Veel honger hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:18

stefje schreef:
Inderdaad weinig eiwitten zeg. Ik ben de laatste jaren overgestapt naar meer eitwitten en minder koolhydraten eten -ik kan ook enorme honger hebben- en doe dat vnl. bij mijn ontbijt: kwark met noten -die lust je niet- maar ook handje rozijnen en wat pitjes, vaak zonnebloempitjes. Lust je wel pitten? Pompoenpitten zijn ook erg lekker en gezond, dit soort pitten zijn regelmatig bij De Tuinen in de aanbieding. Of kwark of yoghurt met een muesli zonder noten, die is er misschien ook wel. Sinds ik kwark eet 's ochtends heb ik uren geen honger daarna. Verder tussendoor soms dadels of gedroogde abrikozen (i.p.v. koekjes).

Hier hetzelfde. Ben ook overgestapt naar veel minder koolydraten (geen pasta, rijst, brood, aardappelen meer) en veel meer eiwitten (vlees, vis, eieren, kwark) en gezonde vetten (noten, avocado, zaden en pitten), en ik heb sindsdien veel minder honger....
Gezond eten kost tijd, dat moet je ervoor over hebben. Als je smorgens geen tijd hebt, zorg er dan voor dat je ontbijt dan savonds al klaar is, of sta 15min vroeger op. Ik vertrek alle dagen thuis om 6u30 naar het werk, en ik eet nooit boterhammen.... Tijd hoeft dus geen excuus te zijn :? :n

Anoniem

Re: Veel honger hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:13

Brood is niks mis mee, bevat bovendien ook veel vezels en die heb je ook nodig.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:28

Ik eet in de ochtend havermout,je hebt van die zakjes daar doe je melk bij, 2 minuutjes in je magnetron en klaar. Simpel snel, ik zit er tot 10.00 dan vol van. ( ik eet dat om 05.30 ) En doe zwaar lichaamelijk werk.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:34

EskeGirl schreef:
Ik ben een lastige eter, heeft met autisme te maken. Sommige structuren vind ik 'vies' in m'n mond, dat eet ik simpelweg niet. Valt te leren, maar met neiging tot uitspugen is dat lastig. Maar je hebt een punt :j.
Ik ga eens naar andere soorten fruit kijken, peer misschien. Eet vooral appels en bananen.

Weet niet of je van smoothies houd? Noten en zaden kan je heel goed door je vruchtensmoothie gooien, worden dan tot moes gemalen dan zit je niet met die structuur. Ik heb ooit een goede blender aangeschaft voor de honden en sindsdien maak ik bijna iedere dag een eigen smoothie.. ben nogal een muts als het om brood eten gaat 's ochtends maar dit zooo lekker en vult ook goed.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 20:37

We hebben geen blender :n. Havermout kan ik wel gaan proberen, is me nog niet gelukt om lekker te maken (mijn beste vriendin wel).
Met brood is niets mis, zeker niet met Spelt.

Vroeger hadden we wel een blender, toen maakten we wel eens smoothies (met ijs :9). Dus ik lust ze wel.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:06

phormicola schreef:
Lust ik niet is geen goed excuus, eten valt te leren :) Maar goed, hangt er van af wat je belangrijk vind, noten zijn iig erg gezond en je eet toch ook pindakaas? Misschien beginnen met een andere notenpasta en van daaruit verder leren eten?
Twee mandarijnen is vrij weinig. Zou minstens 1-2 groot stuks fruit nemen en dan misschien nog een kleintje erbij :)

Idd je hebt ook snelle Jelle met noten!

Ik heb de mazzel dat bij ons op kantoor altijd verse noten liggen, grijp dagelijks een handje mee als tussendoortje.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:12

meer sap/zoet drinken en minder water. van water ga je juist afvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:33

Snelle Jelle is een suikerbom, die vullen echt niet lang.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:40

paardje1983 schreef:
meer sap/zoet drinken en minder water. van water ga je juist afvallen.

Maar het gaat hier om gezonde tips om minder snel honger te krijgen. Sap/zoet is imo niet gezond en nergens goed voor. Je krijgt onnodig veel suikers binnen en voor het hongergevoel maakt het ook niet uit.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:51

Ik heb ook altijd honger, zelfs nu ik minder koolhydraten eet..
havermout vind ik echt niet te eten.. hebben jullie wellicht tips om het wel lekker te maken? :9
Ik eet als tussendoortje ook vaak een stuk kaas of komkommer en echt enorm veel fruit, maar daarna heb ik nog honger ;(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:54

Ik maak havermout met cacao, honing en dan een banaan erdoor. Het is net een toetje :+

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:55

Diaana schreef:
Ik heb ook altijd honger, zelfs nu ik minder koolhydraten eet..
havermout vind ik echt niet te eten.. hebben jullie wellicht tips om het wel lekker te maken? :9
Ik eet als tussendoortje ook vaak een stuk kaas of komkommer en echt enorm veel fruit, maar daarna heb ik nog honger ;(

Ik eet het met kaneel, appel of peer en gedroogde cranberries:)

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:56

Ik eet havermout flokken voor t ontbijt. Hiervoor altijd brood maar had ik na 1 uur alweer honger.

