shakers in 2014...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:15

Marieke! Vervelend dat je je toch wat onprettig voelt, ken dat dat gevoel ook wel. :j

Zelf (ben nog zo'n ukkepuk) niet geshaked, maar mijn moeder heeft Cambridge gedaan en is 35kg afgevallen. Nu is ze zelf consulent! (begeleider)!

Omdat je zo weinig calorieën binnenkrijgt wordt er volgens mij een stofje aangemaakt waardoor je sneller gaat afvallen. Maar dit zeg ik niet met zekerheid. Mijn moeder zegt in ieder geval altijd iets dat je lichaam in .... komt (nu weet ik het toch niet meer) Het zou in ieder geval het afvallen makkelijker maken dacht ik. Je adem gaat wat stinken en je kunt harde ontlasting krijgen. Voor dat eerste geeft mijn moeder ook altijd ademverfrisserblaadjes mee... :')

Mijn moeder vond de begeleiding van het shaken naar het weer normaal eten vooral erg fijn. Want ze heeft al veel dieten gedaan, maar na resultaat weer gegeten tot het eraan zat. Ze zegt ook altijd dat ze haar hele leven op zal moeten letten wat ze eet...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:21

Zaai schreef:
Marieke! Vervelend dat je je toch wat onprettig voelt, ken dat dat gevoel ook wel. :j

Zelf (ben nog zo'n ukkepuk) niet geshaked, maar mijn moeder heeft Cambridge gedaan en is 35kg afgevallen. Nu is ze zelf consulent! (begeleider)!

Omdat je zo weinig calorieën binnenkrijgt wordt er volgens mij een stofje aangemaakt waardoor je sneller gaat afvallen. Maar dit zeg ik niet met zekerheid. Mijn moeder zegt in ieder geval altijd iets dat je lichaam in .... komt (nu weet ik het toch niet meer) Het zou in ieder geval het afvallen makkelijker maken dacht ik. Je adem gaat wat stinken en je kunt harde ontlasting krijgen. Voor dat eerste geeft mijn moeder ook altijd ademverfrisserblaadjes mee... :')

Mijn moeder vond de begeleiding van het shaken naar het weer normaal eten vooral erg fijn. Want ze heeft al veel dieten gedaan, maar na resultaat weer gegeten tot het eraan zat. Ze zegt ook altijd dat ze haar hele leven op zal moeten letten wat ze eet...

Het lichaam gaat in ketose. Dat houdt in dat het lichaam de hele glucosevoorraad op heeft gebruikt en over moet stappen op het maken van glucose van eiwitten en vetten. Dit omdat de hersenen alleen kunnen leven op glucose en niet op andere brandstoffen.
Dit is te vergelijken met een diabeet die geen insuline gebruikt en maakt een hoop giftstoffen aan in het lichaam. Dit is inderdaad o.a. te merken aan de acetonlucht die het lichaam aanmaakt.
Doordat je het lichaam in ketose zeg heb je minder last van spierafbraak en daarmee ook van het jojo-effect, maar het is geen gezonde manier van afvallen. Het is voor het lichaam een vergiftiging en alleen te doen voor mensen die verder 100% in orde zijn en zelfs dan zou het imo altijd begeleid moeten worden door een dietist en een arts en zeker niet door een niet gediplomeerd ervaringsdeskundige. Voor het lichaam een gigantische belasting.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:29

Mijn moeder heeft er wel voor moeten leren. Dat het lichaam zichzelf zou vergiftigen weet ik niks van. Kan ik dus ook niet over oordelen. Het is niet zo dat iedereen het dieet mag doen. Maar zeker niet iedereen zal 100% gezond zijn. Maar die aceton lucht zorgt voor de stinkende adem neem ik dan aan?

