Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:49

zwieke schreef:
Jaaaa, als zot! Ik zit mooi onder de littekens, ik zal eens proberen een duidelijke foto te trekken :)

Ik pak voor de jeuk Aereus, dat helpt wel, maar niet 100%. Het is vooral ook een "gewoonte" geworden om te krabben... Ik doe het heel vaak onbewust.

http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/b937b64e-cfa0-43f7-8d39-b6ed1302c8c3_zpsd0ee42ce.jpg?t=1392724071

http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/d5f29412-afdf-4048-aab4-33a977094bd1_zps0b1c2fef.jpg?t=1392724152

Zien jullie het nu? :)

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:03

ja nu zijn ze wel zichtbaar :wow: dat ziet er niet fijn uit nee, is er niet een zalfje ofzo voor, in ieder geval misschien iets om de jeuk te verminderen ??

Melanie_92

Re: Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:07

Ik heb er ook jarenlast ontzettend veel last van gehad. Het werd elk jaar erger. Nu ben ik sinds 1,5 jaar bezig met immunotherapie en ik heb nu al zoveel minder last! Nog 1,5 jaar en dan hoop ik er helemaal vanaf te zijn :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:21

Wat voor een medicijnen gebruiken jullie?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:24

Ik zit ook alweer te snotteren, vreselijk is het.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:25

Ik heb er ook last van. Het hele jaar ook, omdat ik ook 'last' heb van katten en bepaalde honden.
Ik slik iedere dag een cetirizine tablet en dat helpt me heel goed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:26

Ik ben allergisch voor alles en nies dus het hele jaar door. Reuze handig :n

Ik gebruik neusspray, xyzal en elke jaar als bovenop de normale allergie ook nog hooikoorts komt (april ongeveer) haal ik een injectie met Kenacorte. Dan ben ik maanden allergie vrij, héérlijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:27

Ik slik, spuit, spray, druppel en smeer :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:46

Flixonase de orginele versie. Heb ook wel tabletten ed gehad alleen wordt ik daar zo slaperig en duf van dat dat geen optie was. Ja de allergie is weg maar de fut ook, kon er niet eens meer auto mee rijden omdat mijn reactie vermogen zoek was.

Voor mijn ogen normale kunsttranen die ik toch al nodig had voor iets anders, nu alleen veel vaker druppelen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-02-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:52

vreselijk last van hooikorts, voel me altijd een beetje stoned, zo lijkt het tenminste :')
Heb pilletjes, drubbels en spray. De tabletten gebruik ik liever ook niet, druppelen doe ik in overvloed omdat ik anders me ogen uit me hoofd wrijf.

Wat ik ook weleens heb geprobeerd is een apparaatje tegen hooikoorts, moest ik met 2 rode licht '' dingentjes '' in me neus kan het niet meer zo goed herinneren maar het hielp iig niet! :+

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:23

karuna schreef:
Flixonase de orginele versie. Heb ook wel tabletten ed gehad alleen wordt ik daar zo slaperig en duf van dat dat geen optie was. Ja de allergie is weg maar de fut ook, kon er niet eens meer auto mee rijden omdat mijn reactie vermogen zoek was.

Voor mijn ogen normale kunsttranen die ik toch al nodig had voor iets anders, nu alleen veel vaker druppelen.

Hier ook..zelfs de 'vrij onschuldige aerius' val ik van in slaap..
Dus zolang het luk met Flixenase of Xyzal..en van het voorjaar en rond augustus ontkom ik vaak niet aan de telfast of zitronogwattus..
Voor mn ogen heb ik helaas nog niet de oplossing gevonden..zonder wimpers vind ik het zo akelig..maar nu 2 huisartsen gehad die zeiden er maar mee te leren leven..jammer..mss dat ik eens naar een dermatoloog ervoor wil gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:29

Zitronogwattus klinkt als zitromax de smerige antibiotica. Flixonase werkt normaal goed, slleen dus problemen gehad met de verstuiver waardoor er veel te weinig medicijn vrijkwam. Daardoor zit de boel propvast. Voor flixonase was het standaard een paar keer per jaar holteonstekingen en helaas ook kno arts, buisjes doorspeoelen en een keer zelfs 2 weken ziekenhuisopname om de boel los te krijgen weer. Lang eve de flixonase.