Nu zet ik de waterkoker aan als ik wakker wordt en ga me aankleden. Als ik ga ontbijten neem ik een schaaltje met havermoutflokken, een klein beetje chrunch museli mix( van lidl) klein beetje honing, beetje warm water er overheen en wat magere joghurt of kwart er overheen, dan even door elkaar roeren en je hebt een heerlijk ontbijt. Als ik extra tijd heb gooi ik er nog stukje appel doorheen. Kan met dit ontbijt makkelijk volhouden tot half 12/12 uur. Rond 10:00u paar stukjes fruit.( werk op een kinderdagverblijf)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:01

Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik ontbijt niet en begin rond 10 uur aan een stukje fruit := helptme wel, want heb niet enorme honger..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 18:40

Morgen ga ik banaan-ei pannekoekjes als ontbijt eten, eens zien :)
Ga voor de rest eens havermout proberen, is dat ook lekker met (vanille)yoghurt en eventueel wat honing?

Ik ga niet van m'n water af. Ben ik ondertussen al gewend, alleen 's avonds soms een glaasje limonade/Sisi no Bubbles. Water is lekker, makkelijk en gezond. Beter dan die frisdranktroep.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:38

Vivian__ schreef:
Ik weet dat het niet ideaal is, maar ik ontbijt niet en begin rond 10 uur aan een stukje fruit := helptme wel, want heb niet enorme honger..

Als ik dat zou proberen ben ik rond half 10 al flauwgevallen van de honger....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:40

NatasjavE schreef:
Vivian__ schreef:

Ik om half 9 _O- dacht laatst mijn vriend wel even met enkel een kop thee achter mn kiezen weg te brengen. Ja niet dus, toen ik thuis kwam was ik hondsberoerd, misselijk, knetterende koppijn, moe, heel erg maagpijn en slapjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:43

Ik sluit me helemaal aan bij het advies van Phor.

Heb je geen staafmixer? Daar kan je ook smoothies mee maken, mits je een beetje handig bent. Gewoon wat vers geperst sinaasappelsap er bij doen om het makkelijker te kunnen mixen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:43

Om half 9 ben ik zonder ontbijt een gevaar voor mijn directe omgeving.

Dan zegt mijn man zo vriendelijk mogelijk: Heb je al iets gegeten schat???
(denk aan die snikker reclame....echt....dat ben ik dan :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 19:46

Staafmixer hebben we wel ja. Ik kan eens kijken naar smoothie-recepten :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:16

Ik kan echt mijn ontbijt uitstellen tot de lunch := Doe het niet hoor maar ben er wel toe in staat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:17

Voor een smoothie is het lekker om yoghurt, honing, banaan en fruit naar keuze bij elkaar te doen :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:58

EskeGirl schreef:
Ik heb vaak honger. Ook na een maaltijd. Ik vraag me toch af waardoor dit komt.
Ik ben 16 jaar, 1.81m en ik weeg 76,5 kilo (gezond gewicht dus).
Ik fiets doordeweeks dagelijks 10 km. Als ik heb gegymd of hardgelopen is de honger nog erger.

Een gemiddelde dag ziet er voor mij zo uit:
O: 2 boterhammen (margarine en pindakaas of jam)
T: Appel
L: 3 boterhammen (kaas, pindakaas, nutella)
T: boterham/cracker/fruit/(soms Snelle Jelle)
A: groente, vlees, aardappels, schaaltje vla
T: Cracker/boterham/(in het weekend wat chips)

Ik eet enkel volkoren of speltbrood, drink zo'n 2 liter per dag(vooral water en zwarte thee).

Het enige wat ik kan bedenken, is dat ik hoog in m'n koolhydraten zit (helaas is ontbijt/lunch moeilijk te vervangen, bijv. Geen tijd om havermout te maken en vind het niet lekker).

Weet iemand waar deze honger vandaan komt? Want het is niet normaal om 1,5 uur na een stevig avondeten alweer een knorrende maag te hebben.

Ik ben 1.85, weeg 67 kilo, maar at op mijn 16e toch echt 2x zoveel als jij. Ik zou de nutella en jam achterwege laten. Een appel is gezond, maar kost meer energie om te verteren dan je er uit haalt.
Boterhammen met hartig beleg dus. En als tussendoortje zou ik gewoon 2 boterhammen doen ipv fruit of een cracker.
Ik weet ook niet hoeveel je 's avonds opschept? Zorg er in ieder geval voor dat je voldoende groente opschept, daar zit je langer vol van dan van aardappelen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:01

NatasjavE schreef:
Vivian__ schreef:

Welnee, wel koffie drinken in de ochtend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:20

Vivian__ schreef:
NatasjavE schreef:

Welnee, wel koffie drinken in de ochtend :j

Nee dat is gezond :') Ik drink geen koffie, alleen liters thee, is ook niet goed geloof ik :')