help, heeft mijn manege vriendin een eetstoornis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyLuna

Re: help, heeft mijn manege vriendin een eetstoornis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:19

Hee,
Snap dat je het allemaal moeilijk vind.
Lees veel dingen als vraag of ze een patatje met je wil eten..

Ma als ze een eetstoornis heeft voelt zij zich daar echt vervelend bij, en zal het moeilijke voor haar zijn om te zeggen waar ze mee zit.

Beter kun je haar een keer vragen hoe het met haar gaat, intresse tonen in hoe zij zich voelt.

Als ze op een gegeve moment weet dat je er voor haar bent en ze alles aan je kan zeggen, dan komt er van zelf het hoge woordt uit.

Praat er anders op school eens over met je mentor of op verschillende sites kun je vinden hoe je het beste hier mee om kunt gaan.

Maar drijf haar niet in een hoekje door haar te confronteren met eten, of te zeggen dat ze te dun is.
Vaak voelen zich daardoor schuldig en wordt het probleem alleen maar erger

mijnoe213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:47

Het gaat een stuk beter met haar. Op een gegeven moment vroeg ik haar waarom ze niet at. 'gewoon geen honger' zei ze. Ik zei dat ze niet zo achterlijk moest doen en dat ik haar niet geloofde dat ze geen honger had. Ik heb haar toen gevraagd of ze express niet at, ze zei nee. Ik heb toen gezegd dat ze maar gewoon moet blijven eten omdat ze er alleen maar lelijker van word zo. Ik zie haar de laatste tijd gewoon weer eten gelukkig.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:22

Dat is fijn :)

Only_Horses1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:53

Hoi!
Ik denk dat ik misschien wel kan helpen.. Ik heb ook een eetstoornis gehad.. Ik wilde naar niemand luisteren! Zelfs niet naar mijn vriendinnen! Die heb ik dik laten vallen.. Het ging steeds slechter met me en ik had het niet door.. Uiteindelijk is mijn vriendin naar mijn moeder gegaan en moest ik naar een speciale kliniek.
Het enige wat jij kan doen is haar steunen! En ik zou het ook aan haar moeder vertellen want het kan steeds erger worden.. Als het voorbij is (of een beetje) zal ze je dankbaar zijn dat je haar hebt gesteund. De kenmerken van eetstoornis:

. Ze praat elke dag wel een keer over gewicht of modelen
. Ze word steeds dunner
. Na het eten gaat ze vaak naar de wc
. Wat ze vroeger lekker vond eet ze nu niet meer.
. Als je erover begint word ze boos
. Ze wilt geen hulp

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Xx luna

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:05

MA > MW