Aan pillen en andere sprays heb ik veel gehad, mebhydroline werkte het beste maar ja, knock out gaan is niet handig als je wilt leven. :')

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:32

Tavegil in combinatie met Celestone is het enig wat bij mij nog helpt, eerste dagen ben ik, voor mijn gevoel, stoned, maar daarna gaat alles weer prima!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:38

karuna schreef:
Zitronogwattus klinkt als zitromax de smerige antibiotica. Flixonase werkt normaal goed, slleen dus problemen gehad met de verstuiver waardoor er veel te weinig medicijn vrijkwam. Daardoor zit de boel propvast. Voor flixonase was het standaard een paar keer per jaar holteonstekingen en helaas ook kno arts, buisjes doorspeoelen en een keer zelfs 2 weken ziekenhuisopname om de boel los te krijgen weer. Lang eve de flixonase.

Aan pillen en andere sprays heb ik veel gehad, mebhydroline werkte het beste maar ja, knock out gaan is niet handig als je wilt leven. :')

Ah dat komt me idd bekend voor, zitromax..kreeg het voor mn holteonstekingen, die ik gemiddeld elk kwartaal heb en meestal uitzing met spoelen met de neusdouche, tot eind augustus, dan vaak echt een weekje pillen nodig...ben alleen allergisch voor die zitromax, wordt er naar van in mn hoofd, angstig, gejaagd en ontzettend aan de diarree..het hielp wel erg goed, maar je nog beroerder voelen door gebruik van die zooi, is gewoon geen succes..

och mens toch, ziekenhuisopname etc..wat ellendig is dat zeg! was laatst op een cursusdag van de thermografie, even opname van mn hoofd gemaakt en was wel heel maf om te zien waar het niet goed zat..en idd, weer die volle holtes..

Succes allemaal weer met het as seizoen ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:41

Ik heb alleen op dit moment beetje jeuk aan mijn ogen. GA weer aan de propolis. Eerst even Kuurtje dan op onderhoud.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:12

shettie1978 schreef:
ja nu zijn ze wel zichtbaar :wow: dat ziet er niet fijn uit nee, is er niet een zalfje ofzo voor, in ieder geval misschien iets om de jeuk te verminderen ??

Ik heb zowat elk zalfje geprobeerd maar niets werkt echt 100%... Het probleem is ook dat de littekens terug open barsten, jeuken en het spelletje kan weer beginnen. Wat eigenlijk nog het best werkt is zonnebank. Ik ben al verschillende dermatologen afgelopen, geen succes. Ik probeer er dus maar mee te leven... Ik merk echt wel dat het veel erger is als ik met hooi en stro in aanraking ben gekomen. En moet het juist lukken dat ik de paardenzelf doe :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:38

Ik ben een nieuweling in hooikoorts. :D Heb het vorig jaar voor het eerst gehad en ik was het eigenlijk alweer vergeten, maar ik heb er nu ook weer last van. ^) Vorig jaar had ik alleen dikke, rode en jeukende oogleden en tranende ogen, verder niet echt ergens last van, misschien een beetje snotterig. Nu heb ik alleen nog maar dikke rode en jeukende oogleden (ben angstvallig op traanogen aan het wachten :P ).
Weten jullie misschien wat de beste middeltjes hiertegen zijn? Ik heb vorig jaar een paar dingen geprobeerd maar heb het nergens mee weggekregen.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:20