Mars

Re: shakers in 2014...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:52

Cambridge zou van mij helemaal verboden mogen worden. Het is verschrikkelijk slecht voor je lichaam...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:14

Daar ben ik ook achter gekomen dus..
Ik had inderdaad harde ontlasting en heb daarna ruim een jaar extra medicatie moeten gebruiken om mijn darmen op gang te helpen. Ik ben inderdaad enorm afgevallen maar ik doe het nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:03

Cambridge is waardeloos, je valt er veel mee af, maar komt er ook net zoveel weer van aan als je niet iets veranderd nadien..
Het feit dat de 2 verschillende consulentes waar ik ben geweest ook gigantisch jojoden zei ook wel genoeg denk ik :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:21

Zaai schreef:
Mijn moeder heeft er wel voor moeten leren. Dat het lichaam zichzelf zou vergiftigen weet ik niks van. Kan ik dus ook niet over oordelen. Het is niet zo dat iedereen het dieet mag doen. Maar zeker niet iedereen zal 100% gezond zijn. Maar die aceton lucht zorgt voor de stinkende adem neem ik dan aan?

Ik zeg niet dat ze er niet voor heeft hoeven leren, maar ze heeft geen erkende diploma's en is zeker geen dietist. Dat niet iedereen 100% gezond is die begeleid wordt vind ik zelfs schokkend, want wettelijk gezien mogen niet-gezonde mensen alleen door een dietist begeleid worden bij afvallen.
Acetonlucht is niet bepaald een lekkere geur nee, ruik maar eens aan je flesje nagellakremover.

Een ketogeen dieet hoeft geen problemen op te leveren, maar moet wel goed begeleid worden en met alle respect, ik ben van mening dat je daar iets meer voor in huis moet hebben dan een simpele scholing..

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:15

mariekeoo schreef:
wow super resultaat en eet je ernaast nog ?

Ja ik eet dan mijn avondeten (of stel ik ga met vriendinnen lunchen, dan eet ik smiddags normaal en savonds een shake) en dan wil ik wel iets lekkers kunnen eten. Vaak vis met beetje volkoren pasta en veel groente. Als ik dan eindelijk mag eten moet ik wel wat te kauwen hebben haha. Verder eet ik per dag nog twee stuks fruit.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:05

Ik heb zelf ook een tijdje Cambridge gedaan. Heb uiteindelijk mijn galblaas moeten laten verwijderen omdat het helemaal verkeerd ging. Pas alsjeblieft op!

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:05

Ik ben sinds vandaag begonnen met shaken. Ontbijten doe ik al amper.
bedoeling is de lunch te vervangen met een shake en veel water te drinken. En dan natuurlijk normaal avondeten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:38

mariekeoo schreef:
vaak geprobeert om op mijn eten te letten, houd me hier ook aardig aan. tuurlijk iedereen eet wel eens iets slechts dus ik ook. maar die kilo's bleven er aan komen .

Zwaarder word je alleen als je meer Kcal binnen krijgt dan dat je verbuikt :j ..
Ben dus ook benieuwd wat " op mijn eten letten " inhoud ....
Denk dat secricible al goed verwoord wat er in/met je lichaam gebeurd dat bloot staat
aan een Crash dieet.

Zelf ben ik sinds vorig jaar Mei 30 kg afgevallen door een bewust /gezond voedingspatroon en
2 X per week sporten .
Waarin ik ook wel eens een patatje , taart of iets anders lekkers eet .
Ik met 3 maaltijden en 3 x tussendoor absoluut niet hoef te hongeren ....en toch
resultaat boek ...

Jeetje Romeo2007 ... :(:)

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:43

Ik denk als je veel bewuster leert/gaat eten, dat je niet eens op een dieetje hoeft, het brengt alleen maar narigheid met zich mee, is maar voor tijdelijk, en dan zitten de kilo's er weer aan. Als je wat meer bewust gaat eten, vliegen de kilo's er ook af. En blijft je lichaam gezond.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:54

Helemaal mee eens kimberley12 :j

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:38

Inderdaad. Shaken is in mijn ogen zo'n slecht plan :n. Waarom? Hierom:

