Moet en wil meer sporten! Personal trainer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 21:12

Blijkt er eentje aan dezelfde weg als mijn werk te liggen :p ik ga eens verder kijken. Klinkt in ieder geval heel positief!

De sportschool waar ik het eerder over had, blijkt tegenover de woning van een familielid te staan. Heb hem eens gecontact en nu ga ik morgen bellen voor meer informatie over de persoonlijke begeleiding die ze daar geven en als mij dat bevalt willen we woensdagavond kijken of we een intakegesprek kunnen krijgen (of hoe dat ook heet in een sportschool). Dus wellicht heb ik al iets gevonden..
* gaat maar vast op zoek naar ver weg gestopte sportkleding en schoenen *

Edit: ik ga crossfit zeker onthouden, maar voor nu verwacht ik niet dat het haalbaar wordt. Fysiek lijkt het super zwaar, wat aan de ene kant goed is, maar vanwege mijn gewicht loop ik wel een verhoogd risico op blessures.. daarnaast ben ik hierbij ook gebonden aan vaste tijden, wat niet aansluit op mijn onregelmatige werk en studietijden.

Maar nogmaals, ik ga m zeker onthouden want het lijkt mij wel wat voor als ik wat minder gewicht bij mij draag en ik wat meer regelmaat in mijn leven heb :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:20

Crossfit is zo zwaar als je aankunt. Bij ons lopen strak getrainde jonge goden tussen uitgezakte veertigers met overgewicht (like me :o :D ) en dat gaat prima. Je doet dezelfde workout, maar schaalt de gewichten of aantallen naar je kunnen. Ik heb me er best druk om gemaakt dat ik de eerste periode voor l*l zou lopen, maar het tegendeel bleek waar! Ze zijn net zo blij voor mij als ik iets presteer als voor de leden die uitkomen op wedstrijden. En ik bleek verbazingwekkend sterk in mijn benen waardoor ik na 3 maanden al 125% van mijn lichaamsgewicht kan deadliften.

En wat betreft blessures, crossfit is niet voor watjes, maar ze houden juist enorm goed in de gaten wat je doet en hoe je het doet. Techniek gaat voor alles! De trainers hebben veel meer kennis dan alleen van workouts. Ik loop nu met gescheurde enkelbanden en ik heb nog geen training hoeven missen. We bekijken gewoon steeds met elkaar wat ik wél kan en hoe ik daar het maximale uit kan halen. De trainers zijn daarin nog voorzichtiger dan ik.

Florenc en ik willen je overhalen, dat is duidelijk! :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:37

K_im schreef:
Edit: ik ga crossfit zeker onthouden, maar voor nu verwacht ik niet dat het haalbaar wordt. Fysiek lijkt het super zwaar, wat aan de ene kant goed is, maar vanwege mijn gewicht loop ik wel een verhoogd risico op blessures.. daarnaast ben ik hierbij ook gebonden aan vaste tijden, wat niet aansluit op mijn onregelmatige werk en studietijden.

Maar nogmaals, ik ga m zeker onthouden want het lijkt mij wel wat voor als ik wat minder gewicht bij mij draag en ik wat meer regelmaat in mijn leven heb :j

Crossfit is haalbaar voor iedereen, zolang je je ego op tijd aan de kant kan zetten (meestal iets waar net startende mannen een probleem mee hebben.... die worden dan geconfronteerd met het feit dat ze toch niet zo sterk zijn als ze dachten, en proberen dan meer te doen dan ze eigenlijk fysiek aan kunnen).

Ik heb net een training achter de rug, waarbij twee belangrijke 'moves' gedaan werden. Eerste was squat cleans (gewicht omhoog heffen en eronder zakken in een squat, om dan terug recht te staan). De zware jongens deden hun herhalingen met 70/80kg. Ik heb het met 50kg gedaan. Het meisje naast me deed het met 25kg, en daarnaast stond nog iemand die het met een lege techniekbar van 7kg deed. Tweede beweging waren handstand pushups (ja, het is wat je denkt dat het is). De zware jongens doen dat zoals het hoort. Ik zelf ben daar absoluut niet sterk genoeg voor, dus ik doe wall climbs (waarbij je met je voeten tegen de muur omhoog klimt en je armen telkens dichter bij de muur zet). Maar er zijn er evenzeer die daarvoor (nog) niet genoeg kracht in hun armen/schouders hebben, en zij doen dan push ups in de plaats. Als dat nog te zwaar is, dan worden het gewoon push ups op je knieen, of op een verhoogd bankje.

