten en dat zweet kan niet weg. Zweet heeft een koelende werking en zorgt er dus voor dat jij het koud krijgt. Het beste kun je laagjes aantrekken, waarbij je vooral je voeten, nek en hoofd warm houdt. ;)

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:22

Ik douche altijd heerlijk op 45 graden. Ben een enorme maar dan ook echt enorme koukleum dus geniet van een lekkere hete douche :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:04

Ik douche ook altijd al erg heet, alleen als ik me dan aan het afdrogen ben voel ik me helemaal duizelig. VL beweert dat dit door het hete douchen komt maar ik wil het maar niet graag geloven, ben een enorme koukleum :o.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:06

Annett1990 schreef:
Denk dat veel mensen dat dan krijgen hoor, k ken veel mensen die heet douchen. Ik zelf ook, als k lang onder de douche heb gestaan omdat k mn benen enz ook geschoren heb en mn haar gewassen enzo dan heb k vaak een knalrood hoofd :P Nu heb ik sowieso een droge huid dus heb daar nogal snel wat mee..
Misschien droogt het je huid inderdaad wat uit ofzo, maar goed daar heb je weer body lotion voor toch :)

body lotion maakt je huid even vet maar droogt je huid daarna heel snel weer uit omdat het op waterbasis is.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:06

Ik douche ook altijd erg heet, de rode strepen op het lijf haha. Heb idd wel altijd een droge huid, maar insmeren met bodylotion en de schade valt wel mee.