Ik heb de nasonex neusspray, helpt wel aardig tegen het snotteren en zorgt ervoor dat mijn holtes niet verstopt gaan zitten, dat wil ik namelijk niet nog een keer meemaken, wat een drama was dat zeg, mijnhoofd ontplofte zowat zo vol zat het met viezigheid, echt smerig.
Voor het niezen en de ogen gebruik ik eigenlijk gewoon reactine tabletjes, gewoon bij de drogist te krijgen en geen last van duffigheid.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:23

Ik heb er ook last van helaas.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:32

Ik heb er ook al weer last van :( Alleen bij mij is de hooikoorts zo erg dat mijn ogen gaan opzwellen en dat ik mijn ogen dan niet meer open kan doen en ze helemaal vast gekleefd zitten en als ik mijn ogen open wil doen ze open moet trekken maar dat lukt niet omdat ze zo opgezwollen zijn. Nu is het gelukkig nog niet zo ver en heb er al snel medicijnen voor opgehaald ook zit ik voor mijn hooikoorts in behandeling bij het UMCG. Ik krijg om de 4 weken prikken met daar in het stofje waar ik niet tegen kan en dat zijn grassen en bomen. De behandeling duurt 5 jaar en ik heb er al 3 jaar op zitten. Ik begin echt te merken dat het begint te werken :D gelukkig maar! Voor dat ik met de behandeling begon en mijn ogen helemaal dicht zaten kreeg ik hier voor prednison voorgeschreven. Het constant niezen en snot neus heb ik wel last van maar trek ik me niets van aan en is zo'n klein onderdeel voor mij van mijn hooikoorts invergeleiking met het opzwellen.

Op dit moment heb ik tabletjes, 2 soorten oogdruppels en neus spray ( en natuurlijk om de 4 weken die prikken ). Ik heb ook speciale oogdruppels gekregen met hormonen alleen als je dat spul morst op iets wits krijg je het er niet meer uit. Het is een geel goedje en het blijft er gewoon in zitten ook naar het wassen -_-

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:22

Ik vermoed dat ik hooikoorts heb. Vorig jaar had ik wat lichte verschijnselen maar niet echt last ervan.
Nu heb ik de afgelopen week zo'n zeurende hoofdpijn en branderige ogen (soms tranende ogen). Vooral toen m'n vader het gras had gemaaid. Loopneus en niezen heb ik al een paar weken last van. Van de week maar even langs de huisarts. Ik ben veel hoofdpijn gewend maar deze hoofdpijn is wel erg vervelend.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:33

Ja die hoofdpijn van die volle holtes zijn zo naar he..ik ben zelfs al naar tandarts gewesest, omdat ik dacht dat het daarmee te maken had..gewoon weer die hooikoorst, dus al ruim 2 weken weer op paracetamol ernaast..niet leuk hoofdpijn..
Slim dus dat je even langs je HA gaat..succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:19

Ik heb ook het vermoeden... Dacht dat ik gewoon verkouden was, maar ik had gigantische jeuk aan mijn gehemelte en in mijn keelholte ergens ik weet niet. In ieder geval wel ontzettend vervelend := Toen ik terug naar huis ging (studeer in brabant en woon in het weekend nog in zeeland) werden de klachten ineens een stuk minder. Daarnaast nieste ik heel veel en dat heb ik nooit als ik verkouden ben :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:37

Niet alles doorgelezen maar kan me ook weer melden helaas. Momenteel erg benauwd en een dikke slijmprop in mij keel/neusholte waardoor ik niet kan slikken.
Voel me behoorlijk beroerd. Vandaag ook verhoging maar dat kan ook met de periode van de maand te maken hebben :P

Niezen ed. Heb ik gelukkig weinig last van :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:43

Ik heb er pas sinds een paar jaar last van. Branderige,tranende ogen en uitgedroogde oogleden. Nu nog geen last van,maar dat gaat niet lang meer duren weeg ik nu al.
In die periode werken de hooikoortstabletten van de Kruidvat voldoende, in combinatie met oogdruppels voor droge ogen.