Dat is net het mooie eraan, alles kan aangepast worden, en je coach staat altijd naast je om te zien of jij het wel aankan. Zo niet, dan neem je een stapje terug en doe je die oefening gewoon correct. Dat is ook direct het leuke. Je bouwt op, je wordt sterker, en opeens kan je dingen wél, opeens ben je wél sterk genoeg in je armen voor die wall climbs, opeens kan je wél push ups zonder je knieen op de grond te zetten. Je spreekt van een sport die je zelfvertrouwen een boost geeft? Dat is een sport waar je training na training na training telkens méér kan doen, telkens zwaarder kan gaan, telkens sneller wordt...

(en just to be clear: ik zit zelf ook makkelijk aan 10kg overgewicht. Het is niet omdat de foto's op internet allemaal 100% afgetrainde crossfit vrouwen toont, dat dat in realiteit ook zo is ;-))

Kinke

Re: Moet en wil meer sporten! Personal trainer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:35

In de sportschool waar ik sport hebben ze ook nog aparte lessen die in het zwembad gedaan worden, aquarobics e.d.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:38

Iedereen zal een groot woord zijn, vergis je niet in sommige dingen.
Ik verga 5 dagen van de spierpijn die door alle pijnstillers heen gaat, reuma achtig iets ten gevolge van Lyme..
Zelfs licht kon heel lang niet, hoe licht ook de rekening was heel hoog.
Nu een hele tijd later gaat het wel als ik maar oppas en eiwitten gebruik achteraf.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 21:50

Citaat:
Eerste was squat cleans (gewicht omhoog heffen en eronder zakken in een squat, om dan terug recht te staan).

Just to be sure.. Bij squats zak je door je benen toch? Ik vraag mij af of mijn knieën dat zullen waarderen zonder dat ik uberhaupt een extra gewicht bij mij draag :o

Wat betreft push ups.. de eerste keer dat ik een semi-push up in mijn leven uit zal gaan voeren moet nog komen. Wat lijkt mij dat te gek als je dat gewoon 'even' kunt *\o/* :')

Ik geloof echt dat het heel leuk is, het spreek mij in ieder geval ontzettend aan. Maar voor nu is het voor mij echt nog te hoog gegrepen. In mijn geval spreek ik niet 10kg overgewicht. Ik kom met mijn 22 jaar en 1.66m van de 150 kg af.. -O- Zit inmiddels gelukkig weer onder de 95, maar dan nog spreken we van een kilo of 30 teveel.

Nogmaals, ik ga 'm zeker onthouden (de site van die bij mijn werk staat inmiddels onder mijn favorieten), maar ik wil eerst nog 15 kilo kwijt en wat kracht en conditie rijker zijn, voor ik daaraan begin :j

Het zwemmen zit ook nog steeds in mijn hoofd. Ik denk vooral dat het voor mijn knieën een aangename afwisseling zal zijn :j Nu de schaamte nog voorbij. In de omgeving zit in ieder geval een zwembad die aquarobic (?) geeft, en als je die lessen volgt, mag je verder onbeperkt gratis zwemmen (banen trekken en recreatief), dus dat is wel voordelig, en afwisselend ook weer..

Morgen heb ik overigens een afspraak bij een sportschool :o Intakegesprek, opstellen trainingsschema en sporten maar :P Ik hoop zo dat ik mijzelf verbaas met wat ik nu kan ten opzichte van vorig jaar (en 55 kilo geleden haha). Aan de andere kant wil ik mijn verwachting ook niet te hoog leggen..

Ik kijk al uit naar het zweet en de spierpijnen :')

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval, heeft mij weer een extra zetje in de rug gegeven om dit idee door te zetten.