Endometriose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 09:28

Super Patries90 dat je nog een mooi mannetje hebt kunnen krijgen, dat zal mij nooit gaan lukken (ookal had ik niet echt een kinderwens)

MiReRe dat kan denk ik heel goed te maken hebben met de endometriose want ik heb ook vaak genoeg overal pijn in mijn lijf en mijn gyno geeft aan dat het echt wel daardoor kan komen.

_Patrick_ wij hebben ook twee Tinkers en vanaf zaterdag een rustige Zangersheide erbij en de tinkers vinden het echt niet erg hoor als ze niet gereden worden hihi als ze maar aandacht krijgen! Ze staan hier 24/7 buiten en ik kom elke dag naar stal om ze hun aandacht te geven of het nu rijden of wandelen of helemaal niets is ze komen niets te kort maar dat zien mijn stalgenoten niet blijkbaar.
Sterkte met de pijn en succes donderdag :(:)

Roosje78 Kon dat maar, als de mogelijkheid er was om minder of verdeeld te werken had ik dat ook meteen gedaan maar helaas is die optie er niet. Gelukkig werk ik bij mijn man en laat hij me vaak achter de computer zitten als hij ziet dat het niet gaat.

Ik heb weer doorbraakbloedingen dus we gaan weer een fijne week in grrrr

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:31

Ik heb daar ook last van gehad vroeger. pakweg 5 tot 10 pijnvrije dagen per maand. Toen ging ik een jaar aan de prikpil, mijn menstruatie bleef uiteindelijk 2 jaar weg en ik kwam wel behoorlijk aan natuurlijk, maar het was het waard :j ik heb daarna een keurige stabiele menstruatie gekregen die zowat de helft korter en minder zwaar was (van 7 dagen vollop bloeden naar 3 a 4 dagen en niet meer zowat een luier om moeten ;) ) en ik heb daarbij zo'n 20 pijnvrije dagen per maand.

_PatriciaH

Re: Endometriose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 09:33

Dat klinkt fijn ShamalArabs, bij mij werkte de prikpil wel maar kwam mega aan en mijn man kon me wel vermoorden hihi last van stemmingswisselingen...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:43

Het is bij mij ook geconstateerd in 2012, ik heb momenten waarop ik verga van de pijn. Volgens Gyn is de beste optie nu aan de zwaarste pil, dat vertik ik, ik heb een tijdje de nuvaring geprobeerd met terugkerende schimmels en andere ongemakken als gevolg.
Ik ben nu ''anticonceptieloos'', heb redelijk leren leven met de pijn en indien de boel gaat verergeren laat ik mijn baarmoeder verwijderen(aangezien ik ook 3 redelijke vleesbomen heb). Ik heb geen kinderwens en stiekem zou ik blij zijn als ik verlost zou zijn van het gedonder. Op dit moment loopt er een kweek voor baarmoederhalskanker dus nog een aantal spannende dagen hier.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 09:47

Mijn gyn zegt dat er redelijk wat nadelen zitten aan het verwijderen van de baarmoeder? De eierstokken blijven achter die verwijderen ze niet dus je blijft menstrueren. Dan blijf je met het gedonder van de pil zitten of/en je krijgt weer medicijnen waar de kans op botontkalking weer heel groot is?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:01

_PatriciaH schreef:
Mijn gyn zegt dat er redelijk wat nadelen zitten aan het verwijderen van de baarmoeder? De eierstokken blijven achter die verwijderen ze niet dus je blijft menstrueren. Dan blijf je met het gedonder van de pil zitten of/en je krijgt weer medicijnen waar de kans op botontkalking weer heel groot is?

Mijn gyn zegt wat anders; de verklevingen zitten bij mij ook voornamelijk aan de buitenkant van mijn baarmoeder welke dan tegen mijn eierstokken aankomen en de pijn geven.
Evt halen ze mijn eierstokken ook weg(preventief) maar ik sta niet te springen om vervroegd in de overgang te komen om eerlijk te zijn.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:48

Met dingen verwijderen heeft ook soms nadelen inderdaad soms is het een of het ander...
Ik zei tegen de gyn haal de zooi er maar uit ben ik er vanaf tot ze de nadelen ging noemen...nee dan maar niet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 09:39

_Patrick_ hoe is het gegaan donderdag?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:25

Zal je altijd net zien...sinds woensdag was de pijn een stuk minder.
Donderdag naar de gyn geweest.
Op de echo geen gekke dingen te zien.
Kan zijn dat zoely te licht voor me is, dat me lever die afbreekt
Als de menstruatie door komt moet ik met de zoely stoppen.
Ze had het dan over nuvaring, ik heb daar geen ervaring mee.
Ze heeft t over een kijkoperatie gehad, de vorige heeft goed geholpen toen zat er een verkleving die ze verwijderd heeft.

19 juni moet ik terug komen, tenzij de menstruatie door komt moet ik aan de bel trekken.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:39

Hoe gaat het nu _Patrick_?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:38

Het gaat goed nauwelijks last.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 18:38

Fijn om te lezen!

Gaat redelijk, goede en slechte dagen...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:17

Hoe is het met iedereen?

Hier maar gestopt met de zoely.
Enige voordeel wat ik zelf ondervind is dat de menstruatie en eisprong uit blijft.
Meer last van transpireren, gewichtstoename, opgezwollen buik...lijk wel zwanger :o
Heb er ook echt gewoon last van...me buik zit gewoon in de weg om het zo maar te zeggen.
Ben benieuwd als ik het niet gebruik of het dan minder wordt.
Anders begin ik weer aan de zoely.