-Te weinig eten zorgt voor een lager metabolisme
Literatuur toont aan dat bij enorm laag kcal (1000 en lager) je kcal verbuik in rust met wel 45% kan dalen! Oftewel, wanneer je weer normaal gaat eten zul je geheid aankomen.
-Te weinig eten zorgt voor spierverlies
Je lichaam moet ergens energie vandaan krijgen. Wanneer je te weinig eet zal de inname niet voldoende zijn waardoor je lichaam spieren af gaat breken om aan energie te komen. Dit zijn je skelet spieren maar vergeet niet dat je hart ook een spier is! Daarnaast zijn spieren actieve kcal verbruikers, ze verliezen betekent dus automatisch minder kcal verbruiken. Een betere manier is krachttraining: meer spieren opbouwen en dus meer kcal verbruiken
-Weinig eten zorgt voor meer activiteit van vetopslag enzymen en zorgt voor minder vet-afbraak
Wanneer je weinig kcal binnenkrijgt produceert je lichaam meer vetopslagenzym en minder vetafbrekendenzym. Oftewel, je zorgt ervoor dat je moeilijker vet verliest en makkelijker vet opslaat, ook in de toekomst.
-Te weinig eten verhoogt kans op gewichtstoename
Gewicht zul je verliezen als je weinig eet maar je lichaam zal zich snel aanpassen en het gewicht zal langzaam terugkomen. Met als gevolg, na een tijdje heb je weer evenveel vet, minder spiermassa en een langzamer metabolisme. Vervolgens doe je weer een lijnpoging die er voor zorgt dat je nog meer spiermassa verliest en je metabolisme verder vertraagd. Cirkeltje!
-Te weinig eten zorgt voor meer trek en eetbuien

Conclusie: Ga je verdiepen in voeding en kies voor een gezond voedingspatroon en ga er eventueel bij sporten. Shaken brengt je echt niet waar je wilt zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:56

Er zijn geen quick fixes voor een langdurig mooi en gezond lijf. Ik ben het helemaal eens met iedereen hierboven die jullie aanraden om er meteen mee te stoppen en op onderzoek te gaan naar wat wel gezond is en werkt. Vaak is dat in het begin toch bijhouden wat en hoeveel je nou eigenlijk eet in tegenstelling tot wat je nodig hebt.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:11

ik gebruik de shakes opdit moment alleen voor ontbijt. dit omdat ze echt vies zijn hhaha. maar daarnaast eet ik om de 2 uur, een bisquitje of fruit, daarnaast 2 broodjes in de middag en normaal avond eten. weinig vet en sauzen, zijn niet van toepassing

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:24

Zat te denken om aan het cambridge te beginnen, maar ga nu toch weer twijfelen. Ergens in je achterhoofd weet je dat het niet gezond is, maar om alles weer terug te lezen...tja.

Vorig jaar mei ben ik begonnen bij een dietist en tot december helemaal niks afgevallen! Ik heb me goed aan haar dieet van 1700 cal, weinig vet, veel groenten en veel eetmomenten gehouden. Bovendien ben ik erbij gaan fietsen (80 km per week). Maar geen beweging in dat vet te krijgen :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:04

Misschien is 1700kcal nog wel te veel. Dat kan. Rustig afbouwen totdat je wel begint af te bouwen, bijvoorbeeld tot 1400kcal (veel lager wordt lastiger om gezond te houden). Is dat fietsen je enige lichaamsbeweging? Want dat is maar ruim een half uur per dag.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:05

Het fietsen doe ik 2/3 x in de week een uur en wandel met de hond: hooguit half uurtje. Beestje is oud en gaat niet meer zo vlot.
Ben sinds kort veel meer bij gaan wandelen, met kids en zonder hond, en bouw voorzichtig hardlopen op.

Zal de kc af gaan bouwen, lijkt me toch gezonder dan shaken!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:59

Of je eet te weinig. Ik heb geen idee hoe groot je bent maar als je wat groter hebt en een actieve baan hebt dan kan 1700 te weinig zijn. Ik val in ieder geval niet af op 1700, dat is bijna 900 kcal onder m'n onderhoud. Ik val dan wel eerste weken af maar vervolgens gooit m'n lichaam de rem erop.
Mijn tip: ga eens kijken op forum.dutchbodybuilding.nl. Verdiep je in voeding en kijk wat je onderhoud is en ga daar om te beginnen is 250 kcal onder zitten.