In september voor controle terug.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:36

Heee, hier gaat het wel...houd niet over. Wat vervelend dat je last hebt van je buik/gewichtstoename, ik ben ruim 10 kilo aangekomen in krap een jaar en een opvliegers pffff was geen zoely maar werd gek (en mijn man ook door de stemmingswisselingen) dus weet wat je mee maakt...succes :(:)

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:54

Ik meld mij ook. In 2011 zijn er 2 grote cystes op mijn eierstokken ontdekt en toen is mij verteld dat ik endometriose heb. Moest toen aan de Lucrin voor 6 mnd en nu de pil blijven doorslikken.

Had al sinds 2001 klachten. Als ik ongesteld was kon ik niet rechtop lopen van de pijn, had ook het idee of iemand de hele tijd in de pezen van mijn schouders liep te knijpen en pijnstillers hielpen maar niet. Heb de jaren daarna diverse keren huilend bij de huisarts gezeten (en ik ben echt geen watje) maar het waren gewone menstruatieklachten volgens de huisarts. Moest er maar mee leren leven.

Was zo blij toen ik eindelijk wist wat het was. Ben in 2007 begonnen met acupunctuur en dat werkt heel goed bij mij. Heb bijna geen klachten meer.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:20

Excalibur nu weet je wat de oorzaak is.

Hormonen doe zoveel met je lichaam...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:32

Hoi, ik kom ook weer even binnenvallen!

Heb toevallig gisteren een afspraak gemaakt bij de gyn voor 18/8.
Moest al komen voor jaarlijk uitstrijkje, maar heb nu gelijk gezegd dat ik echo wil voor endometriose.

Ik weet sinds maart 2011 dat ik endometriose heb en moest toen ook geopereerd worden omdat er inmiddels een cyste ter groote van een tennisbal aan mijn eierstok hing.
Ze hebben toen die cyste en de overige cystes zo klein mogelijk gemaakt maar ik weet dat ze nooit helemaal weg zijn.

Sinds die tijd zit ik nonstop aan de pil...

De afgelopen maanden vertrouw ik mijn lichaam niet helemaal...
Vage steken/druk gevoel in onderbuik...
Dit zouden ook absoluut mijn woorden kunnen zijn!
_Patrick_ schreef:
Meer last van transpireren, gewichtstoename, opgezwollen buik...lijk wel zwanger :o
Heb er ook echt gewoon last van...me buik zit gewoon in de weg om het zo maar te zeggen.

Dus ja... 18/8 de boel maar eens bekijken...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:42

DenK4ever: hebben ze jou niet verteld dat de endometriose na een operatie weer geleidelijk erger zal gaan worden? De eerste paar maanden voel je je geweldig en daarna begint de ellende weer van voren en af aan, en heel vaak heftiger.... Het endometriose-weefsel is sticky stuff en zal zich helaas door een operatie verder verspreiden door de buikholte (hoe schoon ze ook werken tijdens de operatie). Heb er nu 3 gehad, maar bij mij geen operatie meer, tenzij ik echt een acute buik zal krijgen (zoals de eerste keer, toen er een grote cyste gedraaid en later geknapt was). Ik neem geen anticonceptie en geen hormoontroep. Ik wacht met smart op de overgang *\o/*

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:58

Is toch ook wat he, dat je uitkijkt naar de overgang :(:)

Ze hebben me wel verteld dat ik "ooit" wel weer eens geopereerd zou moeten worden....
Maar niet na 3 jaar al?! (hoewel ik nu natuurlijk helemaal nog niet weet of ik uberhaupt weer geopereerd moet worden :=)
Hoeveel tijd heeft er tussen jouw operaties gezeten als ik vragen mag?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:25

In een tijdsbestek van 3 jaar ben ik 3 x geopereerd. De plaatsen waar ik er pijn "bij" heb gekregen zijn de plekken waar ze er met de laparoscopie zijn ingegaan. En dan met name de navel. Schijnt helaas vrij veel voor te komen. Het zal natuurlijk bij iedereen weer anders zijn, denk dat ik gewoon "een beetje pech" had :D

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:28

Of ik heb juist "mazzel" gehad :P
Want ik heb nu pas na 3 jaar voor het eerst weer klachten....

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:09

Bij mij zit er 2 jaar tussen.
Ik laat me liever dan opereren dan die hormoonrommel te nemen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:42

ALS ik nu geoppereerd zou moeten worden zou ik dat ook niet "erg" vinden.
3 jaar geleden ging ik erin met de melding dat ze zo min mogelijk weg mochten halen ivm kinderwens.
Inmiddels weet ik dat die niet vervuld zal worden, dus ze zouden van mij nu ook rigoureuzer mogen zijn ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:39

Even een vraagje voor diegene die ook constant de pil doorslikken.
Als jullie doorvbraakbloeding hebben, stoppen jullie dan? Of gewoon door blijven slikken?

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:48

Het ligt er bij mij aan wanneer ik een doorbraakbloeding krijg. De eerste periode dat ik de pil moest doorslikken, kreeg ik om de 5 weken een doorbraakbloeding. Dan stopte ik voor een week. Nu 2 jaar later krijg ik na ongeveer 2 weken een doorbraakbloeding. Nu slik ik gewoon door. De eerste bloeding is dan ook niet zo zwaar. Meestal kan ik het dan rekken zodat ik weer op de 5 weken zit.

Heb net weer 4 maanden aan de Lucrin gezeten en ben net weer met de pil begonnen dus is even afwachten wanneer de eerste doorbraakbloeding weer komt